Nowe Porsche 911 Turbo
Nowy silnik po raz pierwszy w 35-letniej historii modelu.
Porsche zaprezentuje nowy model 911 Turbo (7 generacji) we wrześniu – premiera będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego IAA we Franfurcie, ale wcześniej uchyla rąbka tajemnicy. Auto zostało nie tylko odświeżone stylistycznie, ale, co o wiele ważniejsze, znacznie zmodernizowane technologicznie. Poza nowym silnikiem w ofercie pojawiła się dwusprzęgłowa przekładnia PDK (odpowiednik volkswagenowskiego DSG), a nowy model ma być bardziej dynamiczny, mocniejszy, lżejszy, szybszy i oszczędniejszy.
|
|
|
Sportowe osiągi zapewnia siódmej generacji Porsche 911 Turbo nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser (boxer) o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM (368 kW). To pierwszy motor w 35-letniej historii, skonstruowany całkowicie od nowa. Zastosowano tu bezpośredni wtrysk benzyny i podwójne doładowanie turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek. Po raz pierwszy w Turbo opcjonalnie dokupić można siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK) znaną z modelu Carrera. Ponadto, udoskonalony regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i system stabilizacji toru jazdy Porsche Stability Management (PSM, odpowiednik ESC/ESP itp.) mogą być opcjonalnie połączone z Porsche Torque Vectoring (PTV), co znacznie poprawiać ma zwrotność i precyzję kierowania (ingerencja w napęd kół osi tylnej).
Według Porsche, 911 Turbo z pakietem Sport Chrono i przekładnią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,4 sekundy (poprzednik 3,7/3,9 s), a jego prędkość maksymalna wynosi 312 km/h (poprzednik 310 km/h). Zużycie paliwa wynosi od 11,4 do 11,7 l/100 km (poprzednik 12,8 l/100 km), w zależności od konfiguracji modelu. Na razie nie podano danych dla „zwykłej" wersji. Producent zwraca uwagę, że na rynku amerykańskim poziom spalania mieści się daleko poniżej progu, powyżej którego auta w USA obciążone są tzw. „Gas Guzzler Tax" – dodatkowym podatkiem akcyzowym płaconym przy zakupie aut zużywających duże ilości paliwa.
|
|
|
W przypadku znakomitej dwusprzęgłowej przekładni PDK, opcjonalnie dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z zamontowanymi na stałe przełącznikami typu paddle (prawym zmienia się przełożenie na wyższe, lewym na niższe). W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono obie kierownice mają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus (różniące się wyglądem).
Oficjalna sprzedaż 7 generacji 911 Turbo rozpocznie się w Polsce 21 listopada 2009 roku. Bazowe wersje Coupé i Cabrio kosztować będą równowartość odpowiednio 178 784 i 192 262 euro. Sport Chrono, PDK, PTV itd. wymagają oczywiście dopłaty.