Nowe Porsche 911
5 lipca Porsche wprowadzi na rynek nową generację 911 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i automatyczną skrzynią biegów z dwoma sprzęgłami. Do tego system typu launch control zapewniający bezpoślizgowe ruszanie z miejsca.
Cztery nowe modele – dwa coupe i dwa kabriolety – z klasycznym napędem na tył, charakteryzować będzie większa dynamika jazdy dzięki nowym sześciocylindrowym silnikom typu bokser o pojemnościach 3,6 i 3,8 litra wyposażonym, po raz pierwszy w samochodzie sportowym marki Porsche, w bezpośredni wtrysk benzyny wraz z dostępną jako opcja nową skrzynią biegów (PDK – Porsche Doppelkupplungsgetriebe, funkcjonalnie zbliżona do volkswagenowskiej DSG). Przy okazji konstruktorom udało się poprawić ekonomię i Carrera coupe z PDK spalać ma średnio 9,8 litra benzyny na 100 km. Zużycie paliwa we wszystkich nowych Carrerach nie przekracza granicznej wartości 11 litrów na 100 km. Dzięki temu emisja CO2 zmniejszyła się o około 15%.
W Carrerze 911 z silnikiem 3,6 l moc wzrosła o 20 KM do 345 KM (254kW). Moc większą o 30 KM ma Carrera S z silnikiem 3,8 l – 385 KM (283kW). Dzięki tym parametrom Carrera S coupe osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.
W „jedenastkach" nowej generacji po raz pierwszy dostępna jest jako opcja skrzynia biegów PDK. Dysponuje ona 7 biegami do przodu i łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej oraz dynamikę przełączania sekwencyjnej skrzyni sportowej. Ponieważ PDK dysponuje także funkcją automatyczną zastępuje w modelach Carrera i Carrera S stosowaną dotychczas skrzynię Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanym i adaptacyjnym programom przełączania PDK poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie paliwa. Porsche opracowało zasadę zmiany biegów z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł – bez utraty siły ciągu i przerw w przełączaniu – 25 lat temu dla sportu motorowego. Kierowcy legendarnych samochodów ze Stuttgartu mogli przyspieszać szybciej niż konkurencja, dodatkowo trzymając obie ręce na kierownicy.
Carrera coupe z nową siedmiobiegową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla klientów, którzy oczekują optymalnej dynamiki Porsche oferuje dodatkowo do PDK pakiet Sport Chrono Plus z systemem Launch Control pomagającym optymalnie wykorzystać przyczepność kół w momencie ruszania (odpowiedni dobór mocy, rozwiązanie stosowane do niedawna w F1), co umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s.
Nowa generacja 911 rozpoznawalna jest poprzez innowacje stylistyczne w przedniej i tylnej części nadwozia. Ponadto sylwetka nowej 911tki jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej oraz biksenonowym reflektorom – wyposażenie seryjne we wszystkich nowych modelach Carrera – a także diodowym światłom tylnym. Szkoda tylko, że poprawiający bezpieczeństwo system dynamicznego doświetlania zakrętów wymaga dopłaty także w najdroższych modelach.