Nowe Mitsubishi ASX i L200 debiutują na polskim rynku – jest sporo zmian
Do polskich salonów wjeżdżają dwie nowości Mitsubishi – ASX oraz L200. Na oficjalnej prezentacji tych modeli w naszym kraju poznaliśmy wprowadzone zmiany oraz cenniki.
Nowe Mitsubishi ASX
Zajmijmy się na początku najważniejszym i najlepiej sprzedającym się autem Mitsubishi w Polsce, czyli ASX-em. Model ten ma na karku już prawie 10 lat i od czasu rynkowego debiutu w 2010 roku przeszedł już dwie kuracje odmładzające – pierwsza z nich była w 2012 roku, a druga w 2016.
Teraz, przy okazji trzeciego liftingu zmiany są zdecydowanie największe i pomimo iż samochód wygląda znajomo, to Mitsubishi twierdzi, że powinniśmy traktować odmłodzonego ASX jako kolejną generację.
Z zewnątrz zadbano, by Mitsubishi ASX wyglądał świeżo i nadążał za klasową konkurencją. Przód nowego ASX-a podąża za obecnym językiem stylistycznym marki. Mamy sporą ilość chromu i seryjne dla wszystkich wersji diodowe światła nie tylko do jazdy dziennej, ale także drogowe i mijania. Linia boczna została praktycznie niezmieniona, natomiast z tyłu znajdziemy nowe światła czy też lekko przeprojektowane zderzaki.
Znajomo wygląda także wnętrze nowego Mitsubishi ASX. Poza poprawieniem jakości materiałów oraz montażu całkowitą nowością ma być tu system multimedialny SDA, ukryty za 8-calowym ekranem dotykowym, wewnątrz którego odnajdziemy nawigację TomTom oraz Android Auto i Apple CarPlay.
Największą zmianą jest jednak nowa jednostka napędowa Mitsubishi ASX. W miejsce nieco słabego 1.6 MIVEC o mocy 117 KM pojawia się wolnossący silnik 2.0 MIVEC generujący 150 KM oraz 195 Nm momentu obrotowego. Nowy „benzyniak” będzie łączony z 5-biegową manualną przekładnią lub z poprawioną skrzynią bezstopniową CVT, która zyskała tryb Sport. ASX z „automatem” będzie mógł być wyposażony dodatkowo w udoskonalony napęd na cztery koła z trzema trybami pracy. Warto też wspomnieć o tym, że wszystkie wersje napędowe nowego Mitsubishi ASX mają wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, a o bezpieczeństwo podróżujących mają zadbać nowe systemy bezpieczeństwa.
Wszystkie wprowadzone zmiany sprawiły, że zmienił sie też cennik nowego Mitsubishi ASX. Podstawowa wersja startuje teraz z poziomu 74 490 zł, czyli kosztuje o 2500 zł więcej niż wcześniej, jednak w zamian dostajemy już w standardzie radio z Bluetooth i reflektory LED oraz znacznie mocniejszą jednostkę napędową. Druga wersja wyposażenia pozwala nam już dorzucić skrzynię CVT, która wymaga dopłaty 5000 zł oraz napęd na obie osie wart 7000 zł. Cennik zamyka się kwotą 115 690 zł za najbogatszą odmianę Instyle z bezstopniową przekładnią oraz napędem 4WD.
Mitsubishi L200 po faceliftingu
Drugą nowością wchodzącą na nasz rynek jest odświeżone Mitsubishi L200. Klasowy weteran również zyskał nowy front, by wpisać się w trend stylistyczny. W przypadku pickupów trudno jest mówić o rewolucjach w wyglądzie, jednak Mitsubishi udało się stworzyć naprawdę atrakcyjnego „woła roboczego”. Podobnie jak do Mitsubishi ASX, tak i do L200 trafi nowy system multimedialny SDA z tym samym 8-calowym ekranem dotykowym oraz tą samą funkcjonalnością. Na pokładzie mają znaleźć się też nowe systemy bezpieczeństwa czy system kamer 360, który ma okazać się pomocny nie tylko w mieście ale też w terenie.
Dodatkowo w pickupie Mitsubishi L200 znajdziemy nową wysokoprężną jednostkę napędową 2.2 DI-D generującą 150 KM oraz solidne 400 Nm momentu obrotowego. Silnik łączony jest zarówno z przekładnią manualną jak automatyczną. Napęd zawsze przekazywany jest na obie osie i dla „manuala” możemy wybrać opcję Easy Select lub Super Select, natomiast „automat” jest łączony tylko z tą drugą opcją. Co ciekawe, Mitsubishi seryjnie dorzuca nam blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Największą zaletą napędu Super Select jest możliwość jazdy z załączonym napędem na obie osie ze względu na zastosowanie centralnego mechanizmu różnicowego, co czyni Mitsubishi L200 tak naprawdę jedynym autem w tej klasie z taką opcją.
Cennik odświeżonego pickupa Mitsubishi otwiera kwota 135 990 zł za wersję z manualną przekładnią i napędem Easy Select. Automatyczna skrzynia biegów jest możliwa do dokupienia w trzeciej wersji Instyle i wymaga ona dopłaty 5200 zł. Najbogatsza odmiana Instyle Plus to wydatek 167 190 zł.
Oba odświeżone modele Mitsubishi można już oglądać we wszystkich polskich salonach.