Nietypowa forma funkcjonalności
Citroen C3 Picasso to już nie nowy samochód, ale wciąż rzadko można go spotkać na ulicach. To bardzo nietypowy ptaszek
Mimo nazwy C3 trudno dopatrzyć się podobieństwa do krągłego malucha. Kształt i wymiary samochodu są większe. Picasso ma długość 408 cm, szerokość 173 cm i wysokość 162 cm. Także rozstaw osi o długości 254 cm to więcej niż w standardowym C3. W wysokim nadwoziu mieści się 5 osób i zostaje jeszcze miejsce na bagażnik o pojemności od 385 l do 500 l. Maksymalny pojemność przestrzeni bagażowej, w przypadku złożenia tylnej kanapy to 1506 l.
Przestrzeń bagażową można jeszcze powiększyć składając tylną kanapę. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 40:60 i składana. Każda część może być przy tym niezależnie przesuwana o 15 cm.
Bagażnik ma fałszywą podłogę, w postaci sztywnej przegrody montowanej na dwóch poziomach. W górnym położeniu tworzy ona płaską powierzchnię ze złożonymi oparciami tylnej kanapy.
Innym ciekawym elementem jest oświetlenie bagażnika – służy do tego wyjmowana akumulatorowa latarka umieszczona w uchwycie pełniącym rolę ładowarki. Poza samochodem może świecić przez 45 minut.
Jedną z opcji wyposażenia jest dwuczęściowy uchwyt pozwalający przewozić wewnątrz samochodu narty.
Praktyczne schowki są także rozmieszczone w całej kabinie. Schowek przed pasażerem ma pojemność 9 litrów, co pozwala umieszczać w nim nawet półtoralitrowe butelki. W dolnej części deski rozdzielczej są otwarte schowki na drobne przedmioty. Na desce rozdzielczej jest wypłaszczenie przed umieszczoną centralnie, asymetryczną tablicą rozdzielczą, wyścielone antypoślizgowym tworzywem. Może być w tym miejscu także niewielki, zamykany schowek. Niektóre półki mają niecodzienne formy, ale okazują się całkiem funkcjonalne.
Wysokie nadwozie i wyższa pozycja siedzenia sprawiają, że pasażerowie mają więcej miejsca. Citroen zapewnia, że ilość miejsca jest podobna, jak w większej Xsarze Picasso. Komfort zwiększają także oparcia tylnej kanapy, które mogą być ustawiane pod dwoma kątami.
Gama silników samochodu obejmuje 4 jednostki – po dwie benzynowe i wysokoprężne. Benzynowe pochodzą ze współpracy z BMW. Mniejszy ma pojemność 1,4 l i moc 95 KM, a większy to studwudziestokonny silnik 1,6 l. Maksymalne momenty obrotowe to odpowiednio 135 Nm i 160 Nm.
Obydwa silniki wysokoprężne mają pojemność 1,6 l, ale różne osiągi. Jedne dysponuje mocą 90 KM i maksymalnym momentem obrotowym 215 Nm, dla drugiego moc to 110 KM a moment sięga 260 Nm.
Podstawowa wersja samochodu ma w wyposażeniu standardowym 2 poduszki powietrzne (zależnie od wersji może mieć do 6 airbagów), manualną klimatyzację, elektryczne wspomaganie kierownicy, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, centralny zamek sterowany pilotem, przednie szyby i lusterka sterowane elektrycznie.