Mercedes E w miękkim kapeluszu
W maju ma wyjechać na drogi pokazana właśnie w Detroit odkryta wersja Mercedesa E.
Dwudrzwiowy samochód ma długość 4699 mm, szerokość 1785 mm i wysokość 1402 mm. W kabinie mieszczą się 4 osoby na niezależnych fotelach. Auto ma miękki dach. Mimo to Mercedes podkreśla, że to całoroczny samochód, bardzo dobrze zachowujący się także w zimnie. Duża w tym zasługa kilkuwarstwowego dachu o łącznej grubości 2,3 cm. Jest wodoodporny, przeciwwiatrowy i bardzo dobrze wycisza wnętrze. Dach otwiera się automatycznie w czasie 20 sekund, także podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.
Według specjalistów z Mercedesa zalety akustyczne nowego dachu widać zwłaszcza przy większych prędkościach lub w sytuacjach powodujących zwykle wzrost hałasu – podczas jazdy w tunelu lub wyprzedzania ciężarówek. Pod dachem nawet przy prędkości 200 km/h ma być możliwa normalna rozmowa telefoniczna przy wykorzystaniu systemu hands free.
Kiedy dach jest złożony i schowany w bagażniku pozostaje w nim jeszcze 90 l na bagaż. Przy rozłożonym dachu bagażnik rośnie do 390 l.
W tym kabriolecie chłodu nie trzeba się obawiać nawet podczas jazdy z otwartym dachem. Mają o to zadbać dwa systemy – AIRCAP i AIRSCARF. Pierwszy z nich to umieszczona na górnej krawędzi przedniej szyby deflektor, który odchyla strugę powietrza tak, aby przechodziła nad kabiną, nie powodując w niej dużych zawirowań, a więc nie wychładzając jej za bardzo. Deflektor jest uzupełniony niewielką przesłoną między tylnymi fotelami, zdecydowanie mniejszą niż tradycyjne windshoty.
AIRCAP zmniejsza zawirowania powietrza w kabinie, ale nie może ich przecież wyeliminować całkowicie. Pojawił się wiec AIRSCARF kolejny system dostosowujący pracę systemu ogrzewania do wymagań kabrioletu. W przednich fotelach, na wysokości karku kierowcy i pasażera znajdują się dodatkowe nadmuchy ciepłego powietrza. Nowością w E jest zastosowanie w nim ruchomych dysz, pozwalających regulować kierunek nawiewu i dostosowywać go do wzrostu pasażerów.
Do potrzeb kabrioletu dostosowano także system bezpieczeństwa. Oczywiście auto ma wzmocnioną ramę przedniej szyby, pełniącą rolę pałąka przeciwkapotażowego. W standardowym wyposażeniu jest 7 poduszek powietrznych. Przednie, boczne i kolanowa dla kerowcy to znane rozwiązania. Kabriolet ma jeszcze poduszki w górnych częściach drzwi. Trzyczęściowe airbagi mają pojemność 17 litrów i mają zapewnić bezpieczeństwo górnym partiom ciała i głowom pasażerów.
Ale to rozwiązania na wypadek ostateczności. Przede wszystkim Mercedes E stara się do wypadku nie dopuścić. Wśród dbających o to elektronicznych systemów jest ATTENTION ASSIST, obserwujący kierowcę i ostrzegający go o zmęczeniu czy senności, DISTRONIC PLUS, który pilnuje odległości do poprzedzającego pojazdu a w końcu PRE-SAFE, przygotowujący samochód jeżeli zderzenia już nie da się uniknąć.
W gamie silników przewidzianych na rynki Europa ma być kilka jednostek benzynowych i wysokoprężnych o mocach od 170 KM do 387 KM. Wszystkie wersje należą do ekonomicznej rodziny BlueEFFICIENCY.