Lubo – nowe auto dostawcze z Polski
Przedstawiamy pierwsze, przedpremierowe zdjęcia nowego samochodu dostawczego z lubelskiej fabryki firmy Intrall Polska. LUBO – takie miano nosić będzie opracowany w Intrallu następca wysłużonego już Lublina 3.
Całkowicie nowa konstrukcja stanowić ma równie duży krok naprzód, jakim w 1993 roku było zastąpienie Żuka właśnie Lublinem. Oficjalnych informacji o nowym modelu spodziewać się można za kilka dni, podczas hanowerskich targów IAA, gdzie odbędzie się prezentacja tych samochodów.
Nowe LUBO wyróżnia się przede wszystkim stylistyką – zgodną z obecną „modą" i znacznie nowocześniejszą od kanciastego Lublina. Duże i wysoko umieszczone reflektory, obniżające się krawędzie bocznych okien, wydłużona maska i olbrzymi „grill" wyraźnie odróżniają LUBO od Lublina. Niemałe zmiany zaszły również we wnętrzu. Choć modele przedprodukcyjne pozbawione są jeszcze części wyposażenia, to zaobserwować można kilka istotnych zmian, jak np. umieszczenie dźwigni zmiany biegów przy desce rozdzielczej czy zestawu wskaźników w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Miejmy nadzieję, że to akurat rozwiązanie nie znajdzie miejsca w samochodzie seryjnym, bowiem z miejsca kierowcy odczyt wskaźników jest mocno utrudniony.
LUBO oferowany ma być początkowo jako podwozie pod zabudowę, samochód skrzyniowy oraz furgon. W późniejszym okresie przewidywane jest też uruchomienie produkcji małych autobusów na 19-21 miejsc siedzących. W wersjach dostawczych dostępne będą cztery długości rozstawów osi: 2,9; 3,4; 3,75 i 4,04 metra oraz trzy wersje tonażowe: 2,8; 3,5 i 4,6 tony dmc. Do napędu wykorzystywane będą polskie silniki Andoria o pojemności 2,6 litra i mocy 115 KM oraz motory Iveco 2,3 i 3 litrowe o mocy 146 i 166 KM – wszystkie w wersji Euro4.
Prezentowane auta to jeszcze egzemplarze prototypowe i przedprodukcyjne, stąd wiele elementów wyposażenia pozostaje w fazie dopracowania. Dały jednak one ogólny obraz rozwoju dostawczych pojazdów z lubelskiej fabryki (dawniej Fabryki Samochodów Ciężarowych, później Daewoo Motor Polska). Nowy pojazd to dzieło własnego ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Intrall. LUBO powstawać ma na nowych liniach produkcyjnych, których przygotowanie pochłonie łącznie około 60 mln zł. Seryjna produkcja ruszy prawdopodobnie w połowie przyszłego roku, a od roku 2008 powinna osiągnąć roczny poziom 5 tys. sztuk różnych wersji tego pojazdu. Jednocześnie kontynuowana będzie produkcja modelu Lublin 3 Mi.