Limuzyna na sportowo
Od pewnego czasu wielu producentów zdaje się wstydzić pojęcia limuzyna, nadając swoim samochodom kształty upodobniające je do sportowych coupe. Nowa generacja Audi A6 także została przygotowana według tego przepisu.
Nadwozie samochodu ma 4,92 m długości i 1,87 m szerokości, ale jego wysokość to tylko 1,46 m. Samochód ma dynamiczny wygląd z długą maską, opadającym łagodnie dachem i krótką klapą bagażnika. Charakterystycznego wyglądu nadają jej lampy z diodowymi lampami, pozioma linia między nimi i przypominająca spojler fałda na zaokrąglonej krawędzi bagażnika. Z przodu jest duża chłodnica Singleframe i reflektory o charakterystycznym, nieregularnym kształcie.
Nadwozie w 20 proc. wykonano z aluminium, a w części ze wzmacnianej stali dzięki czemu nadwozie jest o 15 proc. lżejsze niż tradycyjna konstrukcja stalowa. Aluminium wykorzystano m.in. zawieszeniu.
We wnętrzu znajdziemy znacznie więcej elegancji niż dotychczas, co w dużej mierze jest wynikiem zmiany centralnej konsoli. We wcześniejszych modelach była mocno rozbudowana, z dużą ilością przycisków i przełączników oraz dużym wyświetlaczem pośrodku. Tym razem zastosowano wysuwany ekran w górnej części konsoli. Poniżej są wloty powietrza układu wentylacyjnego, a nisko, nad tunelem panel sterowania dwustrefowej klimatyzacji. Na tunelu, gdzie już dawno niewielki przycisk zastąpił dźwignię ręcznego hamulca, pozostało wiele miejsca na zestaw przycisków i przełączników.
Takie przeniesienie funkcjonalności pozostawiło sporo miejsca na fantazję stylistów. Zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo ciekawego , szerokiego daszka nad tablicą rozdzielczą, zachodzącego nad centralną konsolę. Bardzo ciekawie i starannie zaprojektowano miejsca łączenia i przenikania się linii na centralnej konsoli. Tradycyjnej elegancji dodaje wnętrzu zastosowanie okleiny przypominającej sklejki stosowane do produkcji bardzo klasycznych jachtów.
Cała ta nieco staroświecka elegancja jest jednak w wydaniu Audi pełna nowoczesnej technologii. W standardowym wyposażeniu ma być dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, system audio – informatyczny MMI ze sterowanie w wielofunkcyjnej kierownicy, a w ramach opcji wyświetlacz Head – up Display.
Dostępny jest także system MMI Navigation, który współpracuje z Google, pozwalając połączyć wskazania nawigacji z odczytem Google Earth. System umożliwia połączenie zewnętrznych urządzeń z Internetem przez łącze Bluetooth albo Hotspot WLAN. W nowym A6 dostępny będzie także system MMI kontrolowany za pomocą touchpada.
Na szczycie listy dostępnych zestawów będzie Anvanced Sound System firmy Bang & Olufsen.
Dostępne będą także liczne systemy wspomagające kierowcę. Jeden z nich pomaga trzymać się linii jezdni, inny wspomaga parkowanie równoległe, przejmując za kierowcę kręcenie kołami. Kolejna opcja to system Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go.
Przednie fotele mogą mieć regulację w 18 płaszczyznach, wentylację i funkcję masażu.
Z tyłu jest tylna kanapa na której mieszczą się trzy osoby – skrajne miejsca są ukształtowane niczym przednie fotele i mogą też miećszeroki zakres regulacji, zaś środkowe ma w oparciu rozkładany podłokietnik.
W ofercie będzie 5 kolorów tapicerki siedzeń, 4 kolory wykończenia wnętrze i 3 barwy podsufitki.
Na początek w samochodach będzie dostępna gama 5 silników – dwa z nich będą benzynowe, a trzy wysokoprężne. Najsłabszym będzie dwulitrowy turbo diesel o mocy 177 KM, zaś najmocniejszy to trzystukonny, trzylitrowy turbo diesel V6. Pierwszy z nich będzie najoszczędniejszy w gamie – na 100 l ma spalać tylko 4,9 l oleju napędowego, drugi zaś najbardziej dynamiczny. Będzie osiągał 100 km/h w 5,5 sekundy, ale za to spalanie będzie sięgać 8,2 l/100 km.
W planach jest wprowadzenie na rynek hybrydy o mocy 245 KM, łączącej dwulitrowy silnik TFSI z silnikiem elektrycznym. Ma ona zapewniać sportową dynamikę przy średnim spalaniu 6,2 l/100 km.
Nowa generacja ma silniki średnio o 19 proc. oszczędniejsze, m.in. dzięki wykorzystaniu takich technologii jak układ odzyskiwania energii podczas hamowania, innowacyjny system zarządzania temperaturą Thermal Management Concept , a także system Start-stop.
Standardowym wyposażeniem ma być system stabilizacyjny ESP, a także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a w ramach opcji dostępne będzie adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia.
Nowe Audi A6 ma wejść na rynek na początku roku 2011.