Limitowany piękniś
Citroen DS3 czaruje stylem i urodą. W wersji Racing ma także zachwycać osiągami. Zachwycać szczęśliwców, bo przygotowany na salon samochodowy w Genewie prototyp ma się zmienić w krótką serię tysiąca egzemplarzy.
W nadwoziu auta zastosowano rozwiązania ze świata sportów samochodowych - podnoszące aerodynamikę i zmniejszające wagę. Owiewka z włókien węglowych ma poprawiać stabilność podczas szybkiej jazdy. Z tego samego materiału wykonano półsztywną listwę osłony przedniej, elementy dolnego pasa karoserii i poszerzenia błotników.
Dynamiczny styl auta tworzy także agresywne malowanie samochodu. Karoseria jest utrzymana w kolorze ciemnoszarym, ale dach, zewnętrzne lusterka i zaciski hamulców są jadowicie pomarańczowe. Takie akcenty pojawiają się także na atrapie chłodnicy, a co ciekawsze także na aluminiowych felgach. Dodatkowe akcenty stylistyczne to także dekoracyjne naklejki na dachu, klapie bagażnika i osłonie wlewu paliwa.
W podobnym stylu utrzymane jest także wnętrze. Pomarańczowy pas z naklejkami biegnie przez deskę rozdzielczą. Jadowicie jaskrawe akcenty i naklejki pojawiają się także na gałce zmiany biegów. Uzupełniają je takie akcenty jak logo na fotelach i dywanikach. Najbardziej ekskluzywnym elementem jest jednak tabliczka z indywidualnym numerem egzemplarza, umieszczona na wykładzinie dachu.
Pod maską tego samochodu umieszczono silnik, który zasadniczo nazywa się 1,6 THP 150. Te trzy ostatnie cyfry nawiązują do mocy silnika – 156 KM. Ale to kwestia podstawowej odmiany. Dla wersji Racing moc silnika zwiększono do 200 KM, a maksymalny moment obrotowy z 240 Nm do 275 Nm. Zmianom poddano także układ wydechowy, wyposażony w specjalny tłumik.
Wyścigowy samochód nie zadowoli się także standardowym zawieszeniem. Wersja Racing otrzymała więc sztywniejsze resory i regulowane amortyzatory. Zawieszenie obniżono o 15 mm, a do tego zwiększono rozstaw kół o 30 mm. Samochód pewniej dzięki temu wykonuje dynamiczne manewry. Sprawdza się w nich lepiej także bardziej precyzyjny układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania, zapewniający, jak napisano w oficjalnej informacji „doskonałe wyczucie i trzymanie kierunku". Do kompletu warto jeszcze dodać wzmocniony układ hamulcowy. Specjalne oprogramowanie systemu ESP jest dostosowane do sportowego charakteru auta, zapewniając większą swobodę i przyjemność jazdy.
Ta wersja powinna dać swoim właścicielom wiele przyjemności z jazdy. W końcu stworzyła ją marka, która pięciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Świata WRC w kategorii producentów. Citroen DS3 Racing pojawi się w sprzedaży w drugim półroczu.