Limitowane 500 sztuk Land Rovera Freelandera 2 SD4 Sport
Słowo "limitowana edycja" dobrze działa na kupujących - mogą mieć coś co nie jest produkowane w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy. Coś wyjątkowego. Właśnie dlatego producenci samochodów z taką łatwością wypuszczają kolejne specjalne edycje swoich samochodów różniące się drobiazgami. Postąpił tak i Land Rover, który przygotuje pięćset sztuk modelu Freelander 2 SD4 Sport.
Czym różni się zaprezentowany na grudniowym Bologna Motor Show limitowany Freelander 2 od produkowanego masowo modelu? Jak to zwykle bywa – szczegółami. Z zewnątrz wprawne oko zauważy nowy zderzak przedni, nakładki na progi, czarny grill oraz dziewiętnastocalowe aluminiowe felgi. Samochód będzie dostępny w trzech kolorach – czarnym, białym i czerwonym. Wewnątrz odnajdziemy dwukolorową skórzaną tapicerkę.
Modyfikacje wizualne czynią z Freelandera samochód nieco bardziej podobny do Evoque – SUV-a zacięciem sportowym, którego premiera zapowiadana jest na lato przyszłego roku. Przez ospojlerowanie i duże aluminiowe felgi Land Rover traci jednak na właściwościach terenowych. Ale kto takim samochodem wybiera się poza asfalt? Limitowanego Freelandera 2 zasilać będzie diesel 2.2 TD4 o mocy 190 KM. Jest to co prawda jednostka nieco mocniejsza niż standardowy silnik wysokoprężny o tej pojemności (2.2 TD4 150 KM), jednak jak na edycje specjalną, w dodatku posiadającą w nazwie słowo „Sport” to stanowczo za mało. Silnik sprzężono z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Dzięki takiej konfiguracji Freelander 2 SD4 Sport rozpędzi się do 190 km/h, a setkę osiągnie w niespełna 9,5 sekundy. Brytyjczycy mogli zamontować słusznej wielkości sześciocylindrowy silnik 3,2 litra generujący 233 KM połączony ze skrzynią manualną. Taka konfiguracja jest przecież dostępna w Freelanderze! W końcu to limitowana wersja wypuszczona zaledwie w 500 sztukach, prawda? Osiągi wzrosłyby nieznacznie – bo sprint do setki zająłby ponad pół sekundy mniej, a prędkość wzrosłaby do 200 km/h. Nic wielkiego? Może tak, ale jak szaleć, to szaleć.
Cała produkcja Land Rover Freelander 2 SD4 Sport zostanie przeznaczona na rynek brytyjski. Samochód w limitowanej wersji kosztuje 33 945 funtów. Podstawowa wersja Freelandera 2 na rynku brytyjskim to wydatek ok. 22 tys. funtów. Za najlepiej wyposażone modele zapłacić trzeba ponad trzydzieści tysięcy. Freelander 2 SD4 Sport plasuje się więc w górnej części oferty dealerskiej. W Polsce ceny Freelandera 2 rozpoczynają się od 130 tys. zł, a kończą powyżej 200 tys. zł. Za samochód z dieslem pochodzącym z edycji limitowanej zapłacić trzeba minimum 180 tys. zł. Cóż – za luksus trzeba płacić.
Fot. Land Rover