Jeszcze mniejsze Mini
Nowe czasy wymagają nowych wyzwań. Kiedy producenci limuzyn zaczynają produkować maluchy, co pozostaje producentom maluchów? Postanowili zabrać się za skutery. Prototypy elektrycznych skuterów przygotowały na salon samochodowy w Paryżu Smart i Mini.
Scooter E Concept czerpie wiele stylistycznych elementów z samochodów Mini, zachowując odpowiednią skalę. Boczne lusterka skutera mają kształt taki sam jak lusterka samochodu. Uchwyt dla pasażera na końcu siedziska dwuosobowej wersji jest stylizowany tak jak tylny spojler Mini S. Pod siedzeniem biegną chromowane listwy, przypominające boczne listwy Mini. Tylne światła skutera przypominają lampy Mini Countrymana.
Tablica rozdzielcza Scootera E przypomina okrągłą tarcze samochodów Mini, ale w jej centrum jest miejsce na Smartphona, który służy jako kluczyk, telefon i centrum informacji. Przy pomocy systemu Bluetooth łączy się z słuchawkami wewnątrz kasku kierowcy i umożliwia rozmawianie także podczas jazdy przez umieszczony w kasku mikrofon. Smartphon, wyposażony w odbiornik GPS służy także jako nawigacja, wykorzystując serwis Google Maps Dzięki sieci skuter dowie się, jeżeli w okolicy pojawi się inny skuter tej marki.
Wzdłuż kolumny kierownicy biegnie Mini Centre Rail, podwójna szyna, na której można montować przesuwane schowki. To rozwiązanie podobne do zastosowanego w Mini Countryman. Można na nim montować uchwyty na wiele akcesoriów, m.in. hełmy, parasole, termosy czy okulary. Można także mocować na szynie specjalnie przystosowane do niej odtwarzacze MP3, stopery, a nawet przeciwdeszczowy pokrowiec chroniący przed deszczem nogi kierowcy.
Skuter został zaprojektowany w dwóch wersjach – dla jednego pasażera i dwóch. Dwie są także wersje stylizacji. Jedna w stylu nowego Mini, a druga przypominająca skutery z lat 60. Ma klasycznie obszyte siedzenia i malowanie przypominające stare skutery. Wykorzystany zielony lakier to British Racing Green, kolor klasycznych brytyjskich samochodów sportowych.
Scooter E Concept jest napędzany przez silnik elektryczny umieszczony wewnątrz tylnego koła. Energię dostarcza lito o- jonowy akumulator. W tylnej części, pod siedziskiem jest gniazdko ładowania wyposażone we wtyczkę pasującą do standardowej instalacji elektrycznej. Dzięki temu bez problemu można będzie ładować akumulatory np. na parkingach przed kawiarniami czy galeriami handlowymi.
Kabel z wtyczką jest schowany za klapką przypominającą pokrywę wlewu paliwa do baku w samochodach Mini. Pięciometrowy kabel jest wyposażony w automat zwijający, co ułatwia przechowywanie go.