Honda Accord Type S
Sedan i kombi ze 180-konnym dieslem i "benzyną" 2,4 l.
Honda wprowadziła do sprzedaży w Polsce usportowiony model Accord Type S. Oferta obejmuje dwie wersje: z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra i mocy 201 KM (i-VTEC) oraz jednostkę Diesla (i-DTEC) o pojemności 2,2 litra i mocy 180 KM. Model Type S wyróżniają: 18-calowe felgi z lekkich stopów, przedni grill w kolorze ciemnego chromu, przedni dolny spojler, „białe" (zamiast pomarańczowego) wnętrza kloszy kierunkowskazów, nakładki na progi, tylny zderzak, czerwone (zamiast niebieskiego) podświetlenie zegarów, skórzano-materiałowa tapicerka foteli, aluminiowe pedały i końcówka drążka zmiany biegów oraz logo Type S na klapie bagażnika.
W Type S obok znanego silnika wolnossącego o pojemności 2,4 l osiągającego moc 201 KM (7000 obr./min.) i 234 Nm momentu obrotowego (4500 obr./min.) Honda oferuje wzmocnioną jednostkę Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 180 KM. Poprawę osiągów uzyskano poprzez modyfikację sprężarki oraz zastosowanie nowej głowicy i większego intercoolera. Dzięki temu silnik i-DTEC zapewniać ma moc 180 KM (zamiast 150 KM) przy 4 000 obr./min. i moment obrotowy 380 Nm (zamiast 350 Nm) przy 2 000 obr./min. Właśnie z tego ostatniego powodu do dynamicznej jazdy lepiej nadaje się diesel. Jedna z najlepszych konstrukcji wysokoprężnych na rynku „ciągnie dołem" (2 000-3 000 obr./min.) ułatwiając wyprzedzanie i rozpędzanie na trasie, a do tego zużywa znacznie mniej paliwa (zwłaszcza w mieście) niż teoretycznie mocniejszy motor benzynowy. Jednostka 2,4 l do zademonstrowania pełni swoich możliwości wymaga wprowadzenia silnika na wysokie obroty i utrzymywania go na nich, co nierzadko wymaga stosowania niższego przełożenia i czemu towarzyszy większy hałas - dla jednych to zaleta, a dla innych wada.
Wersja Type-S dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia – jako sedan oraz jako kombi (Tourer Type S). Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. 6 poduszek gazowych, ABS, system stabilizacji toru jazdy VSA (odpowiednik ESC/ESP), automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane drzwi przednie i tylne, podgrzewane fotele, reflektory ksenonowe i metaliczny lakier. Ceny, niezależnie od silnika, zaczynają się od 135 tys. zł.