Fiat 500 jak spod igły
Motoryzacja flirtuje z modą od lat. Kiedyś Kenzo stworzył linię tapicerek dla pierwszej generacji Renault Twingo, Donatella Versace ubrała Mini na jeden z charytatywnych bali a Giorgio Armani stylizował kabriolet Mercedesa, wypuszczony w krótkiej serii na rynek. Fiat postawił w tym roku na markę Gucci i zaproponował stworzenie specjalnej wersji auta na Mediolański Tydzień Mody.
Nie można tak po prostu przyznać, że we współpracy chodzi o kasę i reklamę, więc od razu podkreślono, że firmy zjednoczyły wysiłki w 150. rocznicę zjednoczenia Włoch, a do tego w 90. rocznicę założenia przez Guccio Gucciego firmy produkującej torby, torebki i … kufry podróżne. Na szczęście stylizowane przez firmę Gucci samochody są znacznie bardziej stonowane, niż towarzyszące im wypowiedzi obu firm.
Przygotowano dwie wersje – czarną i białą. Obie są pokryte szklisto perłowym lakierem i mają typową dla firmy Gucci czerwono – zieloną obwódkę poniżej okien, biegnącą przez boki i tył samochodu. Zieleń Gucci znalazła się także na tylnych zaciskach hamulcowych. Czerń i biel karoserii miały nawiązywać do neoklasycystycznych filmów, a więc i szesnastocalowe alufelgi mają stylizację retro. Na ich kołpakach widoczne są litery GG, a pisana kursywą nazwa Gucci znalazła się na słupkach i klapie bagażnika. Czarne nadwozie uzupełniono detalami z błyszczącego chromy, białe z satynowego.
Czarne auto ma bardziej dynamiczny, agresywny charakter także przez bardzo kontrastowe, białe wnętrze - choć oba dynamikę mają taką samą, zapewnianą przez stukonny silnik 1,4 l. Samochód z białą karoserią wewnątrz jest mieszanką barw czarnej i kremowej, przez co jest znacznie delikatniejszy. We wnętrzach powtórzono motyw czerwono – zielonego pasa. Tego typu obwódki znalazły się na dźwigni zmiany biegów, osłonie kluczyka, dywanikach, tapicerce siedzeń, a także… pasach bezpieczeństwa. Tapicerki foteli jest dwukolorowa i wykonana częściowo ze skóry Frau z nadrukami Gucissima. Oprócz tego we wnętrzu znajdziemy wyszywane aplikacje, satynowe chromy i aksamitny lakier na panelu radia.
Wprowadzenie na rynek samochodu będzie uzupełnione ekskluzywną linią akcesoriów i ubrań firmy Gucci. Oczywiście ich wspólną cechą będzie czerwono – zielony pas i napis 500 by Gucci. W skład kolekcji będą wchodziły sportowe ubrania, czapki i szale, torebki, buty, breloczki, okulary przeciwsłoneczne, a także rękawiczki bez palców z perforowanej skóry do prowadzenia samochodu. Kolekcję można będzie kupować od kwietnia w sklepach firmowych Gucci.
Samochody także mają być dostępne od 1 kwietnia, w cenie 17 000 euro (dla włoskiego rynku). Do końca czerwca będzie prowadzona tylko ograniczona sprzedaż za pośrednictwem dedykowanej samochodowi strony internetowej www.500bygucii.com i mają jej towarzyszyć prezentacje w metropoliach takich jak Paryż, Londyn i Tokio. W Polsce można je będzie zobaczyć w Tychach, na placach fabryki Fiat Auto Poland, gdzie Fiat 500 jest produkowany. Normalna sprzedaż samochodu ruszy w lipcu.