Dyskretny urok uniwersalności
Maserati GranCabrio to auto dla każdego, choć niewielu będzie mogło sobie na nie pozwolić. Piękno tego samochodu jest bezdyskusyjne więc esteci będą zachwyceni.
Harmonijne nadwozie ma bardzo klasyczny kształt. Specjaliści od aerodynamiki dopieszczali go przez setki godzin, aby osiągnąć linię łączącą grację z minimalnymi oporami powietrza. Kabriolet jest bardzo zgrabny, choć duży – jego rozstaw osi wynosi 2,942 m, co zapewnia komfortową podróż 4 dorosłym osobom. Z tyłu są dwa niezależne, wygodne fotele.
Miłośnicy ekskluzywnych warunków jazdy także znajdą coś dla siebie w najwyższej jakości wnętrzu. Wysokiej jakości materiały i rzemieślnicza staranność wykończenia wprowadzają atmosferę luksusu, uzupełnianą przez bogate wyposażenie. Automatyczna klimatyzacja dostosowuje się do zmiennych warunków kabrioletu, dobierając klimat kabiny bierze pod uwagę temperaturę na zewnątrz, nasłonecznienie i poziom wilgotności. Zestaw audio przygotowany przez BOSE także jest w stanie różnicować charakterystykę dźwięku, dostosowując go do specyfiki otwartej kabiny. Kabriolety nie rozpieszczają dużymi bagażnikami. Warto więc skorzystać z przygotowanych specjalnie dla tego samochodu walizek, zwłaszcza że wykonano je z takiej samej skóry jak tapicerkę foteli.
Automatycznie otwierany miękki dach jest wykonany z trzech warstw tkaniny, zapewniającej dobrą izolację akustyczną i termiczną. Można go otwierać nawet podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Cała operacja trwa 28 sekund. Jazda z otwartym dachem daje wiele przyjemności i poczcie swobody, ale ci którzy cenią przyjemność szybkiej jazdy powinni pamiętać, że z zamkniętym dachem samochód ma lepszy współczynnik oporu powietrza, a więc i lepsze osiągi. Z drugiej strony w otwartej konfiguracji nadwozia też nie ma na co narzekać, bo pod maską mamy silnik V8 o pojemności 4,8 l i mocy 323 kW. Umieszczona między osiami jednostka napędza tylne koła, co pomaga lepiej rozłożyć masę samochodu na osie. Dodatkowo korzystanie z tak wielkiej mocy ułatwia nowoczesna technologia w postaci elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, a także hydrauliczne wspomaganie hamulców HBA.
Połączenie komfortu i sportowego nerwu ma także odbicie w zawieszeniu samochodu. Skyhook to pneumatyczny system amortyzatorów ze zmienną siłą tłumienia, dostosowywaną na bieżąco do warunków i sposobu jazdy oraz indywidualnymi czujnikami prędkości w każdym kole. Dzięki temu mogą być zadowoleni i zwolennicy komfortowego tłumienia nierówności i miłośnicy sportowej sztywności zawieszenia.
Najważniejsze pytanie brzmi – jakie liczby skreślić przy najbliższej kumulacji, aby móc sobie na taką przyjemność pozwolić.