Dynamiczny i wielozadaniowy - Volkswagen Sharan
Volkswagen przygotował nową generację Sharana.
Samochód ma bardziej dynamiczny styl od poprzednika. Długość zwiększyła się o 22 cm a szerokość o 9,2 cm. Samochód ma teraz 4,85 m długości i 1,9 m szerokości. Jest za to o 1,2 cm niższy, ma 1,72 m. Zmniejszenie wysokości jest tak nieznaczne, że pasażerowie nie stracili przestrzeni nad głową, ale w porównaniu ze zmianami długości i szerokości nabrał zdecydowanie innego charakteru. Rozstaw osi o długości 2,92 m zapewnia pakowne wnętrze. Dostęp do wnętrza ułatwiają przesuwne drzwi z boku. Klamki przednich i tylnych drzwi są położone blisko siebie, aby jedne i drugie można było otworzyć bez problemu, nie ruszając się z jednego miejsca. Boczne drzwi są przy tym na tyle szerokie, by bez problemu dało się wsiąść na trzeci rząd siedzeń.
Wnętrze samochodu będzie dawało wiele możliwości zmiany konfiguracji – będzie pięcio-, sześcio- lub siedmiomiejscowe. Siedzenia drugiego i trzeciego rzędu można łatwo schować w podłodze. Drugi rząd ma poza tym możliwość przesuwania i zmiany nachylenia oparcia o 20 stopni. Kiedy trzeci rząd siedzeń jest schowany w podłodze przestrzeń bagażowa ma długość 1,3 m i pojemność 711 l, licząc do dolnej krawędzi okien.
Deska rozdzielcza ma nową formę i jest wykonana z lepszych niż poprzednio materiałów. Centralna konsola jest bardziej wysunięta, przez co łatwiej jest obsługiwać znajdujące się na niej pokrętła i przyciski.
W podstawowych wersjach Sharan jest wyposażony w półautomatyczną klimatyzację Climatic. Dostępna jest także całkowicie automatyczne urządzenie Climatronic, także z trzema strefami temperatury. Trzecia, to oczywiście tylne siedzenia.
Nowy Sharan został wyposażony w wiele zaawansowanych urządzeń. Nowy asystent parkowania potrafi wyręczyć kierowcę przy parkowaniu w mniejszych niż przedtem miejscach, włącznie z chodnikami, rogami i przestrzeniami między drzewami. Po raz pierwszy system ten potrafi zaparkować pod kątem do osi jezdni.
Kolejne nowatorskie urządzenie to system przednich świateł z kamerą dzięki której komputer obserwuje ruch na drodze i tak reguluje promieniem reflektorów, aby nie oślepiać innych kierowców.
Nowa generacja Sharana będzie napędzana nowoczesnymi silniami turbo, zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Dwa silniki TSI mają moce 150 KM i 200 KM, dwa turbodiesle dysponują mocami 140 KM i 170 KM. Słabszy turbo diesel jest najbardziej ekonomicznym silnikiem w gamie. Pali średnio 5,5 l/100 km, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 70 l zapewnia mu zasięg 1273 kilometrów. Ten sam silnik będzie także dostępny z napędem na wszystkie koła 4Motion.
W nowym Sharanie pojawi się dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Jako opcja, a przy dwustukonnym silniku TSI jako standard.
W podstawowej wersji auto będzie pięciomiejscowe i wyposażone w siedem poduszek powietrznych, system stabilizacyjny ESP, system wspomagający ruszanie pod górę, klimatyzację Climatic i radio z CD.
Składanie zamówień na niektórych rynkach już się zaczęło, ale auto ma się pojawić na rynku latem.