Dwa kółka z wymarzonej stajni
Tuż pod kierownicą dumnie lśni trójzębny emblemat Maserati lub na ramie mieni się wymowny napis Porsche. Czy jest to tylko symbol i pamiętny powrót do przeszłości? Nic całkiem mylnego. Kiedy rower nazywa się tak samo jak auto, wiadomo, że kryje się za tym kooperacja między producentami samochodów i solidnych rowerów.
Pospolity rower w odpowiedniej odsłonie stał się symbolem luksusu. Bardzo szybko wyłapali to producenci samochodów. Ta interesująca symbioza między rowerami a samochodami nie ma na celu nic innego, jak tylko wzbudzenie lojalności klientów. Pięknie i solidnie wykonany rower jest dla wielu czymś naprawdę zachwycającym. Oprócz tego określa unikalny styl życia oraz często reprezentuje status społeczny. Mało tego, jest przyjazny środowisku i nierozerwalnie kojarzy się ze sportem a co za tym idzie, ze zdrowym stylem życia. Jeśli do tego oznaczony jest marka wymarzonego samochodu, sukces jest murowany. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej rynkowi pięknych rowerów z najwspanialszych stajni.
Od 1995 roku Mercedes wypuszcza na rynek rowery oznaczone srebrną gwiazdą. Obecnie w sprzedaży znajduje się siedem różnych modeli. Nad wykonaniem pracuje firma ADP Rothwild. Naturalnie rowerów sprzedaje się znacznie mniej niż pospolitych Mercedesów. Liczba sprzedanych sztuk rocznie sięga blisko 2,5 tysiąca. Jednym z najwspanialszych modeli marki jest wyścigowy model przedstawiony na fotografii. Dzięki temu, że wykonany jest głównie z karbonu, waży zaledwie 6,9 kilograma. Wypuszczony w limitowanej serii 100 sztuk a jeden egzemplarz to koszt rzędu 4999 euro. Ekskluzywne rowery bardzo często wypuszczane są w limitowanych seriach a każdy z nich jest numerowany. Jego posiadanie bardzo wiąże klienta z marka i sprawia, że rower ten jet bardziej symbolem przywiązania, niż przyrządem do codziennego użytku.
Przykładem tego jest kultowy rower Maserati 8CTF Vintage. Wyprodukowano go w liczbie 200 sztuk a każda z nich kosztuje 2800 euro. Dlaczego 200? Jest to nawiązanie do słynnego, 500 milowego wyścigu w Indianapolis. W latach 1939 i 1940 model Maserati 8CTF zwyciężając pokonał dokładnie 200 okrążeń. Rower dostępny jest w kolorze ciemnoczerwonym, dokładnie takiej samej barwy był zwycięski model sprzed 70 lat.
Atrakcyjnym rozwiązaniem jest model roweru sygnowany przez BMW. Sportowa kolorystyka, i wymowny symbol „M”czynią go bardzo oryginalnym. Limitowana seria dobiega końca, dlatego obecnie można go zakupić za jedyne 1500 euro.
Również Skoda nie zapomniała o swoich klientach. Na rynku dostępny jest model Mont Ventoux. Rower posiada wiele elementów z karbonu co czyni go bardzo lekkim. Dlaczego nazwano go Mont Ventoux? Nazwa ta pochodzi od góry, która dla rowerzystów stanowi największe wyzwanie. Nie każdy rower sygnowany marką samochodową musi kojarzyć się z typowym sportowym stylem. Na rekreacje i oryginalność postawił Fiat czy choćby Cadillac. Cadillac wypuści do sprzedaży model Fleetwood Cruiser, który ma za zadanie symbolizować wygodę i swobodę, od lat utożsamiane z marką.
Fiat z kolei udostępnił swym klientom rower oznaczony numerem 500. Fiat Bici 500 Pop to nazwa pospolitego składaka, który idealnie oddaje praktyczność i elegancję modelu 500. Na koniec nie sposób pominąć roweru stworzonego dla najsłynniejszej marki świata. Rowery produkowane są przez słynna firmę Colnago. Od początku wiadome było, że ten duet może na rynek wnieść tylko coś wyjątkowego. Ile należy zapłacić za dwa kółka z wymarzonej stajni? Colnago for Ferrari Di2 z limitowanej serii kosztuje 12 500 euro.