Czarny koń
Nie można stale produkować takich samych aut, ale jak się ma w gamie tak udany model jak 911 Carrera to trzeba się go trzymać. Porsche opracowuje więc kolejne wersje i odmiany swojej legendy. Najnowsze wcielenie będzie się nazywać GTS i ma debiutować podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Nową Carrerę będą wyróżniały m.in. czarne dodatki, takie jak przedni zderzak SportDesign z czarnym spojlerem, progi i wnęka między rurami wydechowymi. Czarne będą także dziewiętnastocalowe felgi RS Spyder z centralną nakrętką. Ich ranty będą wykończone na wysoki połysk. Na drzwiach i pokrywie silnika pojawi się logo Carrery GTS, które zależnie od koloru nadwozia będzie czarne lub srebrne.
Czerń będzie także dominować we wnętrzu. Wewnętrzne płaszczyzny foteli kierowcy i pasażera są pokryte czarną tkaniną Alcantara, podobnie jak kierownica, lewarek zmiany biegów i drążek ręcznego hamulca, a więc wszystkie te elementy, których kierowca najczęściej dotyka w samochodzie.
Porsche sięgnęło po nadwozie Carrery S, która ma napęd na wszystkie koła i jest od tylno napędowych wersji szersza o 44 cm. Ma więc także większy rozstaw kół, przez co jest jeszcze bardziej stabilna. W przypadku GTS napędzana będzie jednak tylko tylna oś. Wprawi ją w ruch silnik o tradycyjnej pojemności 3,8 l, ale z mocą podniesioną o 23 KM, w stosunku do Carrery S, połączony z sześciostopniową skrzynią manualną. W Opcjach można zamówić siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię PDK (Porsche Doppelkuplung).
Nowe Porsche GTS będzie miało do dyspozycji 408 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Specjalny kolektor ssący z komorą rezonansową i sześcioma sterowanymi podciśnieniowo przepustnicami, które powyżej określonej prędkości obrotowej zmieniają geometrię układu dolotowego, umożliwia podniesienie mocy i momentu obrotowego. Wersja GTS uzyskuje maksimum momentu obrotowego przy 4200 obrotów, o 200 niżej niż Carrera S. Będzie więc miała prędkość maksymalną o 4 km/h wyższą od Carrery S – w wersji z automatyczną skrzynią biegów może osiągać 306 km/h.
Przyspieszenie samochodu jest o 0,1 sekundy krótsze. Wersja ze skrzynią PDK i pakietem Chrono Package Plus włączonym w tryb Sport Plus osiąga 100 km/h w 4,2 sekundy. Osiągami GTS zbliża się do wersji GT3, ale zużyciem paliwa bliżej jej do Carrery S – pali średnio 10,2 l/100 km.
Jeszcze w tym roku trafi Carrera GTSdo sprzedaży. W Polsce można go będzie sobie sprawić w bożonarodzeniowym prezencie – pojawi się w grudniu. Podobnie jak w Niemczech, tyle że tam ceny już podano, a u nas jeszcze nie. W Niemczech GTS w wersji coupe będzie kosztować od 104 935 euro, a w wersji ca brio od 115 050 euro.