Crashtest Golfa VI
Nowa generacja uzyskała najlepszy wynik w klasie kompaktów.
Volkswagen Golf VI generacji uzyskał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP za ochronę dorosłych, a wynikiem 36 na 37 możliwych punktów zapewnił sobie najwyższy wynik w klasie (rezultaty w różnych klasach nie są ze sobą porównywalne, a to tym bardziej ważne, że najbardziej renomowane media motoryzacyjne w kraju ignorują ten aspekt testów EuroNCAP). To o trzy punkty lepsza ocena niż Golfa poprzedniej generacji. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że dwa punkty są efektem ostrzeżenia o konieczności zapięcia pasów na przednich fotelach. To tylko 2 z 5 miejsc w aucie i to dziwna praktyka EuroNCAP, że nagradza za połowiczne rozwiązanie.
Przy zderzeniu czołowym z prędkością 64 km/h kabina nie została zdeformowana, a przestrzeń przeżycia dla kierowcy pozostała nienaruszona. W efekcie nowy Golf uzyskał maksymalne oceny 16 punktów zarówno w zderzeniu czołowym, jak i bocznym. Gorzej było w przypadku ochrony dzieci i pieszych. W przypadku ochrony dzieci w samych testach zderzeniowych wyniki były wprawdzie znakomite, ale testujący skrytykowali wskazówki dotyczące montażu fotelika i aspektów bezpieczeństwa. Ostrzeżenie, że nie wolno przewozić na fotelu pasażera z przodu fotelika tyłem do kierunku jazdy uznali za zbyt mało zrozumiałe i wymagające poprawy. Ochronę dzieci ostatecznie oceniono na 41 z 49 punktów, co daje 4 gwiazdki. Taką samą liczbę gwiazdek przyznano za ochronę pieszych, przy czym dokładny wynik to 22 na 36 możliwych punktów. O trzy „oczka" więcej niż Golf V generacji.
Testowana wersja miała m.in. następujące wyposażenie seryjne: ESP, asystent hamowania, poduszki gazowe (przednie, boczne oraz kurtyny i tzw. poduszkę kolanową kierowcy). Na lepszy wynik niż Golfa V generacji, poza stabilną klatką bezpieczeństwa i dobrze dostrojonym systemem „trzymania" podróżnych (pasy bezpieczeństwa, napinacze itd.), istotny wpływ miała kolanowa poduszka gazowa kierowcy oraz złagodzona strefa zgniotu w okolicach kierownicy.