Compass wzmocniony
Szefowie Jeepa doszli do wniosku, że Compass jest za mało wyrazistym samochodem i postanowili upodobnić go nieco do Grand Cherokee. Może nawet bardziej niż nieco. Samochód zyskał nową maskę, przednie światła, błotniki i atrapę chłodnicy z chromowanymi wstawkami. Compass wygląda teraz bardziej poważnie, mocniej, zwłaszcza że dodano także kilka elementów ochronnych.
Zmieniono tylną część auta, dokładając spojler w kolorze nadwozia, tylne lampy z diodami LED, nakładki na próg bagażowy i chromowaną końcówkę układu wydechowego. Na dachu pojawiły się niskie relingi. We wnętrzu też wprowadzono nieco nowości. Nowe panele przednich drzwi są miękkie w dotyku. Pojawił się nowy podłokietnik i wielofunkcyjna kierownica z przyciskami sterowania radiem, tempomatem i zestawem głośnomówiącym telefonu. Nowego charakteru nadały także wnętrzu zmiany tkanin tapicerki oraz podświetlenia niektórych elementów wnętrza. W standardowym wyposażeniu mają się znaleźć kurtyny powietrzne, system stabilizacyjny ESC, klimatyzacja, elektrycznie podnoszone szyby, centralny zamek, alufelgi, światła przeciwmgielne, tempo mat, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz system bezkluczykowego otwarcia zamków.
Wśród elementów wyposażenia będzie system audio z radiem satelitarnym SIRIUS, podłączeniem dla iPoda, nawigacją z przewodnikiem SIRIUS Travel Link i systemem 9 głośników firmy Boston Acoustic, a także podświetlane uchwyty na kubki i składana tylna kanapa.
Mimo luksusowego wyposażenia Compass ma nadal być samochodem zdolnym do poruszania się w trudnym terenie. Ma więc wzmocnione, nieco podniesione zawieszenie i trzy rodzaje napędu, w tym dwa 4x4. Podstawowym jest napęd tylko na przednie koła. Pierwszym rodzajem napędu na wszystkie koła jest Freedom Drive I, stały napęd przeznaczony do codziennej jazdy, użytkowania w trudnych warunkach drogowych i pogodowych, wraz z centralną blokadą, umożliwiającą stały podział napędu na wszystkie koła, pomagający w czasie jazdy w głębokim śniegu czy piachu.
Dla bardziej wymagających dostępny będzie Freedom Drive II Off-Road Package, zawierający drugiej generacji system napędu na 4 koła z układem niskiej prędkości do jazdy w terenie. W skład pakietu wchodzą siedemnastocalowe koła z oponami do jazdy w terenie, zawieszenie podniesione o cal i hak holowniczy.
Jeep zapowiada również, że Compass będzie oszczędny, oczywiście jak na SUV-a. Standardem będzie dwulitrowy silnik o mocy 158 KM, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 191 Nm. Zużycie paliwa w mieście ma wynosić 10,2 l, a na autostradzie 8,1 l/100 km. Co ciekawe takie samo zużycie paliwa ma zapewniać czterocylindrowy silnik 2,4 l o mocy 172 KM. Silniki będą współpracować z pięciostopniową skrzynią manualną lub drugiej generacji automatem CVT. W porównaniu z tradycyjnym, czterostopniowym automatem CVT2 zapewnia zmniejszenie spalania o 6 – 8 procent, szczególnie dlatego, że poprawia ekonomikę samochodu podczas wyprzedzania przy prędkościach 48 – 96 km/h.
W sumie Jeep Compas, który łączy praktyczność i wielozadaniowość SUV z osiągami, ekonomiką i ceną samochodu kompaktowego będzie miał teraz mocniejszy, bardziej terenowy charakter.