Citroen na Poznań Motor Show 2018 – rodzina jest najważniejsza
Na targach Motor Show 2018 w Poznaniu producenci prześcigają się w pomysłach budowania stoisk. Jedni stawiają na elegancję i dystynkcję. Inni na wielkie przestrzenie świadczące o mocy i dominacji. Jeszcze inni starają się zwrócić uwagę zwiedzających szczególnym modelem. W tym roku jedna z marek postanowiła nikomu niczego nie udowadniać i postawić na pozytywne emocje oraz otworzyć się na rodziny z dziećmi. Kolorowe, lifestylowe i wesołe – takie było stoisko Citroena na tegorocznych poznańskich targach. A jakie samochody tego producenta można było zobaczyć?
C3 ELLE – emanuje kobiecością
Targi to świetny moment na pokazanie limitowanych i specjalnych wersji dobrze już znanych samochodów. Citroen C3 został świetnie przyjęty przez klientów w całej Europie, a w naszym kraju mały ekstrawagancki hatchback również zdobył serca wielu. Choć typowa dla Citroena awangarda w projektowaniu nadwozia jest widoczna w całej okazałości, to po raz kolejny mamy namacalny dowód na to, że funkcja wygrała z formą. Pomimo śmiałych rozwiązań stylistycznych wnętrze małego Citroena jest nadspodziewanie przestronne, fotele wygodne i obszerne i ciężko mówić o braku komfortu w podróżowaniu po mieście. Wersja specjalna ELLE to ukłon w kierunku płci pięknej. Choć zmian nie jest zbyt wiele, a wręcz można mówić o kilku akcentach, takich jak na przykład logo ELLE na przednich błotnikach, to jednak delikatnie zmieniona kolorystyka nadwozia pozwala wyróżnić się z tłumu.
C4 Cactus – nadal Cactus, choć mniej kłujący
To chyba jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów ostatnich lat, który okazał się przebojem w Europie. Niezły stosunek jakości do ceny, przestronne wnętrze, mieszanka tanich, prostych i nowoczesnych rozwiązań stała się synonimem współczesnego samochodu rodzinnego. Choć na pierwszy rzut oka odświeżony Cactus nie różni się zbytnio od pierwszej wersji produkcyjnej, to kilka jego cech jest niepodważalnych: lepsze wyciszenie kabiny, nadal komfortowe, ale dające o wiele większą pewność prowadzenia zawieszenie oraz lepsze materiały wykończeniowe. O rewolucji nie ma mowy, jednak to, co dobre, stało się odrobinę lepsze. I nie będzie żadną niespodzianką, jeśli nowy Cactus będzie sprzedawał się lepiej niż dotychczas.
C3 Aircross – przebojowy crossover
Nad nowym modelem C3 Aircross wielu dziennikarzy, fachowców oraz klientów nieustannie się zachwyca. Można powiedzieć, że jest to model, który w idealny sposób odzwierciedla to, czego oczekujemy od tego francuskiego producenta – odważnej stylistyki, wygody podróżowania oraz przemyślanych rozwiązań. Dodając do tego lekko podniesione zawieszenie, napompowane nadwozie oraz wiele możliwości personalizacji wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, nie ma się co dziwić, że C3 Aircross zbiera pochwały. Ponadto wiele osób twierdzi, a my to potwierdzamy, że jest to samochód prowadzący się naprawdę dobrze i świetnie nadaje się do walki z miejską dżunglą.
Na stoisku Citroena podczas targów Motor Show właśnie w bagażniku C3 Aircrossa zadomowiły się maskotki labradorów, które rozdawane były wszystkim tym, którzy zechcieli wspomóc czworonogi potrzebujące pomocy. Trudno nie poprzeć takiej inicjatywy.
Nowy Citroen Berlingo – nowa twarz rodzinnego VAN-a
Citroen Berlingo w wersji osobowej był przez wielu postrzegany jako samochód dostawczy z pięcioma siedzeniami. Pakowny, przestronny, praktyczny, ale jego „dostawczy rodowód” był wyraźnie zauważalny. Tym razem ma być inaczej. Zaprezentowane Berlingo to całkowicie nowy rozdział w historii tego modelu. Stylistyka została ujednolicona z crossoverami C3 Aircross oraz C4 Cactus – do tego stopnia, że zarówno pas przedni podzielono na „brwi” świateł dziennych LED oraz wielkie „oczy” reflektorów świateł mijania i drogowych. Nie zabrakło paneli AirBump na dolnych krawędziach drzwi, chroniących przed uszkodzeniami parkingowymi. Wewnątrz zaskakuje sporo nowoczesnych rozwiązań, takich jak wyświetlacz przezierny head-up, sporej wielkości ekran multimedialny delikatnie zwrócony w stronę kierowcy czy ciekłokrystaliczny wyświetlacz pomiędzy zegarami deski rozdzielczej. Berlingo przestaje być spartański, a zaczyna być modny. I staje się ciekawą alternatywą dla wymierającego gatunku samochodów kombi i klasycznych VAN-ów. Czy Berlingo jako crossover ma szansę na sukces?
Citroen C3 WRC
Poza cywilnymi samochodami w Poznaniu można było zobaczyć najbardziej rasową w historii odmianę modelu C3, przygotowaną do serii wyścigów WRC. Poza podobieństwami wizualnymi do C3 dostępnego w salonach, innych podobieństw raczej nie ma. To potwornie szybka maszyna, która kontynuuje bogatą historię francuskiej marki w najbardziej znanej serii rajdów na świecie. Wsiadając za kierownicę cywilnego C3, miło jest mieć świadomość, że w tym miejskim samochodzie jest pewien pierwiastek rajdowego „pożeracza” odcinków specjalnych.
Rodzinna ofensywa
Citroen poprzez swoją ekspozycję jasno daje do zrozumienia, że swoje samochody kieruje do ludzi młodych, aktywnych oraz dla rodzin z dziećmi. To właśnie Citroeny mają odzwierciedlać pozytywną energię ich właścicieli, wyróżniać się z tłumu oraz wychodzić naprzeciw codziennym potrzebom użytkowników samochodów, zwłaszcza w warunkach miejskich. I choć pewnie wiele osób dziwi się, że w gamie tego producenta brakuje modelu klasy średniej czy bardziej klasycznego samochodu segmentu C, mogącego konkurować z Peugeotem 308, Volkswagenem Golfem czy Mazdą 3, to jednak wydaje się, że Citroen konsekwentnie realizuje swoje założenia. Chce się stać marką ludzi aktywnych, a ci właśnie kochają crossovery i samochody lifestylowe. I w tych segmentach Francuzi dążą do mistrzostwa.