BMW 6 convertible - Komfort na sportowo
Nowa generacja BMW 6 w wersji cabrio ma bardzo sportowy charakter, z długą maską, cofniętą kabiną i niskim dachem. Wielkość gwarantuje jednak komfort, a elektroniczne systemy podnoszą na wyższy poziom jedno i drugie.
Nowy kabriolet jest większa od poprzednika, ale ma bardziej sportowy styl. Długość auta zwiększyła się o 74 mm, do 4894 mm a szerokość o 39 mm do 1894 mm. Rozstaw osi samochodu też jest większy – wynosi 2855 mm. Zmniejszyła się za to wysokość, choć nieznacznie, zaledwie o 9 mm. Auto ma 1365 mm. Duża, nieco pochylona atrapa chłodnicy i profilowana maska nadają samochodowi dynamiczny charakter. Tylna część samochodu z profilowaną klapą bagażnika i światłami z dwoma liniami diod LED jest nie tylko bardzo dynamiczna, ale i bardzo charakterystyczna. BMW wybrało klasyczny, miękki dach, co pozwala ładniej kształtować sylwetkę samochodu zarówno otwartego, jak i z zamkniętym dachem. Wielowarstwowe tkaniny zostały zoptymalizowane pod względem akustyki i izolacji termicznej. Tylna szyba jest niezależna, podgrzewana i oddzielnie zamykana. Dach otwiera się i zamyka automatycznie, przy pomocy przycisku w centralnej konsoli lub na pilocie centralnego zamka. Otwieranie zajmuje 19 sekund, a zamykanie o 5 sekund dłużej. Operacje te można wykonywać przy prędkości do 40 km/h.
Miękki dach chowa się w bagażniku, w którym jest dla niego wydzielony segment. Pojemność bagażnika wynosi wówczas 300 litrów, co zdaniem producenta ma wystarczyć na schowanie dwóch toreb z kijami golfowymi i aktówki. Po zamknięciu dachu przegrodę, za którą był schowany można położyć, a wówczas pojemność bagażnika rośnie do 350 l. Otwór w tylnej kanapie pozwala na przewożenie dwóch par nart w specjalnej torbie, która jest dostępna jako opcja wyposażenia. Dach jest dostępny w trzech kolorach, m.in. antracytowego srebra.
Wnętrze samochodu jest czteromiejscowe. Auto ma kabinę typu 2+2. Zwykle oznacza to dwa wygodne miejsca z przodu i malutką, dwuosobową tylko w teorii ławeczkę z tyłu. To co widać na zdjęciach sugeruje jednak, że tył samochodu także jest bardzo komfortowy. Dwa mieszczące się tam miejsca to dobrze ukształtowane, komfortowe siedziska. W samochodach BMW zwykle centralna konsola jest nieco nachylona w stronę kierowcy. Co z jednej strony przypomina o podkreślanym często sportowym charakterze bawarskich limuzyn, a z drugiej ułatwia kierowcy obsługę samochodu. W nowym BMW 6 Convertible nie tylko zachowano taką organizację, ale i podkreślono ją także rodzajem tapicerki. Część przed pasażerem ma wyższą i grubszą warstwę tapicerki. Linia podziału biegnie także przez tunel między fotelami – na wyłożonej miękką skórą części „pasażerskiej” jest pokrętło iDrive, podczas gdy na części kierowcy, jest drążek zmiany biegów i przyciski sterowania, m.in. regulowanym zawieszeniem i elektrycznym hamulcem postojowym.
Elementy centralnej konsoli są dość szerokie, ale niskie. Dotyczy to także ciekłokrystalicznego, dotykowego ekranu na szczycie konsoli, przynajmniej w opcjonalnym wyposażeniu z nawigacją Professional, której ekran na przekątną 10,2 cala. Standardowy ekran ma 7 cali. Jedną z opcji wyposażenia jest wyświetlacz Head Up Display, który wyświetla trójwymiarową grafikę w pełnej gamie kolorów. Wyposażenie samochodu obejmuje także przednie i boczne poduszki powietrzne. Te ostatnie są zintegrowane z ramą siedzenia i mają chronić także głowę oraz klatkę piersiową. Fotele o nowej konstrukcji mają zintegrowane pasy bezpieczeństwa. Za tylnymi miejscami znajdują się pirotechnicznie unoszone pałąki przeciwka potażowe, uruchamiane przez komputer w razie wykrycia zagrożenia dachowaniem.
Dla nowego kabrioletu przewidziano dwa rodzaje silników – mocny i mocniejszy. Obydwa są benzynowe, mają w standardzie technologie BMW EfficientDynamics (m.in. system Auto Start – Stop) i ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów o sportowej charakterystyce. Mocnym jest sześciocylindrowy silnik dysponujący mocą 320 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm, mocniejszym zaś prawie czteroipółlitrowe V8 o mocy 407 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. W obu przypadkach maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h. Pierwszy z silników rozpędza auto do 100 km/h w 5,7 sekundy, drugiemu zaś wystarcza tylko 5 sekund. Znacznie większe są różnice w spalaniu. Podczas gdy słabszemu na przejechanie 100 km wystarcza 7,9 l, mocniejszy potrzebuje 10,7 litra.
Zawieszenie samochodu ma być przede wszystkim sportowe, ale nabywcy takich aut wymagają także komfortu. Standardowy układ Dynamic Drive Control pozwala normalne ustawienie zawieszenia w sportowe i bardziej sportowe. W opcjach dostępne jest adaptacyjne zawieszenie Adaptive Drive, pozwalające także na wybór komfortowego ustawienia amortyzatorów. Oczywiście dostępna jest także szeroka gama elektroniki wspomagającej albo nawet wyręczającej kierowcę. Są wśród nich m.in. system dynamicznej kontroli trakcji DTC, kamera cofania, asystent parkowania BMW czy system Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych.