BMW 320si - cywilna wyścigówka
Dla entuzjastów wyścigów, firma BMW przygotowała specjalną limitowaną edycję modelu serii 3.
Dynamiczny wygląd BMW 320si nadał pakiet sportowy M, który obejmuje zmodyfikowane zderzaki, progi, sportowe fotele, kierownicę sportową, podnóżek, światła przeciwmgłowe, aluminiowe listwy ozdobne oraz zmodyfikowany układ jezdny. Standardem dla tego modelu są również 18-calowe obręcze kół z ogumieniem w rozmiarze 225/40 R18 i 255/35 R18. Obręcze „Radial Styling 216" o szerokości 8 i 8,5 cala z logo „BMW Motorsport" są takie same jak w autach biorących udział w wyścigach FIA serii World Touring Car Championship. Dodatkowymi elementami wyróżniającymi ten specjalny model od „zwykłych" BMW serii 3 są również błyszczące, chromowane obudowy lusterek i końcówka rury wydechowej. Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero od 7300 obr/min i sięga 8000 obr/min.
Do napędu tego auta posłużył czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 dysponujący mocą 173 KM przy 7000 obr/min i momentem obrotowym równym 200 Nm przy 4250 obr/min. W stosunku do wersji standardowej tej jednostki zwiększono o 1 mm średnicę cylindrów (85 mm) i zmniejszono o 2 mm skok cylindra (88 mm). Tłoki pracują w łączonych tulejach ze specjalnego stopu aluminium a nie w odlewanych żeliwnych tulejach cylindrowych. Wzmocniono także konstrukcję dwuczęściowej skrzyni korbowej. Wysokoobrotowy silnik wyposażony został w konwencjonalny układ regulacji skoku zaworów. Mniejsza ilość ruchomych elementów w układzie napędowym zaworów, zapewnia wysoka sztywność i precyzyjne działanie szczególnie przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych podobnie, jak w ma to miejsce w samochodach sportowych. Ponadto zupełnie nowa jest głowica cylindrów, której odlewy wytwarzane są w odlewni Formuły 1 w zakładach BMW Landshut. Zwiększenie stopnia sprężania pozwoliło w uzyskaniu o 23 KM większej mocy. Trudniejsze warunki pracy silnika wymagały dostosowania efektywności jego chłodzenia. O około 10 kg zmniejszono masę pojazdu w stosunku do „zwykłej trójki", dzięki wykonaniu pokrywy głowicy cylindrów z karbonu CFK. Jednocześnie dzięki temu rozwiązaniu obniżono środek ciężkości pojazdu. Silniki te niemal w całości montowane są ręcznie w fabryce Hams Hall. Spełniają normy emisji spalin Euro 4 i jak podaje producent średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km. Modyfikacji wymagał również układ hamulcowy. Przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 16 cali.
Prędkość maksymalną wynoszącą 225 km/h auto uzyskuje na 5 biegu. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 8,1 s.
BMW 320si wyprodukowane zostanie w limitowanej serii 2600 egzemplarzy i oferowane będzie jedynie na rynku europejskim. Cena auta wynosi 32 150 euro. Choć oficjalna jego premiera miała miejsce podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie, od grudnia ubiegłego roku przyjmowane były zamówienia. Jednocześnie model ten posłużył firmie Motorsport BMW do opracowania wyścigowego auta o mocy 275 KM. Wyścigową „trójkę" będzie można zobaczyć podczas tegorocznych mistrzostw FIA World Touring Car Championship (WTCC) a także w serii wyścigów w klasie Super 2000. BMW ma na swoim koncie imponującą ilość zwycięstw w wyścigach – 24 tytuły mistrza Europy, pierwsze miejsce w jedynych mistrzostwach świata w 1987 roku i wznowionych mistrzostwach w 2005 roku. Ponadto tytuły w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych w kategorii producentów i kierowców.