"Stary" salon, nowa jakość
Recepcja, oddzielone ściankami biurka sprzedawców i pojazdy upchnięte ciasno na małej przestrzeni ekspozycyjnej - taki obraz salonów samochodowych odchodzi powoli do lamusa. Nową, najwyższą jakość w obsłudze i podejściu do klienta znajdziemy w gruntownie zmodernizowanym salonie firmy Duda-Cars, poznańskiego dealera Mercedes-Benz, w którego otwarciu uczestniczyliśmy. Byliśmy tam jeszcze z jednego powodu - trzech polskich premier niezwykłych modeli: S 500 Coupé, GLA 45 AMG oraz G 63 AMG 6x6.
Poznański przedstawiciel niemieckiego producenta to firma stosunkowo młoda. 9 lat wystarczyło jednak do stania się jedną z najważniejszych na dealerskiej mapie kraju. Zdobycie nagrody „Dealer roku 2014” jest potwierdzeniem ogromnego wysiłku jaki zespół Duda-Cars włożył w obsługę wymagających nabywców aut segmentu Premium. Od 2005 roku kupili oni tu już blisko 3500 samochodów, co jest jednym z najlepszych wyników wśród salonów aut luksusowych w kraju. Tym, co wyróżnia firmę, jest szczególne podejście do marki AMG. Dzięki specjalnie wyodrębnionemu działowi AMG Performance Center firma stała się liderem w sprzedaży Mercedesów ze znaczkiem przyśpieszającym tętno u wszystkich fanów motoryzacji. Salon może poszczycić się największą w kraju przestrzenią ekspozycyjną oraz największą ofertą samochodów demonstracyjnych. Dzięki temu większość z tych wyjątkowych aut jeżdżących po całej Polsce pochodzi właśnie stąd.
W podobny sposób co AMG, firma zamierza promować markę SMART, tak by jej popularność można było porównywać do krajów zachodnich, gdzie widok przeciskających się po zatłoczonych miastach Smartów jest powszechny. Popularyzację tych oryginalnych aut Duda-Cars planuje rozpocząć od zatłoczonego Poznania. Mają w tym pomóc planowane rozmowy z władzami miasta oraz zarządcami dużych parkingów, na temat preferencyjnego traktowania właścicieli Smartów. Z okazji otwarcia salonu tej marki, pokazano sprowadzony specjalnie na tą okazję prototyp czteromiejscowego Smarta Fourjoy.
Obiekt Duda-Cars znajdujący się vis a vis poznańskiego stadionu Lecha przy ulicy Bułgarskiej przeszedł gruntowną modernizację. W rozbudowanym salonie może się teraz na dwóch poziomach zmieścić pełna gama modelowa Mercedes-Benz, a nie jak dotychczas tylko 6 pojazdów. Dzięki przebudowie znalazło się także miejsce na nowoczesną strefę VIP z kawiarnią. Klientów salonu witać będzie profesjonalny Concierge, który zamówi taksówkę, czy pomoże zorganizować pobyt w salonie oraz czas wolny. Jak zapowiedział Prezez Zarządu Duda-Cars, Pan Marcin Duda, po klientów salonu wysyłana będzie również limuzyna z kierowcą, aby wyeliminować konieczność wypraw do salonu „na dwa auta”. Nowy salon to także lepsze warunki pracy dla liczącej już około 100 osób załogi.
S 500 Coupé
Uroczyste otwarcie nowego salonu było okazją do zaprezentowania dziennikarzom oraz zaproszonym gościom trzech nowych, niezwykłych modeli, jeszcze przed ich oficjalną rynkową premierą. Wyjątkowe samochody wymagają wyjątkowej oprawy. Dlatego też prezentację modelu S 500 Coupé poprowadził ambasador marki, Michał Żebrowski. Skupmy się jednak na samym aucie, które można bez wątpienia uznać za jedno z najpiękniejszych Coupé na rynku. Ta dwudrzwiowa limuzyna zasilana jest jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 455 KM. Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" MAGIC BODY CONTROL wzbogaconym o funkcję pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy – zwłaszcza na pozamiejskich drogach. Podobnie jak limuzyna Klasy S, nowe Coupé dostępne jest z licznymi systemami wspomagającymi z rodziny "Intelligent Drive". Należą do nich m.in.: układ zapobiegawczej ochrony PRE-SAFE® z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS wraz z funkcją Steer Assist i Stop&Go Pilot, asystent hamowania BAS PLUS ze wspomaganiem na skrzyżowaniach, układ kontroli pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, adaptacyjne światła drogowe Adaptive High-beam Assist Plus oraz wspomagający jazdę nocą system Night View Assist Plus. Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. Niewątpliwą atrakcją są dostępne w wyposażeniu dodatkowym unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego. 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów. Lista bogatego wyposażenia opcjonalnego obejmuje m.in.: pakiet AIR BALANCE z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika, przednie fotele z funkcją masażu ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni oraz wyświetlacz typu head-up, pokazujący najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu.
GLA 45 AMG
Także w poznańskim salonie mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć najmocniejszego kompaktowego SUV-a na świecie, prezentowanego jak dotąd jedynie na specjalnych, zamkniętych pokazach. Mercedes GLA 45 AMG to prawdziwa perła z Affalterbach. 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności – 181 KM – plasuje się na równi z autami supersportowymi. Kolejną zaletą jest małe zużycie paliwa – średnio 7,5 l/100 km. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT zapewnia najwyższą wydajność i niezawodną trakcję. Wnętrze SUV-a łączy sportową atmosferę z najwyższą jakością. Uwagę zwracają wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje.
G 63 AMG 6x6
Trzyosiowe monstrum stworzone z myślą o dubajskich szejkach trafiło w końcu do kraju nad Wisłą. Co ciekawe auto zamówiło już 6 klientów, a spośród 4, które trafiły już do rąk nabywców, 3 kupiono w poznańskim salonie Duda-Cars. Jak widać, cena oryginalności ustalona na poziomie blisko 2,5 mln zł nie dla wszystkich jest przeszkodą. Kolos o masie 3,7 t rozpędza się do 100 km/h w około 6 sekund, a maksymalnie osiągnie 160 km/h, zużywając przy tym średnio 18 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Źródłem mocy jest 5,5-litrowy silnik V8 biturbo, który generuje 544 KM i 758 Nm momentu obrotowego. Napęd wędruje do wszystkich sześciu kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej 7G-TRONIC. Samochód został stworzony przede wszystkim do ekstremalnej jazdy w terenie. Pomaga mu w tym kąt natarcia wynoszący 52 stopnie, kąt zejścia równy 54 stopnie oraz prześwit wynoszący aż 460 mm. Co więcej, kierowca ma możliwość zablokowania wszystkich pięciu dyferencjałów.