Po raz.... III Motor Show 2003 w Warszawie
Tegoroczne 3 Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Warszawie już poza nami i przyznać należy, że poza pewnymi potknięciami pozostawiły pozytywne wrażenia.
Sama ekspozycja starannie przygotowana, plastyczna i miła dla oka a pewien niedosyt marek i firm chyba, na tej jednak niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, wyszedł targom na dobre. Mimo znaczącej liczby zwiedzających, szczególnie młodzieży, można było swobodnie oglądać „nie depcząc sobie wzajemnie po piętach”, jak to obserwowałem ostatnio na MOBILEXPO 2003 w Krakowie.
Wszyscy wystawcy starannie przygotowali swoje ekspozycje, były również premiery rynkowe, przede wszystkim
Nissana 350 Z, Lexusa RX300
i nowościToyoty Prius
, wyposażonej w hybrydowy napęd. Ponadto szereg atrakcji towarzyszących, jak pokazyAkademii Bezpiecznej Jazdy
, liczne konkursy, możliwość wygrania wśród zwiedzających Fiata Panda, pokazy mody oraz towarzyszące targom konferencje i seminaria dyskusyjne dopełniały tegoroczny Motor Show.Na stoisku
Fiata
dominowałyPandy
, ostatni hit rynku polskiego ale również poszukiwany w Europie. Fiat Panda tegoroczny przebój zapewnia jak się wydaje niekwestionowane pierwsze miejsce w zbycie samochodów tej marki w kraju i eksportu zagranicę, a przypomnijmy, że w 100% produkowany jest w Polsce.Pokaźne stoisko
Skoda Polska
reprezentowane było przez warszawskiego dealera, firmęAuto Wimar
. Z zainteresowaniem oglądano 6 różnych modeli w tymFabie
Combi i sedan,Octavię
limusine i Combi oraz najnowszegoSuperba
. Najciekawszym modelem jak się zdaje była Skoda Fabia Hatchback w nowej limitowanej wersji Fresh.Wreszcie
Toyota
, która to jak zakomunikowała firma Samar, zajęła trzecie miejsce wychodząc przed Renault w rankingu popularności sprzedaży. Tu prezentowano nowość jaką jest modelPrius
, wyposażony w napęd hybrydowy, którą już wcześniej udało mi się prowadzić, a która w tej chwili jest najbardziej ekologicznym i najoszczędniejszym autem poruszającym się w naszym kraju. Pozostałe modele mają u nas opinię solidnych i właściwie znanych, natomiast ToyotaLand Cruiser
, to zupełnie nowy model samochodu terenowego.Jak zwykle „zaprzyjaźniony” z Toyotą
Lexus
oferował kilka niestety drogich modeli aut, z którychRX300
był premierowym pokazem.Kia Motors
zaprezentowała swoją nową luksusową limuzynęOpirus
, a jak ją reklamowano wyposażoną w najnowsze urządzenia zapewniające komfort i bezpieczeństwo. W związku z wejściem naszego kraju do Unii, wyczuwa się pewną aktywność tej marki na naszym rynku.Ozdobą nie tylko stoiska
Nissana
ale całego Motor Show 2003 bezsprzecznie był model350Z
, sportowe auto będące przebojem tego roku, szczególnie w USA i Japonii, a jak się wydaje będzie wielkim konkurentem prezentowanego u nas (Autocentrum.pl) Chryslera Crossfire.Sporą ofertę pokazało
Subaru
, która to marka ma wielu u nas zwolenników szczególnie wśród „młodych aktywnych”. Ponadto swoje samochody zaprezentowało:Renault, Opel, Honda i Suzuki
. Wśród pojazdówVW i Audi
największym zainteresowaniem cieszył sięGolf V
(choć tylko w szklanej klatce !) iVW Touareg
, najlepszy tegoroczny samochód, jakim udało mi się jako dziennikarzowi podróżować w roku bieżącym.Wróćmy jednak do konferencji i dyskusji, jakie miały miejsce na targach. Niestety było kilka potknięć ze strony organizatora, które spowodował nieprecyzyjny rozkład czasowy tak, że niektóre z nich „wlekły” się całymi godzinami a na drugich brakowało quorum.
Odnotujmy kilka .... a więc Oficjalna konferencja targowa, panel dyskusyjny
Klubu Publicystów Motoryzacyjnych
na temat liberalizacji rynku motoryzacyjnego w świetle naszego wejścia do Unii Europejskiej, „100 lat motoryzacji” Stanisława Szelichowskiego, nowe przepisy prawne a polski rynek samochodowy itd.Nie należy również zapominać o uczestnictwie w targach wielu redakcji i periodyków motoryzacyjnych, firm związanych z motoryzacją, ich ochroną i bezpieczeństwem, jak Autoguard&Insurance, czyli satelitarny system zabezpieczeń i ochrony pojazdów, kontroli pracy kierowców, zdalna diagnostyka oraz inne najnowsze technologie tej firmy.