Nowości polskiego rynku w Warszawie - relacja z Fleet Market 2014
Zakupy klientów indywidualnych stanowią w naszym kraju margines sprzedaży nowych modeli aut. Trzonem działalności punktów dealerskich okazuje się branża flotowa. Dlatego też polscy importerzy bardzo poważnie traktują firmy jako swoich potencjalnych klientów. Ostatnio mieli okazję to udowodnić.
Wszystko za sprawą targów Fleet Market 2014, które zorganizowano we wtorek (tj. 18 listopada) w stołecznym centrum wystawienniczym Expo XXI. W ramach szóstej edycji polskich targów flotowych marki samochodowe działające w naszym kraju miały okazję zaprezentować swoje najnowsze propozycje dla klientów flotowych.
Choć część nowości odsłoniętych w ramach targów idealnie wpisuje się w schemat auta służbowego, są też takie, które chętnie kupilibyście prywatnie. Dowody na to prezentujemy Wam poniżej, w przeglądzie premier i prezentacji, jakie miały miejsce na tegorocznym Fleet Market.
Audi
Marka z Ingolstadt przywiozła do Warszawy dwie premiery. Pierwsza to odświeżona wersja modelu A6, który trzy lata po debiucie generacji C7 otrzymał garść drobnych zmian stylistycznych oraz udoskonalone silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6. Audi zaprezentowało ponadto hybrydowy model A3 Sportback e-tron, który pod kompaktowym nadwoziem kryje benzynowo-elektryczny napęd rozwijający 204 KM i spalający podobno 1,5 l/100 km.
BMW
Po tym, jak na rynek trafił model X4, BMW postanowiło poprawić plasowane oczko wyżej X6. W ten sposób powstała druga odsłona tego kontrowersyjnego crossovera - większa, przestronniejsza, nowocześniejsza i jeszcze bardziej luksusowa. Auto prezentowało swoje wdzięki nieopodal ekologiczno-sportowej dumy Bawarczyków, czyli coupe i8, w którym futurystyczne nadwozie spotyka się z 362-konnym napędem hybrydowym.
Citroen
Samochody udające terenówki są obecnie na topie, nic więc dziwnego, że stoisko Citroena odwiedziły dwie tego typu propozycje. Ta ważniejsza nosi miano C4 Cactus, ma niespotykany wygląd, nieprawdopodobnie lekką konstrukcję i całą masę niekonwencjonalnych rozwiązań. Znacznie bardziej tradycyjny jest bez wątpienia C5 CrossTourer, który przybył na Fleet Market ze swoim obładowanym plastikami nadwoziem i hydropneumatycznym zawieszeniem.
Ford
Po latach zapowiedzi, do naszego kraju wreszcie dotarła nowa generacja Mondeo. Samochód został zaoferowany w trzech wystylizowanych z polotem odmianach nadwoziowych oraz kilku nowoczesnych wersjach silnikowych (m.in. tej hybrydowej). Do Polski dotarł również kompaktowy Focus po face-liftingu. W ramach modernizacji model ten zyskał nie tylko odświeżone nadwozie (z typowym dla nowych Fordów grillem), ale także uporządkowane wnętrze.
Hyundai
Hyundai wytrwale walczy o swoją pozycję na europejskim rynku, a dowodem na to są pokazane na warszawskich targach nowości. Pierwszą jest drugie wcielenie i20, które dzięki dojrzałej i dopracowanej konstrukcji powinno zwiększyć sprzedaż w klasie małych aut. Poprawić wizerunek firmy ma z kolei nowy Genesis, czyli flagowa limuzyna koreańskiej marki cechująca się wysokim standardem wyposażenia i niestety również wysoką ceną.
Jeep
Zdajemy sobie sprawę, że nie będzie to samochód tłumnie wybierany przez floty, ale mamy nadzieję, iż Jeep Renegade będzie coraz częściej widywany na drogach, i to nie tylko tych utwardzonych. Wszystko z racji jego nietypowego charakteru, na który pracują kanciaste linie nadwozia oraz niemałe zdolności terenowe.
Lexus
Z biur projektowych Lexusa wyjechał kolejny samochód, który szokuje wyglądem. Jest nim całkowicie nowy model NX - niewielki crossover klasy premium, w którym do napędu posłużyły hybryda oraz turbodoładowany silnik benzynowy (stanowiący nowość dla japońskiego producenta). Na targach Fleet Market pojawiło się również nowe coupe RC F, które agresywną stylizacją, 477-konnym motorem V8 i zaawansowaną techniką ma zamiar walczyć z BMW M4.
Mini
Wprawdzie auto z 5-drzwiowym nadwoziem nie jest w gamie modelowej Mini niczym nowym, jednak po raz pierwszy druga para drzwi trafiła do stanowiącego podstawę oferty hatchbacka. Poza lepszym dostępem do wnętrza samochód zyskał dłuższy rozstaw osi oraz powiększoną do 278 litrów przestrzeń bagażową.
Opel
Podczas warszawskiej imprezy swoją premierę na naszym rynku zaliczył Opel Corsa E. Choć bazuje on na platformie technicznej poprzednika i nawiązuje do niego wyglądem, ma zupełnie nowe wnętrze, dużo multimedialnego wyposażenia i świeżą gamę silnikową (zawierającą benzynowy motor 1.0 Turbo).
Peugeot
Powiew świeżości dotarł również do limuzyny klasy średniej spod znaku lwa. W ramach liftingu Peugeot 508 dostał bardziej eleganckie nadwozie, poprawione tu i ówdzie wnętrze, bogatsze wyposażenie oraz dwa nowe silniki - benzynowy 1.6 THP/165 KM i wysokoprężny 2.0 BlueHDi/180 KM.
Renault
“Zawrotnie zwrotne auto miejskie” - tak Renault opisało swoje nowe miejskie dziecko, trzecie wcielenie Twingo. Odsłonięty na Fleet Market model cechuje jednak nie tylko rekordowo niewielka średnica zawracania, ale również szeroki wachlarz opcji personalizacji oraz umieszczony z tyłu napęd.
Seat
Każdy szanujący się producent popularnych aut powinien mieć w swojej ofercie taki model. Mowa o uterenowionym kombi, które właśnie wkroczyło do gamy Seata w postaci Leona X-Perience. Na tle odmiany kombi wyróżnia się on modniejszym wyglądem, podniesionym o 15 mm prześwitem i seryjnym napędem na 4 koła.
Skoda
Fabia, będąca prawdziwym hitem sprzedaży flotowej, doczekała się nowego wcielenia. Trzecia odsłona czeskiego malucha otrzymała ostrzejsze rysy nadwozia, lepiej wykończone i wyposażone wnętrze oraz bardziej nowoczesną technikę. Niestety, zmiany przyczyniły się do podniesienia cen.
Smart
Odwiedzających targi Fleet Market tuż przy wejściu witał nowy Smart fortwo. Model ten zwracał na siebie uwagę zarówno interesującym wyglądem, jak i bardzo skromnymi gabarytami (m.in długością na poziomie zaledwie 2,69 metra). Co ciekawe, niemieckie autko jest technicznym bliźniakiem Renault Twingo.
Toyota
Jeżeli sądzicie, że Toyota nadal produkuje auta z daleka wiejące nudą, to powinniście przyjrzeć się nowej generacji Aygo oraz odświeżonej wersji Yarisa. Oba modele należą do segmentu mieszczuchów, oba są na rynku cenione i oba intrygują wyglądem. W małych Toyotach znajdziemy wyraziste kształty nadwozia, a w Aygo dodatkowo odważnie wystylizowane wnętrze oraz bogaty program personalizacji, pozwalający dopasować auto do własnego gustu.
Volkswagen
Przechodząc do ostatniej marki ujętej w naszym przeglądzie, docieramy do najważniejszej nowości warszawskich targów flotowych. A jest nią Passat B8, w którym do stonowanej linii nadwozia dorzucono wykończone z dbałością wnętrze, pełne nowinek technicznych wyposażenie, a także chęć rywalizacji w klasie premium.