Mistrzostwa Europy w Rallycrossie zakończone
Rozegrana w miniony weekend dziesiąta runda Mistrzostw Europy Rallycross była ostatnim akcentem tegorocznego cyklu rozgrywek. Znamy już właścicieli tegorocznych tytułów.
MARCIN LASKOWSKI DRUGIM WICEMISTRZEM EUROPY W RALLYCROSSIE
W przypadku Dywizji 1A nazwisko mistrza znaliśmy już po rundzie holenderskiej, został nim właśnie Holender Ron Snoeck Seatem Ibiza, do ostatniej rundy toczyła się walka o tytuł wicemistrza, do którego kandydowało dwóch Polaków, Marcin laskowski ( Peugeot 106 Maxi) i Krzysztof Groblewski ( VW Polo).
Dziewiątą rundę rozegraną w Polsce wygrał co prawda Groblewski, ale wskutek nieukończenia przez niego rundy belgijskiej oraz braku punktów za rundę holenderska (nie startował w ogóle), w klasyfikacji punktowej sezonu wytworzył się bilans korzystny dla Laskowskiego. Przed runda niemiecką miał punkt przewagi nad Groblewskim i nawet z taką niewielką przewagą miałby tytuł pierwszego wicemistrza zapewniony.
Po rewelacyjnym przejechaniu treningu czasowego oraz pierwszej kwalifikacji, w której uzyskał czas 0.8 sekundy lepszy od aktualnego mistrza Snoecka. W sumie dało mu to drugie miejsce zaraz za Czechem Kalnym, ubiegłorocznym mistrzem Europy.
Niestety, los nie pozwolił Marcinowi na ukoronowanie sukcesu. W drugiej kwalifikacji po starcie Laskowski zdecydowanie prowadził i przy wejściu w niesłychanie niebezpieczny i bardzo zdradliwy ciasny prawy zakręt, na którym wielu zawodników kończy udział w zawodach – w Peugeocie coś zgrzytnęło i odmówił dalszej jazdy. Po bliższych oględzinach i próbie naprawy okazało się, że uszkodzeniu uległ napęd, skrzynia biegów i wałek sprzęgłowy Naprawa była niemożliwa ze względu na rozległość awarii. Rundę wygrał Belg van den Branden, przy drugim miejscu Groblewskiego.
Tak więc ostatecznie Marcin Laskowski uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji ogólnej Mistrzostw Europy Rallycross, co oznacza, ze jest posiadaczem tytułu drugiego wicemistrza. Ogromny sukces w pierwszym roku startów, gratulacje dla Marcina !
Klasyfikacja Dywizji 1A | ||
1 | Ron Snoeck | Seat Ibiza |
2 | Krzysztof Groblewski | VW Polo |
3 | Marcin Laskowski | Peugeot 106 |
4 | Ronny Larsson | Peugeot 106 |
5 | Zdeněk Čermák | Škoda Fabia |
6 | Jaroslav Kalný | Peugeot 206 |
PIOTR TYSZKIEWICZ – SZÓSTY KIEROWCA MISTRZOSTW EUROPY RALLYCROSS
W Dywizji 2 już po rundzie polskiej wiadomo było, że tytuł mistrzowski w tym roku przypadł Finowi Jussi Pinomaki (Renault Clio), do rozstrzygnięcia pozostały pozostałe miejsca w klasyfikacji.
Startujący w Dywizji 2 Polak Piotr Tyszkiewicz (Opel Astra OPC) mając na uwadze poprawę swojego dotychczasowego szóstego miejsca do udziału w niemieckich zawodach przygotował się starannie. Jego plany nieco pokrzyżowała pierwsza kwalifikacja, podczas której jechał z 5 pola, po starcie ustawił się na zewnętrzną, gdzie w międzyczasie wywiązało się ogólne zamieszanie. Polak został bezlitośnie posłany na bandę, po czym próbował jeszcze jechać dalej, ale nie dał mu na to szans Duńczyk Sorensen jadący Peugeotem 206 uderzył w niego całą mocą, zgiął podłużnicę, a dodatkowo w Astrze rozpiął się lewarek od zmiany biegów, zostając na luzie. Tak więc siła uderzenia musiała być ogromna, uniemożliwiając Tyszkiewiczowi ukończenie kwalifikacji.
Lepiej poszło Piotrowi w drugiej i trzeciej kwalifikacji następnego dnia, ostatecznie został ustawiony na czwartym polu startowym w finale B. Ostatecznie zawody ukończył na ósmym miejscu, co pozwoliło mu na pozostanie na szóstym miejscu w ogólnej klasyfikacji sezonu 2004.
Klasyfikacja 2004 Dywizji 2 | ||
1 | Jussi Pinomäki | Renault Clio RSR |
2 | Harald Sachweh | Opel Astra OPC |
3 | Per Gustafsson | Peugeot 206 RC |
4 | Roman Častoral | Opel Astra OPC |
5 | Marcus Nilsson | Peugeot 206 RC |
6 | Piotr Tyszkiewicz | Opel Astra OPC |
7 | Michaël De Keersmaecker | Honda Civic Type-R |
8 | Tomáš Racek | Renault Clio Sport |
9 | Dave Van Beers | Renault Clio RS |
10 | Jimmy Farsbo | Honda Civic Type-R |