Kolejny Kongres Skody w nowych uwarunkowaniach
Zakończony XVII Kongres Dealerów Skoda-Auto był ważny, jako że zbiegł się z 10-letnią rocznicą oficjalnej działalności SAP na terenie naszego kraju.
Niestety uwarunkowania jakie mają miejsce po naszym wstąpieniu do Unii Europejskiej, wdrażanie ustawy GVO i liberalizacja handlu samochodami, zniesienie ceł wewnątrz Unii i ich obniżenie na pojazdy z obszarów poza unijnych, spowodowały określone perturbacje. Ponadto obowiązek sporządzania i zawarcie nowych umów dealerskich, nie pozwolił na fetowanie 10-lecia chociaż w okresie letnim w Poznaniu uczczono tę rocznicę Międzynarodowym Zlotem Skody i szeregiem doskonałych imprez.
Na kongresie przeanalizowano strategię handlową, wyniki wpływające na pozycję rynkową Skody, prognozy i narzędzia wsparcia rynku oraz zadania do końca bieżącego roku. Rozważano wpływ masowego importu pojazdów używanych oraz wejście na rynek nowych konkurencyjnych marek aut w poszczególnych segmentach na bieżącą sytuacje rynkową.
Mimo tych nienajlepszych uwarunkowań jak powiedział prezes
Zarządu Skoda Auto Polska S.A dr. Inż Leszek Płonka
, utrzymaliśmy pozycję wicelidera na rynku sprzedaży samochodów i zrobimy wszystko by tą czołową lokatę utrwalić, wyposażając i wspierając dealerów w spektrum narzędzi promocyjnych podejmowanych akcji na tle działań rynkowych konkurentów. Będziemy zabezpieczać interesy marki Skoda w warunkach postępującej liberalizacji rynku, dostosowywać wsparcie sprzedaży do zmian rynkowych oraz rozwijać jakościowo sieć dealerską oddziałowując na nią w celu poprawy skuteczności tego procesu w stosunku do konkurentów zindywidualizowanych, jak i hurtowych.Dotychczasowe 10-letnie doświadczenia na rynku samochodów, pozwalają pozytywnie ocenić i docenić dotychczasową działalność SAP, która przyniosła określoną pozycję Skody a dalsze zamierzenia w tej dziedzinie są bardzo odważne i pozwalają na umiarkowany optymizm. Najbliższe zadania to aktywność marketingowa, kampanie taktyczne, reklama w mediach, stała poprawa wizerunku marki Skoda, szkolenia i podnoszenie kwalifikacji personelu handlowego i serwisowego dealerów, szeroki wachlarz finansowania a więc oferty kredytowe, ratalne, leasingowe, pakiety ubezpieczeń etc. etc. a nawet Szkoła Auto mająca na celu doskonalenie techniki jazdy dla ASO, imprez lokalnych, klientów flotowych itd.
Wszystko to uwarunkowane na zadowolenie klienta nie tylko z jakości marki ale pozyskania wiary i zadowolenia użytkowników i nowych nabywców Skody. Tylko indywidualizacja potrzeb klienta i silniejsze z nim relacje mogą zapewnić właściwe sukcesy i oczekiwania.
W czasie kongresu podziękowano i nagrodzono wyróżniających się w różnych formach rywalizacji dealerów, podkreślając znaczenie tych rankingów dla wzrostu jakości usług handlowo-obsługowych oraz podnoszenia znaczenia jakości marki.
Zapowiedziano itensyfikacje planów i działań rozwoju sieci dealerskiej, podpisania nowych umów tylko z tymi, którzy spełnili wymagania standardów jakościowych oraz fiskalnych.
PS. W kuluarach kongresu szeptano o zainteresowaniu się Niemców możliwościami otwarcia ASO Skoda na terenie naszego kraju po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej – bo takie możliwości w tej chwili istnieją, jednakowo szybko ostygło po zapoznaniu się z wysokimi standardami a co za tym idzie kosztami jakich wymaga się od naszych dealerów u nas w kraju.