Infiniti rozbudowuje sieć sprzedaży - relacja z otwarcia salonu w Krakowie
Infiniti to marka, której tradycja liczy zaledwie 27 lat. W Polsce obecna jest od 8 lat, więc nie zdążyła na stałe zadomowić się w społecznej świadomości. W związku z nowymi inwestycjami, ma to się jednak bardzo szybko zmienić.
Każdy producent samochodów potrzebuje sieci salonów, by sprzedawać najnowsze modele. Chyba, że mówimy o Tesli, ale to akurat stanowi wyjątek. W każdym razie, klienci chcą mieć możliwość obejrzenia samochodu na żywo, umówienia się na jazdę próbną czy skorzystania z porad odnośnie finansowania. Dopiero wtedy mogą podjąć w pełni świadomą decyzję o zakupie nowego pojazdu. Dzięki rozwiniętej sieci sprzedaży, będą też mieć pewność, że w razie awarii mogą zostawić samochód w pobliskim autoryzowanym serwisie. Marka, która tych salonów ma mało może sprzedawać nawet spore ilości samochodów, ale nie jest w stanie dogonić tych, którzy docierają do znacznej większości klientów.
Infiniti do tej pory pozostawało raczej marką niszową. Niewielu klientów o niej wie, jeszcze mniej faktycznie rozważa ofertę podczas zakupu. To dlatego, że od wprowadzenia na polski rynek, jedyny salon i ASO mieściły się w Warszawie. Owszem, sprawę serwisu ratowała możliwość dojazdu do klienta i załatwienie wszystkiego bez wychodzenia z domu, ale fizycznie wydłużało to czas ewentualnej naprawy - a przecież kupiłeś samochód po to, żeby nim jeździć. Codziennie.
W zeszłym roku Holding 1, który jest właścicielem marki Infiniti w Polsce, poszerzył więc sieć o Centrum Infiniti w Sosnowcu, które miało obsługiwać cały Śląsk i południe Polski. Na tym się jednak nie kończy. 14 kwietnia otwarto salon w Krakowie, a inwestycja przewiduje jeszcze budowę kolejnych trzech Centrów. Łączna wartość tej inwestycji to blisko 30 milionów złotych.
Jak przyznaje Infiniti, obecność w sześciu największych miastach w Polsce ma wynieść markę na ogólnopolski poziom i przybliżyć ją do szerszego grona klientów. 80% populacji naszego kraju będzie w stanie dotrzeć do salonu w czasie nieprzekraczającym 60 minut. Bliska obecność serwisu i możliwość obejrzenia każdego modelu przed zakupem z pewnością znacznie podniesie słupki sprzedaży.
Samemu otwarciu salonu towarzyszyły występy artystyczne, przemowa wiceprezesa Infiniti na rynek europejski, bliskowschodni i afrykański - Francoisa Goupil de Bouille oraz prezesów Holdingu 1 i… pierwsza w Europie dilerska premiera pięknego coupe - Infiniti Q60.
Na ekspozycji krakowskiego Centrum Infiniti przy al. Powstańców Śląskich 22 znajdziemy 8 samochodów, a kolejne 10 to samochody testowe. Wśród nich zobaczymy więc Q50, najnowsze Q30, Q70, QX70 i inne. W tym też miejscu możemy skorzystać z usług autoryzowanego serwisu z sześcioma stanowiskami obsługi.
Zarząd Holdingu 1 widzi swą decyzję jako optymistyczną, ale popartą działaniami Infiniti. Są zachwyceni ofertą - tak obecną, jak i przyszłą tego producenta - i uważają, że należy mu się lepsza pozycja na polskim rynku.
Ponoć klienci, którzy raz kupili Infiniti pozostają wierni marce. Rozbudowa sieci sprzedaży i obsługi to z pewnością dobry krok w stronę poszerzenia grona „wiernych”.
Redaktor