Dziś i jutro Suzuki w Polsce
Zapowiadając bliższą współpracę z mediami, Prezes Suzuki Motor Poland Harumichi Uto otworzył konferencję prasową związaną z premierą nowego modelu Suzuki Ignis, który w wersji rajdowej prezentuje się jako poważny konkurent w klasie Super 1600.
Spotkanie uświetnił balet taneczny, przeźrocza i filmy mówiące o historii fabryki Suzuki oraz przejazdy rajdowe poprzedniej wersji sportowej Suzuki. Jak oświadczano obecna nowa rajdówka mimo, że została sprowadzona do kraju nie wystartuje ze względu na skromny budżet, choć w roku ubiegłym Suzuki zanotowało 13 proc. wzrost sprzedaży. Największy sukces rynkowy w ubiegłym roku przysporzył model Grand Vitara, którego sprzedano łącznie 712 sztuk, co przekłada się na zajęcie trzeciej pozycji wśród aut terenowych w kraju. Zresztą jak twierdzi Pan Harumichi Uto:”zapewne pozytyne zmiany w Polsce iż w roku 2004 powinny przynieść znaczący wzrost rynku”.
Na najbliższą przyszłość podjęto decyzje wyłącznościowego systemu sprzedaży, który od początku bieżącego roku wdrażany jest w sieci Suzuki Motor Poland. Ponadto planuje się – poza modelem Ignis – wprowadzenie na nasz rynek kilku nowych samochodów, uzupełniających małych i średnich, jak Alto, Grand Vitara 1.6, Liana a przede wszystkim Wagon R+ z nowym silnikiem 1.3. To ostatnie wspaniale się prowadzi, czego dowodem jest fakt, że na Eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Dziennikarzy na torze w Poznaniu tym autem uzyskaliśmy najlepszy czas z całej grupy startujących kolegów po piórze.
Pan Dyrektor Marcin Zoll zapowiedział ograniczoną podaż aut modelu Ignis, ze względu na zamówienia z innych krajów i ściśle limitowaną produkcję. Dyrekcja Suzuki Motor Poland przypomniała historię czwartej co do wielkości firmy w Japonii, powstałej w 1909 roku a produkującej maszyny tkackie. 11 lat później przekształcono ją na Suzuki Motor Corporation, produkującą nie tylko motocykle i samochody, ale również silniki elektryczne, generatory prądotwórcze, pompy wodne, silniki wodne do łodzi, samobieżne wózki inwalidzkie a nawet instrumenty medyczne. Główną siedzibą firmy jest Hamatsu w Japonii. Ponadto Suzuki produkuje samochody w Indiach i na Węgrzech. Warto dodać, że w segmencie samochodów małych, Suzuki od 31 lat zajmuje pierwsze miejsce w Japonii.
W najbliższym czasie będziemy mieli okazję dokładniej opisać model Ignis po naszym redakcyjnym teście (patrz raport z jazd Ignisem).Tymczasem debiutujący na polskim rynku Ignis początkowo oferowany będzie z silnikiem 1.3 (93 KM) i z napędem na jedną oś. Podstawowy model GC ma kosztować 39. 900 zł a najdroższy GS 49.000 zł.