Dla małych i dużych
W tym roku już po raz czwarty odbyło się spotkanie branży flotowej „Fleet & Business Days” zorganizowane przez instytut FMI i magazyn „Flota”.
Do warszawskiego hotelu Victoria przybyli zarówno przedstawiciele firm posiadających największe parki flotowe, importerzy samochodów a także reprezentanci firm z sektora finansowego, ubezpieczeniowego i paliwowego. Z ofertą tych firm można było zapoznać się w części EXPO. Ponadto przygotowano również część konferencyjna – FORUM i TEST, w której to kilka koncernów samochodowych umożliwiło odbycie jazd testowych najnowszymi modelami aut. Jednocześnie po raz pierwszy do uczestnictwa w tym spotkaniu wzięły udział małe i średniej wielkości przedsiębiorstwa.
Dwudniowa tegoroczna edycja „Fleet & Business Days" podzielona była na odrębne bloki tematyczne – Zarządzanie flotą bez ryzyka i drugiego dnia – Auto w małym i średnim przedsiębiorstwie, czyli jak zredukować koszty aut firmowych. I choć wszystkie aspekty dotyczące zarządzania firmą i flotą samochodów są bez wątpienia bardzo ważne, na uznanie zasługuje fakt, że zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia sporo czasu poświęcono kwestiom bezpieczeństwa. Poruszająca była prezentacja Wojciecha Pasiecznego, Podinspektora Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Całkowita bezmyślność, brawura i brak odpowiedzialności są najczęściej powodem najtragiczniejszych wypadków drogowych, co dokumentowały wstrząsające zdjęcia z miejsc tych zdarzeń.
Drugiego dnia o przyczynach wypadków mówił komisarz Leszek Jankowski. Sposobem na poprawę sytuacji na polskich drogach jest szkolenie kierowców. Temat ten omawiał Mariusz Stuszewski, Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego. Do firm skierowany jest program „Fleet Safety – bezpieczne auto firmowe" autorstwa FMI i PSM-u, mający na celu uświadomienie kierowcom zagrożeń, jak i wyrobienie w nich odpowiednich nawyków.
Tegoroczny Fleet & Business Days był jednocześnie miejscem pierwszego publicznego zaprezentowania się Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych. Zagranicznymi gośćmi byli Stewart Whyte dyr. firmy Fleet Audits i przewodniczący Association of Car Fleet Operators z Wielkiej Brytanii, który omówił ryzyko utraty pracowników oraz Colin Tourick, niezależny konsultant z Wielkiej Brytanii wskazujący ryzyko i koszty w każdej flocie.
Drugi dzień spotkania otworzył Wojciech Drzewiecki – szef firmy Samar, przedstawiający dramatyczną sytuację na polskim rynku motoryzacyjnym. Tematy finansowe i prawne omawiali między innymi Urszula Stańczak – zastępca dyr., Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych i Osobowych w TU Allianz Polska oraz Marta Bielecka z ING Car Lease.
Na zakończenie Fleet & Business Days ogłoszone zostały wyniki i wręczone statuetki dla najlepszego samochodu prezentowanego w części EXPO. Najwięcej głosów zebrała Skoda Octavia Tour. Tuż za nią Toyota Yaris i na trzecim miejscu Volvo XC90. Wystawiające się firmy: BP, ConocoPhilips, Orlen i Pas Com zorganizowały liczne konkursy. Ponadto w części EXPO prezentowały się firmy: Auto Wimar, Akademia Bezpiecznej Jazdy „Lanette", Autoglass Jaan, BMW, BP, Carefllet, Citroen, ConocoPhilips, Mercedes-Benz, Drabpol, Eurotax, ING Car Lease, IPM Business Communication, Kulczyk Tradex, MotoGuard, PasCom, Prime Car Management, PZU, Shell, Toyota, TU Allianz, TUiR Warta, Virtual Carmen Software, Volvo.
To co się dzieje na naszych polskich drogach w lwiej części uzależnione jest od kierowców flotowych , których ilość i przeważnie młody ich wiek predestynuje nie zawsze do poruszania się w zgodzie z przepisami i obowiązującym kodeksem a uświadomienie tego faktu leży interesie kierowników i właścicieli flot. Ponadto Forum Fleet &Business Days każdorazowo wnosi szereg nowości , wywołuje ciekawe dyskusje i uzupełnia wiedzę na temat zarządzania flotami prezentując wszystkie sfery przydatne w sprawnym i ekonomicznym kierowaniu wielkimi zespołami transportowymi.