Citroen w natarciu
Z dniem 1 czerwca br. oferowany jest w sprzedaży w większości krajów europejskich nowy otwierający gamę Citroena model C1. a pomyślany jako mały sympatyczny o atrakcyjnym wyglądzie 4-osobowy samochód miejski, w wersji 3 i 5-drzwiowej wyposażony w silnik benzynowy lub wysokoprężny.
W kompleksie parkowo-pałacowym w Otwocku Wielkim k. Warszawy, odbyła się konferencja prasowa przy udziale rzeszy dziennikarzy, publicystów motoryzacyjnych z Polski w związku z wprowadzeniem na nasz rynek modelu C1, który powstał staraniem współpracy konstruktorów, we wspólnej fabryce TPCA w czeskim Kolinie. Ten maleńki samochodzik jest wspólnym dziełem PSA Peugeot Citroen i Toyota Motor Corparation i uzupełnia gamę modeli Citroena.
Konferencję sprawnie poprowadził rzecznik prasowy Citroena w Polsce, Marek Nawarecki a obecną sytuację tej marki w naszym kraju przedstawił prezes Ivan Segal. Sytuacja jaka panuje w roku bieżącym na rynku sprzedaży nowych aut nie jest niestety optymistyczna. Zabiegi firmy, wprowadzanie nowych modeli między innymi C4, odpowiednia polityka cenowa i sam prestiż marki sprawiają, że recesja zbytu aut jest mniej bolesna dla Citroena a udział w rynku powinien minimalnie zwiększyć się.
Z samym modelem Citroen wiąże spore nadzieje tym bardziej, że jest on perfekcyjnie zaprojektowany, o subtelnym stylu, duchu marki, niepowtarzalnej sylwetce i mimo niewielkich wymiarów o sporej przestronności a co najważniejsze umiarkowanej cenie, taniej eksploatacji i wysokim stopniu bezpieczeństwa użytkowania.
Nie nadaremno mówi się, że to małe miejskie auto jest wyprodukowane przy użyciu najnowszych technologii, z japońską precyzją, francuską elegancją i komfortem oraz europejskim stylem.
Konferencja wywołała sporą dyskusję a pytania dziennikarzy zaspokajali prezes Citroen Polska, rzecznik firmy oraz dyrektorzy poszczególnych działów. Do dyspozycji dziennikarzy przygotowano sporą liczbę tych urokliwych automobili a same jazdy cieszyły się dużym powodzeniem.
Okazało się, że C1 mimo niewielkich wymiarów ma sporo miejsca, prowadzi się posłusznie, silniki (68 KM) mają dobrą dynamikę a wnętrze samochodu robi estetyczne wrażenie i zapewnia nie tylko kierowcy ale i pasażerom na tylnych siedzeniach dostateczną widoczność.
Jak zapewniają konstruktorzy, autko oferuje funkcje bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego na najlepszym poziomie w swoim segmencie, co potwierdzają też cztery gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP.
Hamulce z przodu posiadają wentylowane tarcze a z tyłu bębny a całością steruje system ABS wspomagany przez elektroniczny regulator siły hamowania oraz system CSC kontrolujący tor hamowania po łuku. Obydwa te systemy oferowane są w wyposażeniu seryjnym. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach z napinaczami pirotechnicznymi, seryjny czujnik zapięcia pasów z alarmem dźwiękowym, przednie poduszki powietrzne montowane seryjnie a także dwie poduszki boczne dla pasażerów a wreszcie cofająca się w chwili zderzenia kolumna kierownicy, potwierdza bezpieczeństwo eksploatacyjne C1.
Mimo niewielkich rozmiarów bagażnika – 139 l, istnieje możliwość jego powiększenia poprzez zdjęcie tylnej półki lub położenie tylnych siedzeń. Wtedy pojemność wzrośnie do 751 l.
Prawdziwe wrażenia z jazd i szereg technicznych i eksploatacyjnych szczegółów podamy po jazdach testowych. Przyjemnościową kilkunastokilometrową jazdę w dniu konferencji Citroenem C1 należy zaliczyć do bardzo łatwej, dynamicznej i nie sprawiającej problemów prowadzenia.
Całe spotkanie doskonale zorganizowane (pomyślano nawet o parasolach dla gości) , w którym jak zwykle wziął udział laureat i użytkownik Citroena sam Robert Korzeniowski, poprowadził Marek Nawarecki, zakończyło się w miłym i optymistycznym nastroju.
Istotniejsze dane techniczne i cena : C1 dostępny jest w wersji 3 i 5 drzwiowej oraz modelach Flirt 1.0 i Desire 1.0 różniących się wyposażeniem.