Auto Show Poland 2010 - relacja z warszawskiej wystawy
Zakończyła się właśnie tegoroczna edycja targów samochodowych Auto Show Poland. Przez trzy dni (piątek, sobota, niedziela) w warszawskim centrum EXPO XXI można było podziwiać wiele aut, zarówno tych najnowszych, jak i nieco starszych.
Podobnie jak w ubiegłym roku, wystawę podzielono na kilka stref tematycznych – pojawiły się działy „Ekologia i bezpieczeństwo”, „Sport i Design”, „City” oraz „SUV i Off Road”. Co ważne, oprócz najnowszych modeli dostępnych na polskim rynku, organizatorzy pokazali także samochody po tuningu, auta wykorzystywane w wyścigach i pojazdy klasyczne.
Tuż przy wejściu, na odwiedzających czekała istna gratka dla wielbicieli produktów VW Group – Porsche pokazało ultra-luksusową Panamerę, Audi zaprezentowało nową generację flagowego A8, a Volkswagen odsłonił Passata B7. Warto nadmienić, że ostatni z modeli dopiero co został pokazany światu na salonie w Paryżu i nie jest jeszcze sprzedawany w Polsce.
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się model Kizashi zaprezentowany przez Suzuki. Ten nowoczesny sedan klasy średniej przyciągnął uwagę atrakcyjnym designem, dobrze wykończonym wnętrzem oraz ogólnym dopracowaniem. Odwiedzający targi podkreślali, że takiego auta brakowało w ofercie japońskiej marki.
Podczas, gdy Kizashi był jednym z najchętniej oglądanych aut, mało osób zwróciło uwagę na inną nowość zaprezentowaną przez Suzuki. Mowa o Swifcie, który pod nadwoziem przypominającym poprzednika kryje przeprojektowane wnętrze i całkowicie nową konstrukcję mechaniczną.
Do samochodów cieszących się największym zainteresowaniem należy bezsprzecznie zaliczyć nową Kię Sportage. Auto zwróciło na siebie uwagę charakterystycznym lakierem, nowoczesną stylizacją oraz funkcjonalnym i dobrze wykonanym wnętrzem.
Dla odwiedzających nie bez znaczenia był także jedyny w swoim rodzaju Peugeot RCZ, rodzinny Volkswagen Sharan, jak również Abarth 500C o niewielkich rozmiarach i bez dachu. We wzbudzające zainteresowanie dodatki stylistyczne wyposażono Kię Soul i Audi A1.
Warto podkreślić obecność na targach kilku modeli hybrydowych (m.in. Honda CR-Z) oraz jednego samochodu elektrycznego. Ten ostatni to oczywiście Mitsubishi i-MiEV, który zadebiutował niedawno na polskim rynku i „kusi” klientów ceną 160.800 złotych.
Porównując Auto Show Poland 2010 do ubiegłorocznej edycji, warto podkreślić, że w odróżnieniu od poprzedniej wystawy, w tym roku targi obfitowały w rynkowe nowości. Niestety, po raz kolejny dowiedzieliśmy się, że polskim wystawom daleko jest do targów organizowanych zagranicą. Miejmy nadzieję, że to się zmieni…