50 milionów samochodów Peugeot
Marka która jako pierwsza wprowadziła filtr cząstek stałych to przedsiębiorstwo o rodzinnych korzeniach, które dokonało ekspansji światowej w ciągu zaledwie jednego wieku. Od fabryk w Sochaux do 24 zakładów produkcyjnych obecnie, Marka wylansowała ponad 160 modeli i 34 rodziny produktów, od 201 do 308.
Historia Peugeot naznaczona była wieloma innowacjami, od pierwszego czterocylindrowego silnika Typu 39 w 1902 roku do ostatnich benzynowych silników rozwijanych w kooperacji pomiędzy grupą PSA Peugeot Citroen a BMW Group, w tym jednostkę typu Otto o pojemności 1,6 litra, dwukrotnie uznaną za najlepszy produkt (2007 i 2008) w klasie 1,4-1,8 litra przez jurorów Engine of the Year. Wcześniej, w latach 2001 i 2002, w klasie 2-2,5 litra triumfował też silnik 2.2 HDi koncernu PSA, właściciela marki Peugeot.
Warto w tym miejscu przypomnieć, ze to właśnie marka Peugeot zdystansowała kilka lat temu konkurencję wprowadzając jako pierwsza marka filtr cząstek stałych (FAP), oczyszczający spaliny silników Diesla m.in. z sadzy. Przedstawiciele wiodących niemieckich koncernów lekceważąco podchodzili wówczas do tego rozwiązania, argumentując np. że oni zapobiegają powstawaniu nieczystości w spalinach jeszcze w silniku a nie poza nim. Jak widać kompletnie nie mieli racji. Dzisiaj filtr cząstek stałych ma większość nowych samochodów z silnikiem Diesla, zwłaszcza te o większych pojemnościach, w tym 1,8 miliona pojazdów z motorami HDi. To duży wkład w ochronę naszego środowiska naturalnego.
Marka spod znaku lwa pozostanie konstruktorem wyspecjalizowanym w innowacjach technicznych. Od początku następnego dziesięciolecia będzie masowo wyposażać swoje samochody w system Stop&Start drugiej generacji i wprowadzać samochody o napędzie hybrydowym.
Peugeot wykazał swoje zaangażowanie w redukcję emisji gazów powodujących efekt cieplarniany a także szacunek do ekologii przez swoje samochody. Od 2001 roku ponad 1 100 000 samochodów Peugeot emituje w Europie poniżej 120g CO2/km. W 2007, 40% samochodów osobowych Peugeot emitowało poniżej 130g CO2/km, czyniąc z marki lidera w zakresie redukcji emisji CO2. Peugeot jest jedynym konstruktorem na świecie, który skonkretyzował globalną politykę odnośnie CO2. Od 1998 roku realizuje projekt zalesiania Amazonii, projekt przewidziany na 40 lat ma na celu absorbcję dwutlenku węgla z atmosfery.