10 lat Skoda-Auto Polska
Dzięki rozsądnej i przemyślanej polityce zarządu osiągnęła tytuł wicelidera polskiego rynku motoryzacyjnego i jak nas zapewnia prezes dr. inż. Leszek Płonka nie zamierza na tym poprzestać.
Zaczęło się bardzo skromnie, od sprzedaży Skody Favorit, montowanej w zakładzie Grupy VW w Poznaniu, tworząc równocześnie zaczątki sieci autoryzowanych stacji obsługi. Wszystko to rok 1994, bo w następnym dominuje już Skoda Felicja aż wreszcie 1997 – premiera Skody Octavia, która jak się wydaje odmieniła oblicze samochodu rodem z Mlada Boleslav. Auta w pełni porównywalnego ze współczesnymi jej produkowanymi w Europie. Skoda wkracza na drogę nowego oblicza, które torowała Octavia, nowoczesna Fabia a potwierdziła Skoda Superb, w pełni nowoczesna, komfortowa, luksusowa limuzyna, która doskonale zaspokaja oczekiwania najbardziej wymagającego klienta. Zdobycie certyfikatu ISO 9001-2000 oraz systematyczne jego wdrażanie w sieci ASO, to kolejny etap uwiarygadniania znaku Skoda jaki wybrał dr. inż. Leszek Płonka od początku stojący na czele zarządu Skoda Auto Polska. Postawienie na kapitał ludzki, menedżerski sposób zarządzania, wyważone, pozytywne stosunki z siecią dealerską, szybkie reagowanie na pewne niedogodności a wreszcie wyważona polityka cenowa, doprowadziły Skodę w Polsce na pozycje wicelidera, mogą i są źródłem niekłamanej satysfakcji.
10 – ta rocznica Skoda Auto Polska zbiegła się z naszym przystąpieniem do Unii Europejskiej i wejściem rynku motoryzacyjnego w strefę działania obowiązującej od pewnego czasu ustawy GVO, która w pewnych dziedzinach liberalizuje całą sferę dotąd obowiązujących przepisów na linii producent, dealer – klient i to zarówno w sferze produktu głównego, jak i części oraz serwisów. Wreszcie możliwość dowolnego przepływu towarów w krajach Unii, stwarza inną rzeczywistość. Jest to nowe wyzwanie niezmiernie trudne dla wszystkich uczestników rynku motoryzacyjnego, stawiające uwarunkowania niezwykle trudne, szczególnie dla importerów.
Sądzę, że Skoda Auto Polska, która osiągnęła tak wysoką pozycję - mimo kryzysu sprzedaży pojazdów – z takim zespołem i pod tym kierownictwem przyjęła właściwą postawę, podejmując śmiało to nowe wyzwanie.
Jak się jednak wydaje dalsze sukcesy firmie może zapewnić elastyczna postawa rynkowa i przemyślana polityka cenowa, czego życzy redakcja Autocentrum.