Zwierzęce marki samochodów - część 2
Od ponad stu lat, gdy świat motoryzacji rodził się na dobre, powstające marki twórców samochodów utożsamiały się z konkretnym logo. Jedni wcześniej, drudzy później ale zawsze konkretna marka posiadała swój identyfikator. Mercedes ma swoja „gwiazdkę“, Rover miał łódź wikingów a Ford po prostu pięknie napisaną nazwę własną. Na drodze jednak możemy spotkać wiele samochodów, które mocno utożsamiają się ze zwierzętami. Co stało za tym, że dany producent jako logo wybrał sobie po prostu jakieś zwierzę? Czym się w tym momencie kierował? Przedstawiamy kolejne, zwierzęco dzikie marki samochodów.
Lamborghini – szarżujący byk
Marka Lamborghini powstała w wyniku frustracji jej założyciela, spowodowanej stosunkiem Enza Ferrari do niego jako klienta. Ferrari nie wzięło sobie do serca rad Lamborghiniego, co można byłoby jeszcze polepszyć w nowym modelu więc ten postanowił sam stworzyć idealne auto. Tak intrygujący był to początek a wynikiem tego było powstanie całkiem niezłej konkurencji dla samochodów Ferrari. Lamborghini był milionerem, który na początku budował traktory i urządzenia grzewcze. Do pracy nad projektami wynajął włoskich inżynierów. Mocny silnik V12 z czterema wałkami rozrządu od Bizzarriniego stanowił wspaniałe podwaliny pod super samochód. Do tego unikalne nadwozie i konkurencja dla Ferrari była gotowa. Za symbol swej marki Lamborghini przyjął swój znak zodiaku, który na emblemacie przyjmuje postawę gotowego do ataku.
Peugeot - Lew
Firma Peugeot to jedna z najdłużej istniejących marek na rynku samochodowym. Początkowo to rodzinne przedsiębiorstwo produkowało narzędzia i urządzenia domowe ale głównie koncentrowano się na ostrzach. I właśnie owe ostrza sprawiły, iż znany nam do dziś lew trafił na maski znanych nam, francuskich samochodów. Lew miał przypominać klientom trzy cechy ostrzy. Szybkość cięcia, odporność zębów i elastyczność. Pod koniec XIX wieku firma powoli koncentruje się na budowie pojazdów spalinowych. Jak się później okazało- z wielkim sukcesem.
Ford Mustang – młody, dziki koń
Swoim pojawieniem się Ford Mustang zmienił oblicze nie tylko marki Ford lecz także całej amerykańskiej motoryzacji. Jego debiut nastąpił w 1964 roku. Był pierwszym prawdziwie sportowym samochodem Forda i dał początek nowej klasie tzw. „Pony Car" czyli samochodu dla młodych ludzi. Bardzo długo zastanawiano się jaką obrać nazwę dla auta, które miało zrewolucjonizować rynek młodych i odważnych klientów. Ostatecznie za symbol przyjęto galopującego, młodego konia a samochód nazwano Mustang. Miał symbolizować wolność, nieskrępowanie i siłę. Z perspektywy czasu możemy stwierdzić, iż nazwa była jak najbardziej trafiona.
Jaguar – po prostu jaguar...
Chociaż pierwszy samochód o nazwie Jaguar nie powstał przed drugą wojną światową to jej początki sięgają lat dwudziestych poprzedniego wieku. Początkowo samochody nazywały się SS a od 1935 roku SS – Jaguar. Po roku 1945 zrezygnowano z użycia liter SS. Mimo iż przedwojenne samochody SS Cars były bardzo piękne to jednak po okrutnej wojnie kojarzyły się z hitlerowskimi działaniami. Skaczący jaguar jako znak rozpoznawczy został nadany samochodom przez właściciela. Sir William Lyons uważał, że jaguar będzie symbolizował prawdziwy wdzięk i elegancję. Czyż nie miał racji?