Wkrótce na drogach: Mercedes CLA Shooting Brake
Na bazie świetnie wyglądającego CLS-a Mercedes zbudował stylowe kombi. Wszystko wskazuje, że podobny scenariusz będzie miał miejsce w przypadku mniejszego CLA.
Rynek ciepło przyjął kompaktowego Mercedesa z przednim napędem. Stan rzeczy trudno uznać za zaskoczenie. CLA dobrze wygląda, a szeroka paleta jednostek napędowych (122-360 KM) i możliwość personalizacji samochodu pozwala na precyzyjne dopasowanie go do własnych potrzeb.
Koncern ze Stuttgartu nie zamierza zatrzymywać intensywnie przebiegającego procesu powiększania gamy modelowej. Inżynierowie Mercedesa intensywnie testują zamaskowane prototypy modelu CLA Shooting Brake. Samochody z oklejonym tyłem nadwozia spotkaliśmy na północnej pętli toru Nürburgring, jak również górskich drogach Hiszpanii.
Do środkowego słupka nadwozia Mercedesy CLA i CLA Shooting Brake nie będą się różniły. Wyżej poprowadzona linia dachu pozwoliła na powiększenie drzwi tylnych drzwi, co powinno wydatnie ułatwić zajmowanie miejsc w drugim rzędzie.
Kąt nachylenia piątych drzwi nie pozwoli na zaprojektowanie rekordowo pojemnego bagażnika, co nie powinno jednak stanowić istotnego problemu. CLA Shooting Brake ma przede wszystkim dobrze wyglądać.
Będzie też znacznie bardziej funkcjonalny od sedana, którego niewielka klapa bagażnika utrudnia wkładanie do kufra większych przedmiotów. Po zwinięciu rolety bagaż będzie można ułożyć po sam dach. Zwiększona praktyczność Mercedesa CLA Shooting Brake może przypaść go gustu m.in. rodzinom z małymi dziećmi – schowanie wózka do bagażnika nie powinno stanowić najmniejszego problemu.
Najpoważniejszym konkurentem Mercedesa CLA Shooting Brake będzie Audi A3 Sportback, które również wypełnia niszę między kompaktowymi hatchbakami oraz kombi.
Pod maskę na pewno trafią silniki znane z oferowanego już CLA - turbodiesle 1.5 oraz 2.1 oraz doładowane silniki benzynowe 1.6 i 2.0. Napęd będzie przenoszony przez ręczne, 6-biegowe skrzynie bądź dwusprzęgłowe przekładnie 7G-DCT. W zależności od wersji, CLA Shooting Brake otrzyma napęd na przednią oś lub wszystkie koła. Na szczycie gamy znajdzie się 360-konny wariant CLA 45 AMG.
Mercedes CLA Shooting Brake najprawdopodobniej trafi na rynek na początku przyszłego roku. Kiedy nastąpi oficjalna premiera? Niewykluczone, że podczas salonów samochodowych w Detroit lub w Genewie.