Steinhof po raz drugi wygrywa w pucharze Scirocco R
Druga eliminacja pucharu Scirocco (czyt. sziroko, z włoskiego) R zakończyła się drugim z rzędu zwycięstwem Polaka. Na położonym niedaleko naszej zachodniej granicy torze Eurospeedway Lausitz bezkonkurencyjnie jeździł Maciek Steinhof, który umocnił się na pozycji lidera pucharu.
W rywalizacji uczestniczyło także pięciu startujących gościnnie słynnych kierowców (legend sportów motorowych), w tym były mistrz DTM Kurt Thiim, Klaus Niedzwiedz oraz były kierowca Formuły 1 Jan Lammers. Po raz kolejny znakomicie sprawdził się system Push-to-pass, przejściowo zwiększający mocy maksymalną o 50 KM. Tym razem kierowcy mogli użyć go dziesięciokrotnie, przy czym kolejne „dopalenie" nie mogło nastąpić wcześniej niż 20 s po poprzednim.
Dzięki temu wyścigi pucharu Scirocco są ciekawsze od tradycyjnych. Tu walka toczy się do samego końca – jedni zużywają „dopalenia" na początku wyścigu, a inni pod koniec, kiedy w gorszym stanie są opony. Kwalifikacje przed wyścigiem szybko wyłoniły głównego faworyta zawodów. Maciek już po kilku okrążeniach uzyskał czas (1:37,334), którego nie byli w stanie przebić Kris Heildorn i Dennis Rieger. To pozwoliło oszczędzić nieco ogumienie. To bardzo ważne, ponieważ zawodnik otrzymuje na jedne zawody tylko cztery nowe opony.
Maciek Steinhof: "To wspaniałe uczucie, być na czele stawki na torze EuroSpeedway. Dobrze ułożyło się moje szybkie okrążenie i udało się!. Spodziewam się zaciętej walki, podobnie jak pierwszym wyścigu w tym sezonie."
W kwalifikacjach nie miał szczęścia drugi z Polaków i to nie tylko na torze..
Adam Gładysz: „Najpierw okazało się, że w samochodzie niedokładnie został dokręcony akumulator, który przesuwał się podczas ostrych zakrętów, przez co musiałem zjechać do boksów. Gdy uporano się z tym problemem, na moim szybkim kółku zostałem spowolniony przez innych kierowców. Później opony już nie pozwoliły na poprawę pozycji i ostatecznie w kwalifikacjach zająłem piętnaste miejsce."
Start wygrał Maciek Steinhof, który powoli zyskiwał przewagę nad Krisem Heidornem. Niestety, stracił ją, na skutek neutralizacji po kolizji zawodników z końca stawki pod koniec trzeciego okrążenia. Proetto, wykorzystując system Push-to-pass próbował wyprzedzić Szweda Ola Nilssona, który gwałtownie skręcił blokując przeciwnika, w wyniku czego doszło do kolizji. Scirocco Proetta uderzyło w lewą barierę na prostej startowej, przejechało w poprzek toru i zatrzymało się przy prawej bandzie. Mimo znacznego uszkodzenia samochodu zawodnik nie odniósł obrażeń. Wyścig rozpoczął się praktycznie od nowa. Jadący na czele stawki Steinhof, mimo dużej presji Heildorna, kontrolował sytuację i pewnie utrzymał pierwsze miejsce do końca wyścigu.
Maciek Steinhof: „To wspaniałe uczucie stać na najwyższym stopniu podium. Lepszego weekendu nie mogłem sobie wymarzyć: pole position i zwycięstwo. Ale to była ciężka praca, Kris Heidorn i inni za mną rozwijali szalone prędkości. Od pierwszego do ostatniego okrążenia miałem pełne ręce roboty, aby nie dać się wyprzedzić, szczególnie po zjeździe Safety Cara. System Push-to-pass zmusza do strategicznej jazdy, co czyni wyścig jeszcze trudniejszym. Tor Eurospeedway Lauszitz jest położony najbliżej Polski, dlatego zwycięstwo tutaj cieszy szczególnie. Dziękuję całemu zespołowi za świetną pracę."
Znakomicie rozpoczął wyścig Adam Gładysz, który po pierwszym okrążeniu znalazł się w pierwszej dziesiątce (startował z 15. pola). Na skutek kolizji uszkodził jednak zawieszenie, co praktycznie uniemożliwiło mu walkę o lepszą lokatę.
Adam Gładysz: „Wyścig był bardzo ostry, nie brakowało manewrów wyprzedania oraz drobnych kolizji. Przez wiele okrążeń toczyliśmy walkę o każdy centymetr toru. Udało mi się dobrze wystartować, na początku wyścigu zyskałem pięć miejsc, niestety po kolizji z Haraldem Grohsem mój samochód nie prowadził się najlepiej i ostatecznie po bardzo zaciętej walce ukończyłem wyścig na dziesiątym miejscu."
Kris Nissen, dyrektor Volkswagen Motorsport: „Scirocco R Cup po raz kolejny dostarczył widzom wspaniałych emocji. Byliśmy świadkami licznych pojedynków, w większości rozgrywanych bardzo fair. System Push-to-pass sprawdził się po raz kolejny: pozwolił na dodatkowe manewry wyprzedzania, sygnalizowane wskaźnikami w oknach aut (liczba pozostałych włączeń – przypis red.). Pięciu legendarnych zawodników bardzo wzbogaciło nasz wyścig."
Klasyfikacja po 2 z 7 wyścigów (wg Volkswagen Motorsport)
1. M. Steinhof 60
2. K. Heidorn 48
3. O. Nilsson 37
4. D. Rieger 32
5. T. Megenbier 30
6. A. Patel 30
7. A. Gładysz 30
8. A. Larisch 27
9. J. Ubben 21
10. F. Tigges 20
5 czerwca 2010 roku okazał się dniem polskim na torze Eurospeedway Lausitz. W rozegranym godzinę wcześniej wyścigu SEAT Leon Supercopa Deutschland zwyciężył Damian Sawicki.
Kolejna runda pucharu Scirocco R odbędzie się 2 i 3 lipca na torze Norisring (Niemcy).
Zobacz także: Volkswagen Scirocco R Cup - 275 KM z biopaliwa