Steinhof dominuje w VW Polo Cup
Polak wyrównał rekord mistrzów sezonów 2005 i 2006.
Maciek Steinhof wyrównał rekord czterech zwycięstw z rzędu mistrzów Volkswagen Polo Cup z lat 2005 i 2006 – René Rasta (2005) i Jimmy´ego Johanssona (2006). Polak, jako jedyny, uczynił to w pierwszych zawodach sezonu, stając się zdecydowanym faworytem tegorocznej edycji pucharu.
W kwalifikacjach na torze Norisring Krakowianim zajął trzecie miejsce, w dużej mierze za sprawą zmieniających się warunków atmosferycznych. W końcówce, kiedy mokry tor zaczął przesychać, lepsze czasy od Maćka uzyskało dwóch zawodników: nadzieja gospodarzy i najgroźniejszy konkurent Steinhofa – Elia Erhart oraz Maximilian Hackländer, 19-letni debiutant Polo Cup, który niespodziewanie startował do wyścigu z pierwszego pola. Hackländer liczył na ukończenie zawodów jako najlepszy z tegorocznych debiutantów, co mu się zresztą udało.
Maciek rozpoczął wyścig znakomicie – najpierw świetnie wystartował i na prostej wyszedł na drugie miejsce, a po kolejnej prostej był już na czele – jadąc w tunelu aerodynamicznym za liderem, zaatakował i objął prowadzenie. Tor Norisring uchodzi za szybki i łatwy technicznie, co utrudnia jazdę na czele stawki (długie proste sprzyjają jeździe w tunelu aerodynamicznym). Na 7 okrążeniu (z zaplanowanych 22) doszło do kolizji (nie było rannych), w następstwie której konieczna była naprawa bariery. Po restarcie Maciek odskoczył rywalom. Zawodnicy przejechali jeszcze 12 okrążeń, a wyścig zakończono z powodu przekroczenia 30-minutowego limitu czasu trwania zawodów. Dzięki wygranej Steinhof powiększył przewagę w klasyfikacji pucharu do 58 punktów. Drugie miejsce zajął Sandritter (+ 0:00,808), trzecie zdobywca pole position Hackländer (+ 0:01,234), a czwarte Erhart (+ 0:01,675).
Maciek Steinhof: „To były fantastyczne zawody. Cieszę się, że udało mi się powtórzyć wynik Roberta Kubicy sprzed kilku lat, który wygrał tu w Formule 3. Uliczny tor jest dość łatwy i w tym kryje się pułapka. Wielu zawodników walczy tu o wysokie lokaty, gdyż trasa nie jest technicznie wymagająca. Z tego względu musiałem uważać na znacznie większą liczbę rywali, niż dotychczas. Ponieważ są tu dwie długie proste, pierwszy zawodnik ma utrudnione zadanie. Rywale jadą w tunelu aerodynamicznym i mogą z łatwością zaatakować. Cieszę się z pobicia rekordu, jestem dosłownie pod medialnym ostrzałem, niemieckie media ciągle mnie o coś pytają, bo w ciągu 11 lat istnienia pucharu nikomu nie udała się podobna sztuka. Żartobliwie mogę powiedzieć, że czuję się prawie tak, jakbym zdobył tytuł mistrzowski."
Kris Nissen, dyrektor Volkswagen Motorsport: „Najlepsze życzenia dla Maćka Steinhofa, który jest najlepszym kierowcą w tegorocznym pucharze Polo. Pochwały należą się również debiutantom. Zajmując cztery miejsca w pierwszej ósemce dowodzą, jak bardzo wzrasta poziom w szkole samochodów turystycznych".
Kolejne zawody odbędą się 1 i 2 sierpnia na Motorsportarena Oschersleben koło Magdeburga (wygodny dojazd A2 i A14), gdzie rozegrane zostaną dwa wyścigi VW Polo Cup. To najlepsza okazja do obejrzenia rywalizacji w tym sezonie – pozostałe zawody rozgrywane będą na obiektach położonych dalej od granicy Polski. Liczne zakręty, w tym nawroty, i szeroka jezdnia (11-13 m) sprzyjają ciekawej rywalizacji na torze.
Klasyfikacja generalna VW Polo Cup 2009:
1. M. Steinhof 180 pkt
2. E. Erhart 122 pkt
3. M. Sandritter 79 pkt
4. F. Tigges 78 pkt
5. M. Hackländer 71 pkt
6. N. Schilling 63 pkt
7. K. Heidorn 57 pkt
8. M. Schneider 55 pkt
9. M. Fluch 55 pkt
10. S. Kolb 54 pkt
Za wygranie wyścigu otrzymuje się 60 punktów, ale za dwa pierwsze w sezonie wyścigi nie przyznawano „oczek" (w założeniu służyło to wyrównaniu szans i zapoznaniu się ze sprzętem przez debiutantów).
Zobacz także:
Polak liderem Volkswagen Polo Cup
Oficjalną stronę Maćka
Dojazd do Motorsportarena Oschersleben