Stacja Mercedes. Kultura motoryzacji
W ubiegłym roku polskie przedstawicielstwo Mercedesa przygotowało nie lada atrakcję dla miłośników motoryzacji - Stację Mercedes, czyli połączenie kawiarni, restauracji i kina z miejscem dyskusji oraz spotkań z ciekawymi gośćmi.
Stacja Mercedes została świetnie przyjęta. Koncern podjął więc decyzję o kontynuowaniu projektu. Od 14 czerwca będzie można ponownie odwiedzać Stację na warszawskim Powiślu. - W tym roku program zapowiada się jeszcze ciekawiej. Przez trzy miesiące działalności postaramy się dostarczyć to, co latem najlepsze w mieście – mówią osoby odpowiedzialne za projekt.
Jakich atrakcji należy się spodziewać? Otwarcie uświetni występ zespołu Czesław Śpiewa. Raz w tygodniu - w ramach cyklu Filmowa Mapa Świata - będą wyświetlane kultowe filmy. Nie zabraknie spotkań z ciekawymi ludźmi czy spektakli teatralnych Klubu Komediowego Chłodna. Nowością będą zajęcia z jogi i pilatesu, kursy tańca oraz dancingi.
Zadbano również o część kulinarną - śródziemnomorską kantynę, w której będzie można zjeść smacznie i zdrowo. Kolejną propozycją jest Breakfest Rave – śniadania w przestrzeni parku Śmigłego-Rydza, na które zapraszani są nie tylko amatorzy naturalnej i nieprzetworzonej żywności.
Jedną z największych atrakcji dla miłośników motoryzacji będą transmisje Grand Prix Formuły 1 – Stacja Mercedes, jako jedyna w Polsce, uzyskała licencję na publiczne odtwarzanie wyścigów. Przygoda z Formułą 1 na dużym ekranie rozpocznie się 22 czerwca - podczas Grand Prix Australii.
Spektrum przewidzianych atrakcji jest na tyle szerokie, by w Stacji Mercedes każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Przemyślany zabieg ułatwi marce dotarcie do nowych grup potencjalnych klientów. Osoby pobieżnie interesujące się motoryzacją mogą być zaskoczone tempem, w jakim w ostatnich latach rozwijało się portfolio Mercedesa. Koncern nie tylko odmładza i unowocześnia gamę. Najnowszą propozycją jest marka usług "Mercedes me", która integruje elementy procesu obsługi klientów - od zakupu, poprzez finansowanie, po serwis pojazdów. Aktywności mają prowadzić do stworzenia niestandardowych ofert dla klientów szukających indywidualnych rozwiązań.
Stacja Mercedes jest warszawskim salonem "Mercedes me". Na terenie obiektu będzie można spotkać mobilnych sprzedawców z firmowego salonu Mercedes-Benz Warszawa, którzy zapraszają na jazdy testowe i prezentują najnowsze modele i usługi. To jedna z pierwszych realizacji programu "Best Customer Experience", a jednocześnie składowa strategii Mercedes-Benz 2020, która zakłada, że motorem wzrostu do 2020 roku będą nie tylko nowe modele, ale także dostosowanie polityki sprzedaży i działań marketingowych do zmieniających się potrzeb klientów. "Best Customer Experience" obejmuje zróżnicowane inicjatywy w celu zapewnienia klientom spójnego odbioru marki przy każdym kontakcie.
Stacja Mercedes jest zlokalizowana blisko ścisłego centrum Warszawy. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu nie brakuje jednak miejsc do parkowania. Lokalizację docenili m.in. posiadacze youngtimerów – w ubiegłym roku przed Stacją Mercedes można było spotkać wiele ciekawych samochodów. Scenariusz z pewnością powtórzy się w bieżącym sezonie.
Goście docenili obiekt nie tylko za wyjątkowy klimat. Podobać może się także architektura Stacji Mercedes – nawiązuje do garaży, które przez laty stały na obrzeżach parku. Twórcy obiektu umiejętnie połączyli naturalne materiały z typowo motoryzacyjnymi akcentami.
Ważny jest też stonowany sposób promocji produktów marki Mercedes. Wchodząc do Stacji, nie odnosimy wrażenia, że trafiliśmy do nietypowego salonu sprzedaży. Oczywiście zainteresowani goście będą mogli zapoznać się z najnowszymi modelami. Jak wspomnieliśmy, samochody nie będą wyłącznie elementem statycznej ekspozycji. Mercedes przewidział też jazdy próbne. Czasu na wizytę jest sporo. Kawiarnia spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie czynna do połowy września.