Relacja - Akademia Fleet Managera
W dniach 24-25 października 2011r. w Krakowie odbyło się szkolenie dla managerów aut firmowych z cyklu Fleet Academy. Szkolenie cieszyło się bardzo wysoką frekwencją (wzięło udział aż 93 osoby zarządzające flotami, a wraz partnerami było 170 osób), wynikającą głównie z niezwykle interesującego programu merytorycznego przygotowanego przez organizatorów, jak również z prezentacji modeli samochodowych. Tematami przewodnimi Fleet Academy były m.in.: "Wzrost stawek na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - rozwiązania w zakresie optymalizacji kosztów dla flot samochodowych", "Motywowanie użytkowników samochodowych do bezpiecznej jazdy. Stosowanie kar i nagród w odniesieniu do kodeksu pracy" oraz "Uprawnienia służb mundurowych do zatrzymywania i kontrolowania pojazdów".
Tak jest, że fleet managerowie posiadają bardzo dużą wiedzę w zakresie zarządzania samochodami. Trzeba znać się nie tylko na samochodach, ekonomii, psychologii, ale i prawie. Stąd podczas szkoleń z cyklu Fleet Academy staramy się zawsze dobierać tematy związane z prawem, tak tez było i tym razem. O motywowaniu pracowników zgodnie z kodeksem pracy do prawidłowej eksploatacji samochodów oraz o tym, kiedy liczy się czas pracy opowiedziała Pani mecenas Agnieszka Szczodra-Hajduk z kancelarii Hogan Lovells. O tym, jak duża jest potrzeba takiej wiedzy niech świadczą liczne pytania, które padały z sali. Niemniej ciekawy, a także dotyczący aspektów prawnych był wykład mł. inspektora Wojciecha Pasiecznego, który opowiedział o uprawnieniach służb mundurowych w Polsce, o znaczeniu niektórych znaków, a także o czekających nas w najbliższej przyszłości zmianach w prawie. Wykład został uwieńczony małym egzaminem z wiedzy dotyczącej przepisów. Bardzo interesujący wykład z dziedziny ekonomii przeprowadził Alexander Konopka prezes Gras Savoye Polska i Pol-Assistance. Na konkretnych przykładach - przedstawił różne rozwiązania z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych. Kiedy warto ubezpieczać, co warto ubezpieczać, a w jakich przypadkach z ubezpieczania zrezygnować.
Ciekawe i - używając terminologii informatycznej – kompatybilne wykłady, choć przeprowadzone podczas różnych dni naszego szkolenia, miał Piotr Włodarczyk z firmy EurotaxGlass's oraz Jurand Filipczyk z firmy Mastelease. Pierwszy, także na konkretnych przykładach, opowiedział o trendach panujących przy odsprzedaży samochodów w Europie, o narzędziach do szacowania wartości rezydualnej oraz o tym, jakie są perspektywy dla samochodów elektrycznych. Z kolei Jurand Filipczyk przedstawił praktyczne możliwości odsprzedaży aut flotowych. Zwracając szczególną uwagę na to, czy korzystne są aukcje, czy odsprzedaż pracownikowi oraz podkreślił znaczenie rosnącej popularności sprzedaży samochodów poflotowych za granicę. O kierowcach, sposobach ich motywowania, a także o kursach doskonalenia techniki jazdy opowiedzieli Waldemar Chromiński, psycholog bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz Mariusz Stuszewski z PSM ODTJ. Pierwszy z nich skupił się na aspektach psychologicznych motywacji użytkowników aut firmowych, natomiast drugi doradzał, jak dobrać odpowiednią metodę szkoleniową do warunków, w których funkcjonuje dana flota samochodowa.
Podobnie powiązane były dwa inne wykłady, dotyczące paliw. Radosław Kraciuk i Łukasz Jania, przedstawiciele Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych opowiedzieli, dokonując wyliczeń, dla jakich samochodów i przy jakich przebiegach opłaca się jeździć samochodami zasilanymi benzyną, olejem napędowym oraz LPG bądź CNG.
Krzysztof Grabarz z firmy Czakram i Stanisław Marciniak z firmy Mostva starali się przekonać naszych gości o tym, że nie należy obawiać się samochodów zasilanych LPG. Podczas wykładu padało wiele pytań z sali, często trudnych, ale to tylko potwierdzało wartość merytoryczną szkolenia oraz dużą wiedzę uczestników i prelegentów.
W przerwach między wykładami, uczestnicy mogli zobaczyć kilka ciekawych samochodów. Firma General Motor Poland przywiozła do Krakowa dwa modele, które są niezwykle ciekawą propozycją, chociaż nie należą do flotowych faworytów. Przed hotelem można było podziwiać Opla Antarę, natomiast we wnętrzu uwagę przykuwała trzydrzwiowa Astra GTC. Przyszło nam trochę poczekać na ten model, ale było warto, ponieważ na żywo robi on dobre wrażenie. Zdecydowanie bardziej flotowe modele przygotowała Toyota, ponieważ podczas Fleet Academy miała miejsce polska flotowa premiera Toyoty Yaris. W zgodnej opinii uczestników, samochód zdecydowanie poprawiono zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Poza tym zwracano uwagę m.in. na to jak zwiększył się zarówno rozstaw osi, jak i wymiary samochodu.
Dla managerów dealer Audi Szewczyk dostarczył model A6, który także w swoim segmencie jest popularnym samochodem flotowym. Podobnie jak pokazana w Krakowie Skoda Superb Combi, która rozmiarami nie ustępuje niemieckiej limuzynie. Trzy samochody z trzech segmentów zaprezentował Hyundai. W lobby hotelowym był wyeksponowany i40 kombi, któremu śmiało wróżymy poważną karierę flotową. Pierwszy z nich to designerski samochód Veloster. Drugi model, to Elantra. Samochód, który śmiało mógłby konkurować ze Skoda Octavią czy Fordem Focusem.
Więcej informacji o szkoleniu oraz formularz zgłoszeniowy: http://fleet.com.pl/fleet-events/relacje/7178