Rajd Żubrów i ... żubrzątek !
Kolejny XXXVII Rajd Żubrów, który corocznie właściwie kończy sezon rajdowy a pomyślany jest jako rekompensata ze strony czynnych zawodników dla działaczy oraz seniorów tego sportu.
Wszystko to wymyślił Sobiesław Zasada, który w tym roku nie dał szans grupie prawie 80 załóg i to uzbrojonych w nie byle jakie pojazdy, na których w rajdach startuje czołówka europejska i trudno je dojrzeć nawet w czasie eliminacji Rajdowych Mistrzostw Polski. Rajd miał charakter bardzo sportowy (12 OS-ów), ale na starcie zgromadził różne grupy zawodników również na autach zabytkowych no i dziennikarzy, którzy startują okazjonalnie i tych, dla których Rajd Żubrów był ostatnią rundą Rajdowych Mistrzostw Polski Dziennikarzy.
Najważniejsi jednak to Żubry – byli mistrzowie tras rajdowych, których niestety coraz mniej na starcie. Jak mi się wydaje tylko po części powodem jest fakt ich odejście na zawsze, bo większa część z nich cieszy się dobrym zdrowiem, ale nie chce uszczuplić swojej dawnej sławy przypadkowo zajmując dalsze miejsce. A szkoda bo atmosfera rajdu, możliwość spotkań i dyskusji w dawnym gronie była i jest nie do przecenienia.
Tegoroczna edycja rajdu, jak zwykle organizowana przez Automobilklub Krakowski była ze wszech miar udana chociaż nie znalazła właściwego miejsca w mediach, na co jak sądzę wpłynął brak informacji organizatora po zakończeniu imprezy. Tyle wysiłku i pracy przed i w czasie rajdu i już po raz drugi nie można było otrzymać kompletu wyników.
Sama impreza odbyła się w idealnych warunkach pogodowych, przy sprawnej obsłudze sędziowskiej, na 13 próbach sportowych i PKC-ach, urozmaiconej górskiej trasie z metą pod hotelem Kasprowy w Zakopanym. Tu również ogłoszono wyniki i wręczono nagrody uczestnikom rajdu Żubrów i tytuły Mistrzów Polski dziennikarzom rajdowcom. Całość zakończono tradycyjną zabawą, którą dodatkowo ubarwiała spora grupa załóg włoskich, którzy już po raz drugi biorą udział w rajdzie stanowiąc atrakcje imprezy startując na sławnych kiedyś autach jak Porsche, Lancia Fulvia HF, Lancia Delta Integrale itp.
W klasyfikacji generalnej i w grupie 1 XXXVII Rajdu Żubrów zwyciężyła załoga Sobiesław Zasada – Artur Chwist na Mitsubishi Lancerze. Drugim był Państwa korespondent z Autocentrum, Wiesław Mrówczyński z Waldemarem Małkiem na Skodzie Octavii 1.8 Turbo SLS, a trzecie miejsce zajęli Mieczysław Sochacki z Januszem Szwenkiem na VW 1600.
Wyniki (pierwsze 10 miejsc)
Miejsce | Załoga | Samochód | Numer startowy | Wynik |
1 |
ZASADA SOBIESŁAWCHWIST ARTUR | MITSUBISHI LANCER | 3 |
685,952 |
2 |
MRÓWCZYŃSKI WIESŁAWMAŁEK WALDEMAR | SKODA OCTAVIA | 4 |
826,224 |
3 |
SOCHACKI MIECZYSŁAWSZWENK JANUSZ | VW POLO | 1 |
830,944 |
4 |
KORTYNA WŁODZIMIERZBĘBENEK GRZEGORZ | MITSUBISHI LANCER | 16 |
883 |
5 |
DURCZOK KAMILMAJEWSKI WOJCIECH | MITSUBISHI LANCER EVO | 64 |
901 |
6 |
RÓŻAŃSKI PIOTRZAJKOWSKI DAMIAN | SUBARU IMPREZA | 19 |
922 |
7 |
LENCZOWSKI ANDRZEJMACURA TOMASZ | MITSUBISHI LANCER | 5 |
926 |
8 |
HOŁÓJ ANDRZEJBURKAT DARIUSZ | SUBARU IMPREZA STI | 18 |
943 |
9 |
SZEPIENIEC ANDRZEJDZIOB MICHAŁ | SUBARU IMPREZA | 21 |
946 |
10 |
LIPSKI ANDRZEJNOWAK JOANNA | SUBARU IMPREZA STI | 17 |
960 |
Również w Zakopanym zakończona zostały Mistrzostwa Polski Dziennikarzy A.D. 2003, w których po 4 – eliminacjach w klasyfikacji generalnej wygrała załoga Jacek Jurecki – Krzysztof Samborski (Alfa Romeo 156 GTA). Drugie miejsce zajęli: Robert Magiera – Mariusz Magiera (Opel Astra Gsi), trzecie Tomasz Popielewicz – Michał Szekiera (Seat Ibiza 2.0 Kit-Car)
P.S. O zmaganiach dziennikarzy więcej już niebawem.