Rajd Polski wygrywają Włosi
Dwudniowe zmagania na prawdziwie rajdowych trasach w Kotlinie Kłodzkiej w 61. Rajdzie Polski czołówki kierowców europejskich i polskich, po naprawdę pasjonującej rywalizacji, zakończyły się zwycięstwem Włocha Luca Pedersoli na francuskim samochodzie Peugeot 306 Maxi.
Prowadzący pierwszego i do połowy drugiego dnia nasz
Leszek Kuzaj
naSubaru Impreza
stracił do Włocha 32 sekundy, zajmując drugą lokatę. Trzecim faworytem do zwycięstwa byłSimon Jean-Joseph
dysponującyRenault Clio Super 1600
, wygrał trzy odcinki specjalne ale defekt opony zabrał mu cenny czas i drugiego dnia stracił szansę na końcowy sukces.Brun Thiry
dosiadający zupełnie nowego – na rajdowych trasach – maleńkiegoCitroena C2
dzielnie wao lczył i właściwie dopiero w końcowej fazie imprezy uzyskał 5-te miejsce rywalizując z coraz lepiej - z rajdu na rajd - jadącymSołowowem
, który dołącza do polskiej czołówki,Bębenkami
no iKucharem
, który w końcowej klasyfikacji zajął miejsce 4-te.Piątkowy etap, na którym wbrew zapowiedziom zaczął padać deszcz, zdecydowanie zwyciężał i prowadził Kuzaj, dysponujący napędem na cztery koła. Niestety na jednym z końcowych odcinków specjalnych miał „zawirowanie", w którym stracił większość czasu przewagi, jaki zyskał nad przeciwnikami.
Zachowane 18 sek. Kuzaj tracił drugiego dnia, w którym słoneczna aura i suche odcinki preferowały silniejsze i zwinniejsze samochody, napędzane na jedną oś. Również nerwy powodowane uzyskiwaniem w tych warunkach gorszymi od przeciwników czasami miały chyba wpływ na bardziej nerwową jazdę Leszka.
Kibice jak zwykle obserwujący wszystkie odcinki specjalne, obawiali się by ta nerwowość naszego kierowcy nie spowodowała nieprzemyślanej i opłakanej w skutkach, zbyt ofensywnej jazdy. Walka była naprawdę fascynująca.
W ogóle rajd był naprawdę doskonale zorganizowany,. 61 załóg na trasie, dobrze zabezpieczone odcinki, tysiące sympatyków wokół trasy, właściwie zorganizowane biuro prasowe, pozwala na pozytywną ocenę 61. Rajdu Polski.
Szkoda, że TVP która nawet kiedyś podpisywała umowę o współpracy z PZM, pokazuje czasem mniej ważne wydarzenia sportowe, nie potrafiła na antenie choć w sposób minimalny oddać zmagań, walki i zainteresowania II Eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy ....... ale na to trzeba chęci i wysiłku a tego brakuje w tej chwili Redakcji Sportowej TVP.
Tekst i zdjęcia: Wiesław Mrówczyński
Wyniki | |||||||
Miejsce | Numer | KierowcaSamochód | Kl. Gr. |
Czas | Strata dolidera | Strata domiejsca wyżej | |
1 | 2 | PedersoliPeugeot 306 Maxi | A7 | 2:40:25.9 | +0.0 | +0.0 | |
2 | 4 | KuzajSubaru Impreza | N4 | 2:40:58.0 | +32.1 | +32.1 | |
3 | 3 | Jean-JosephRenault Clio S1600 | A6-s | 2:42:12.3 | +1:46.4 | +1:14.3 | |
4 | 8 | KucharMitsubishi EVO VI | N4 | 2:42:13.9 | +1:48.0 | +1.6 | |
5 | 1 | ThiryCitroen C2 S1600 | A6-s | 2:42:14.5 | +1:48.6 | +0.6 | |
6 | 11 | BębenekMitsubishi EVO VII | N4 | 2:42:44.4 | +2:18.5 | +29.9 | |
7 | 14 | SołowowMitsubishi EVO VII | N4 | 2:43:39.0 | +3:13.1 | +54.6 | |
8 | 9 | GrzybSuzuki Ignis S1600 | A6-s | 2:44:25.3 | +3:59.4 | +46.3 | |
9 | 7 | LubiakMitsubishi EVO VII | N4 | 2:45:21.8 | +4:55.9 | +56.5 | |
10 | 10 | FryczFiat Punto S1600 | A6-s | 2:45:29.2 | +5:03.3 | +7.4 | |
11 | 22 | KarnabalMitsubishi Lancer | N4 | 2:46:05.6 | +5:39.7 | +36.4 | |
12 | 19 | Ko¶ciuszkoOpel Corsa S1600 | A6-s | 2:46:45.0 | +6:19.1 | +39.4 | |
13 | 17 | PelikańskiPeugeot 206 S1600 | A6-s | 2:48:09.2 | +7:43.3 | +1:24.2 | |
14 | 35 | PolońskiPeugeot 206 XS | A6 | 3:00:38.3 | +20:12.4 | +12:29.1 | |
15 | 36 | SzterlejaPeugeot 206 XS | A6 | 3:01:23.5 | +20:57.6 | +45.2 | |
16 | 38 | StarczukowskiPeugeot 206 XS | A6 | 3:01:28.9 | +21:03.0 | +5.4 | |
17 | 40 | PaseckiPeugeot 206 XS | A6 | 3:02:16.8 | +21:50.9 | +47.9 | |
18 | 53 | PenzesRenault Clio | N3 | 3:03:06.3 | +22:40.4 | +49.5 | |
19 | 37 | AdamusPeugeot 206 XS | A6 | 3:03:17.0 | +22:51.1 | +10.7 | |
20 | 32 | LeoniecPeugeot 206 XS | A6 | 3:03:51.7 | +23:25.8 | +34.7 | |
21 | 45 | WypychPeugeot 206 XS | A6 | 3:04:15.6 | +23:49.7 | +23.9 | |
22 | 30 | ChudobińskiPeugeot 206 | A6 | 3:05:04.9 | +24:39.0 | +49.3 | |
23 | 43 | KostkaPeugeot 206 XS | A6 | 3:07:33.2 | +27:07.3 | +2:28.3 | |
24 | 58 | PoissonHonda Integra | N3 | 3:09:04.1 | +28:38.2 | +1:30.9 | |
25 | 63 | PłonkaVW Polo 16V | A5 | 3:11:54.8 | +31:28.9 | +2:50.7 | |
26 | 72 | ZdebelCitroen Saxo | N2 | 3:12:56.5 | +32:30.6 | +1:01.7 | |
27 | 46 | PogorzelskiPeugeot 206 XS | A6 | 3:15:09.2 | +34:43.3 | +2:12.7 | |
28 | 44 | ButrukPeugeot 206 XS | A6 | 3:17:13.8 | +36:47.9 | +2:04.6 | |
29 | 73 | RybkaPeugeot 106 Rally | N2 | 3:18:25.0 | +37:59.1 | +1:11.2 | |
30 | 67 | KlimiukNissan Micra | A5 | 3:20:07.8 | +39:41.9 | +1:42.8 | |
31 | 69 | FrydaFiat Seicento Sport. | A5 | 3:30:55.5 | +50:29.6 | +10:47.7 | |
32 | 54 | MeresińskiRenault Clio | N3 | 3:33:04.4 | +52:38.5 | +2:08.9 | |
33 | 76 | PluchaTAVRIA | A5 | 4:33:16.0 | +1:52:50.1 | +1:00:11.6 |