Rajd Polski wygrywają Włosi
Dwudniowe zmagania na prawdziwie rajdowych trasach w Kotlinie Kłodzkiej w 61. Rajdzie Polski czołówki kierowców europejskich i polskich, po naprawdę pasjonującej rywalizacji, zakończyły się zwycięstwem Włocha Luca Pedersoli na francuskim samochodzie Peugeot 306 Maxi.
Prowadzący pierwszego i do połowy drugiego dnia nasz
Leszek Kuzaj
naSubaru Impreza
stracił do Włocha 32 sekundy, zajmując drugą lokatę. Trzecim faworytem do zwycięstwa byłSimon Jean-Joseph
dysponującyRenault Clio Super 1600
, wygrał trzy odcinki specjalne ale defekt opony zabrał mu cenny czas i drugiego dnia stracił szansę na końcowy sukces.Brun Thiry
dosiadający zupełnie nowego – na rajdowych trasach – maleńkiegoCitroena C2
dzielnie wao lczył i właściwie dopiero w końcowej fazie imprezy uzyskał 5-te miejsce rywalizując z coraz lepiej - z rajdu na rajd - jadącymSołowowem
, który dołącza do polskiej czołówki,Bębenkami
no iKucharem
, który w końcowej klasyfikacji zajął miejsce 4-te.
|
|
|
Piątkowy etap, na którym wbrew zapowiedziom zaczął padać deszcz, zdecydowanie zwyciężał i prowadził Kuzaj, dysponujący napędem na cztery koła. Niestety na jednym z końcowych odcinków specjalnych miał „zawirowanie", w którym stracił większość czasu przewagi, jaki zyskał nad przeciwnikami.
|
|
|
Zachowane 18 sek. Kuzaj tracił drugiego dnia, w którym słoneczna aura i suche odcinki preferowały silniejsze i zwinniejsze samochody, napędzane na jedną oś. Również nerwy powodowane uzyskiwaniem w tych warunkach gorszymi od przeciwników czasami miały chyba wpływ na bardziej nerwową jazdę Leszka.
|
|
|
Kibice jak zwykle obserwujący wszystkie odcinki specjalne, obawiali się by ta nerwowość naszego kierowcy nie spowodowała nieprzemyślanej i opłakanej w skutkach, zbyt ofensywnej jazdy. Walka była naprawdę fascynująca.
|
|
|
W ogóle rajd był naprawdę doskonale zorganizowany,. 61 załóg na trasie, dobrze zabezpieczone odcinki, tysiące sympatyków wokół trasy, właściwie zorganizowane biuro prasowe, pozwala na pozytywną ocenę 61. Rajdu Polski.
|
|
|
Szkoda, że TVP która nawet kiedyś podpisywała umowę o współpracy z PZM, pokazuje czasem mniej ważne wydarzenia sportowe, nie potrafiła na antenie choć w sposób minimalny oddać zmagań, walki i zainteresowania II Eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy ....... ale na to trzeba chęci i wysiłku a tego brakuje w tej chwili Redakcji Sportowej TVP.
Tekst i zdjęcia: Wiesław Mrówczyński
Wyniki | |||||||
Miejsce | Numer | KierowcaSamochód | Kl. Gr. |
Czas | Strata dolidera | Strata domiejsca wyżej | |
1 | 2 | PedersoliPeugeot 306 Maxi | A7 | 2:40:25.9 | +0.0 | +0.0 | |
2 | 4 | KuzajSubaru Impreza | N4 | 2:40:58.0 | +32.1 | +32.1 | |
3 | 3 | Jean-JosephRenault Clio S1600 | A6-s | 2:42:12.3 | +1:46.4 | +1:14.3 | |
4 | 8 | KucharMitsubishi EVO VI | N4 | 2:42:13.9 | +1:48.0 | +1.6 | |
5 | 1 | ThiryCitroen C2 S1600 | A6-s | 2:42:14.5 | +1:48.6 | +0.6 | |
6 | 11 | BębenekMitsubishi EVO VII | N4 | 2:42:44.4 | +2:18.5 | +29.9 | |
7 | 14 | SołowowMitsubishi EVO VII | N4 | 2:43:39.0 | +3:13.1 | +54.6 | |
8 | 9 | GrzybSuzuki Ignis S1600 | A6-s | 2:44:25.3 | +3:59.4 | +46.3 | |
9 | 7 | LubiakMitsubishi EVO VII | N4 | 2:45:21.8 | +4:55.9 | +56.5 | |
10 | 10 | FryczFiat Punto S1600 | A6-s | 2:45:29.2 | +5:03.3 | +7.4 | |
11 | 22 | KarnabalMitsubishi Lancer | N4 | 2:46:05.6 | +5:39.7 | +36.4 | |
12 | 19 | Ko¶ciuszkoOpel Corsa S1600 | A6-s | 2:46:45.0 | +6:19.1 | +39.4 | |
13 | 17 | PelikańskiPeugeot 206 S1600 | A6-s | 2:48:09.2 | +7:43.3 | +1:24.2 | |
14 | 35 | PolońskiPeugeot 206 XS | A6 | 3:00:38.3 | +20:12.4 | +12:29.1 | |
15 | 36 | SzterlejaPeugeot 206 XS | A6 | 3:01:23.5 | +20:57.6 | +45.2 | |
16 | 38 | StarczukowskiPeugeot 206 XS | A6 | 3:01:28.9 | +21:03.0 | +5.4 | |
17 | 40 | PaseckiPeugeot 206 XS | A6 | 3:02:16.8 | +21:50.9 | +47.9 | |
18 | 53 | PenzesRenault Clio | N3 | 3:03:06.3 | +22:40.4 | +49.5 | |
19 | 37 | AdamusPeugeot 206 XS | A6 | 3:03:17.0 | +22:51.1 | +10.7 | |
20 | 32 | LeoniecPeugeot 206 XS | A6 | 3:03:51.7 | +23:25.8 | +34.7 | |
21 | 45 | WypychPeugeot 206 XS | A6 | 3:04:15.6 | +23:49.7 | +23.9 | |
22 | 30 | ChudobińskiPeugeot 206 | A6 | 3:05:04.9 | +24:39.0 | +49.3 | |
23 | 43 | KostkaPeugeot 206 XS | A6 | 3:07:33.2 | +27:07.3 | +2:28.3 | |
24 | 58 | PoissonHonda Integra | N3 | 3:09:04.1 | +28:38.2 | +1:30.9 | |
25 | 63 | PłonkaVW Polo 16V | A5 | 3:11:54.8 | +31:28.9 | +2:50.7 | |
26 | 72 | ZdebelCitroen Saxo | N2 | 3:12:56.5 | +32:30.6 | +1:01.7 | |
27 | 46 | PogorzelskiPeugeot 206 XS | A6 | 3:15:09.2 | +34:43.3 | +2:12.7 | |
28 | 44 | ButrukPeugeot 206 XS | A6 | 3:17:13.8 | +36:47.9 | +2:04.6 | |
29 | 73 | RybkaPeugeot 106 Rally | N2 | 3:18:25.0 | +37:59.1 | +1:11.2 | |
30 | 67 | KlimiukNissan Micra | A5 | 3:20:07.8 | +39:41.9 | +1:42.8 | |
31 | 69 | FrydaFiat Seicento Sport. | A5 | 3:30:55.5 | +50:29.6 | +10:47.7 | |
32 | 54 | MeresińskiRenault Clio | N3 | 3:33:04.4 | +52:38.5 | +2:08.9 | |
33 | 76 | PluchaTAVRIA | A5 | 4:33:16.0 | +1:52:50.1 | +1:00:11.6 |