Rajd Krakowski pełen trudności i zaskakujących niespodzianek
Ten bardzo krótki rajd bo liczący zaledwie 229 km, którego bazą był Łapanów rodzinna miejscowość nieodżałowanego Janusza KULIGA okazał się bardzo trudnym technicznie...
Podkreślam to słowo specjalnie by oddać atmosferę tej imprezy, która miejmy nadzieję wywrze w przyszłości pozytywne myślenie i jazdę z wyobraźnią w innych rajdach młodych kierowców. Ilość opuszczeń trasy – na szczęście bez ofiar – jaka miała miejsce na pierwszym OS-ie stawia pytanie o sens dopuszczania do imprezy tylu załóg bez oceny ich faktycznych umiejętności.
Rajd Krakowski zaczął się więc właściwie od 3 OS-u. Tereny podkrakowskie stawiają wymagania techniczne przed zawodnikami nawet doświadczonymi a dla młodych rozentuzjazmowanych załóg był prawdziwym egzaminem umiejętności i rozwagi.
Wąskie o wielkiej ilości zakrętów oraz szczytów OS-y były srogimi egzaminatorami dla większości uczestników, również dla kibiców. Niesforność tych ostatnich można złożyć także na karb braku wyobraźni. Naprawdę odcinki specjalne to nie boiska piłkarskie, w sensie zachowań.
Okazuje się, że rajdy samochodowe są naprawdę widowiskowe i mają ogromna ilość entuzjastów, o czym przekonali się organizatorzy i zawodnicy na trasie. Wielu miało pretensje za ich zachowanie i tworzenie niebezpieczeństw na trasie. Myślę jednak, że 100 procentowe zabezpieczenie nawet niespełna 200 km trasy jest niemożliwe i niewykonalne. Pozostaje więc świadomość i kara.
Początek rajdu był bardzo nerwowy, później rozum i umiejętności wzięły górę nad emocjami młodych rajdowców i pozostałe 5 (z siedmiu) odcinków kończono spokojniej.
W klasyfikacji generalnej
Pucharu PZM
oraz klasieN3
najlepiej i najrozsądniej pojechała załoga naOplu Astrze II – Filip Nivette z Marcinem Jastrzębskim przed Sławomirem Jarkiem i Michałem Mazurem na Oplu Astrze GSI oraz Robertem Sługockim i Tomaszem Tkaczem na Renault Clio. Drugi z braci Nivette, Marcin z Piotrem Kwiatkowskim też na Oplu Astra
zajęli w klasyfikacji generalnej 12 miejsce i 5 w klasie N3.Sądzę, że ilość
28
załóg, które nie ukończyły tego krótkiego ale technicznie trudnego rajdu, będzie przestrogą dla młodych zawodników ale również dla organizatorów dopuszczających do startu załogi w bardzo trudnej i wymagającej umiejętności imprezie.Tekst: Wiesław MrówczyńskiZdjęcia: Tomasz Bugiel
Wyniki - pierwsze 5 miejsc | |||||||
Poz | Nr | Zawodnik | Kierowca/Pilot | Samochód | Gr/Kl | Czas/Kara | Różnica |
1 | 41 | Filip Nivette | Filip Nivette/Marcin Jastrzębski | Opel Astra II | N3 | 00:45:40.4/00:00 | 00:00:00.0 |
2 | 19 | Michał Mazur | Sławomir Jarek/Michał Mazur | Opel Astra GSI | A7 | 00:46:03.3/00:00 | 00:00:22.9 |
3 | 44 | Marcin Domaszewicz | Marcin Domaszewicz/Bernadetta Koszarska | Peugeot 306 S16 | N3 | 00:47:10.1/00:00 | 00:01:29.7 |
4 | 36 | Bartosz Herban | Wojciech Herban/Bartosz Herban | Opel Astra | N3 | 00:47:35.3/00:00 | 00:01:54.9 |
5 | 43 | Michał Bojar | Mariusz Strzałkowski/Michał Bojar | Peugeot 306 S16 | N3 | 00:47:42.0/00:00 | 00:02:01.6 |