Puchar VW Scirocco GT24-CNG
Kilka miesięcy temu w 24-godzinnym wyścigu na torze Nurburgring zadebiutował VW Scirocco GT-24 zasilany sprężonym gazem ziemnym. Duże zainteresowanie oraz sukces osiągnięty w tegorocznym wyścigu sprawił, iż szefowie VW postanowili stworzyć specjalną serie przeznaczoną dla modelu w tej właśnie specyfikacji. Zatem już w przyszłym roku na europejskich torach kierowcy będą ścigać się o puchar VW Scirocco Cup 2010, który zastąpi serie z udziałem VW Polo.
Warto zaznaczyć, iż samochody ściągające się w tej serii wyścigów będą w małym stopniu różnić się od modeli seryjnych. Zastosowany zostanie tu specjalny pakier R-line. Zmian obejmą również układ hamulcowy oraz zawieszenie.
Scirocco GT24-CNG EcoFuel zostanie wyposażony w 2.0 litrowy silnik turbo. Inżynierowie projektując silnik skupili się przede wszystkim na najbardziej efektywnym wykorzystaniu paliwa, jak również na odpowiedniej równowadze pomiędzy maksymalną temperaturą spalin i pełnym wykorzystaniem turbosprężarki. W wyniku tych zabiegów Scirocco zasilane gazem CNG uzyskuje mocą maksymalną 220 KM oraz momentem napędowym 350 Nm. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pomocą 6-stopniowej skrzyni DSG obsługiwanej przez kierowcę, za pomocą manetek przy kole kierownicy.