Puchar Abarth 500 Rally R3T
Wyczynowy maluch za 48 tys. euro plus VAT.
W 2010 roku odbędzie się cykl pucharowy marki Abarth, w którym zawodnicy ścigać się będą za kierownicą specjalnej wersji modelu 500. Dla marki ze skorpionem oznacza to powrót do do pucharów promocyjnych, w jakich odgrywała pierwszoplanową rolę przez ostatnie 30 lat od roku 1977, kiedy to zorganizowano pierwszą edycję Mistrzostw Autobianchi A112 Abarth, a następnie puchary Fiata Uno, Uno Turbo, Cinqecento, Seicento, Punto Kit Car i Super 1600 oraz Stilo i Panda Kit Car. Rywalizacja dołącza do rodziny pucharów 500 oraz do edukacyjnej formuły dla bardzo młodych kierowców rozgrywanej na jednomiejscowych modelach Tatus, nazywanej Formułą ACI CSAI Abarth, które rozgrywane będą na torach wyścigowych także w roku 2010.
Rajdowy Puchar Abarth 500 obejmuje 6 eliminacji, wszystkie asfaltowe, z których cztery wchodzą również do cyklu Rajdowych Mistrzostw Włoch (23-24 kwietnia Rajd Mille Miglia, 18-19 czerwca Rajd Salento, 3-4 września Rajd Alpi Orientali, 24-25 września Rajd Sanremo), pozostałe dwa stanowią część Trofeo Asfalto (28-29 maja Rajd Marca Trevigiana i 16-17 lipca Rajd San Martino di Castrozza).
Pula nagród wynosi 150 000 euro, z premiami za wygrane rajdy i premiami końcowymi, zwłaszcza dla klasyfikacji młodych kierowców „Under 23". Pierwszy sklasyfikowany wśród młodzieży, dzięki staraniom włoskiego stowarzyszenia motorowego ACI CSAI wystartuje w Rajdzie Como na pokładzie fabrycznego samochodu Abarth Grande Punto S2000. Zdobywca drugiego miejsca w klasyfikacji „Under 23", również w fabrycznym Abarth Grande Punto S2000 wystartuje w Rajdzie Monza.
Abarth 500 R3T, zaprezentowany po raz pierwszy podczas 51. Rajdu San Remo, został wyposażony w doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, homologowany w Grupie R3T. Dzięki turbosprężarce motor osiąga moc maksymalną 180 KM. Napęd przenosi 6-biegowa sekwencyjna kłowa skrzynia biegów. Ponadto w aucie zastosowano: samoblokujący mechanizm różnicowy, dwutarczowe sprzęgło, regulowane wyczynowe zawieszenia i amortyzatory, ze sprężyną i pierścieniem do zmiany wysokości od podłoża, specjalne płytki do regulacji kątów nachylenia kół, hamulce tarczowe (przednie wentylowane, tylne z dystrybucją i regulacją siły hamowania) oraz hydrauliczny hamulec ręczny. Ponadto Abarth 500 R3T został wyposażony w takie elementy jak: zespawana i zintegrowana z nadwoziem klatka bezpieczeństwa, fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa i obręcze kół marki OZ o wymiarach 7" x 17" dla opon typu 19/62-17.
Samochód w podanej konfiguracji, w stanie gotowym do zawodów i po zarejestrowaniu kosztuje 48 000 euro plus VAT. Sprzedażą zajmuje się m.in. sieć serwisowa Abarth Racing.