Opis techniczny Volvo S60
Model S60 wprowadzono do produkcji w roku 2000. Jest to samochód dość duży, wyglądem przypomina auto sportowe, więcej jest krągłości czego nie spotkamy w poprzednich wersjach, gdyż są one po prostu tradycyjne ( czytaj kanciaste). W kolejnych latach produkcji poprawiono wygląd samochodu .
OCENA TECHNICZNA
Samochód dobrze wykonany. Firma zadbała o to, ażeby samochód był rozpoznawalny jako szwedzka produkcja i na to zwrócono szczególną uwagę. Opinie na temat samochodu są zróżnicowane, można powiedzieć że jest mało przestrzeni w środku samochodu. Co do jakości wykonania samochodu to nie budzi ono szczególnych zastrzeżeń, jednak dla mnie kokpit ma za dużo elementów z tworzyw sztucznych. Jednostki napędowe dobrane dość dobrze w stosunku do masy auta, pozwalające na uzyskanie niezłych osiągów. Jazda samochodem jest przyjemna, siedzenia są wygodne i wykonane z dobrych jakościowo materiałów. Użytkownicy często jednak narzekają na to, że napęd jest przekazywany na koła zbyt ostro, wiąże się to z duża mocą i napędem na przednie koła. Większość samochodów z serii S60 wyposażona jest silniki turbodoładowane. Zawieszenie samochodu jest dobrze dopasowane do wielkości i gabarytów nadwozia, można powiedzieć, że jest zawieszeniem sportowym wymieszanym z komfortowym.
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
W samochodach z przebiegami powyżej 150 tys. kilometrów pojawiają się luzy w przekładni kierowniczej.
Skrzynia biegów
Nie zaobserwowano poważniejszych usterek.
Sprzęgło
Nie zaobserwowano poważniejszych usterek.
Silnik
Silniki raczej bezawaryjne, jednak dosyć duże jest spalanie. Problemy mogą również powstawać układem doładowania jeśli poprzedni użytkownik nie stosował się do zaleceń odnośnie wychładzania i rozgrzewania układu. Naprawa bądź wymiana to sprawa dość kosztowna, dlatego polecam sprawdzić działanie przed zakupem. Dosyć często można zaobserwować wycieki z układu paliwowego nie konkretne, ale tzw. „pocenie" niektórych elementów.
Hamulce
Zdarzają się problemy ( słabe działanie )z hamulcem ręcznym, reszta układu nie budzi większych zastrzeżeń.
Karoseria
Nie zaobserwowano poważniejszych usterek.
Instalacja elektryczna
Dosyć często zdarzają się awarie rozrusznika i sporadycznie kłopoty z jednostką sterującą silnika i ze światłami przednimi.
Zawieszenie
Często uszkodzeniu ulegają elementy gumowe zawieszenia, jednak to z pewnością za sprawą złego stanu dróg, niż wad materiałowych.
Wnętrze
Nie zaobserwowano poważniejszych usterek.
PODSUMOWANIE
Samochód można ocenić jako bardzo udany pod względem mechanicznym i estetycznym dołożono wszelkich starań, aby stworzyć samochód funkcjonalny, dostosowany do potrzeb przeciętnego użytkownika. Duży wybór jednostek napędowych i ich mocy zadowoli każdego .Minusem samochodu jest drogi serwis w przypadku poważniejszych awarii zmuszających użytkownika do wizyty w ASO. Na niekorzyść przemawia także duże spalanie, jednak wszystko zależy od techniki jazdy i umiejętności kierowcy. Jeśli patrzeć na ceny części można powiedzieć ,że samochód jest drogi w eksploatacji.
PLUSY
- Dbałość o szczegóły.
- Odporność na korozję.
- Duży wybór jednostek napędowych.
- Wytrzymałe silniki w szczególności jednostki benzynowe.
MINUSY
- Skomplikowana budowa.
- Dosyć słaby układ kierowniczy.
- Duże zużycie paliwa.
Dostępność części zamiennych:
Oryginały – 3.
Zamienniki - 1.
Ceny części zamiennych:
Oryginały – 3.
Zamienniki - 2.
Awaryjność:
3