Opis techniczny Volkswagen Lupo
VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.
Karoseria była wykonana tylko w wersji 3-drzwiowej, raczej ciężko zapakować do Lupo czteroosobowa rodzinę nie mówiąc o bagażu. Małe wymiary auta rekompensuje jednak bogate wyposażenie /Fot. 1/.
Fot. 1 |
OCENA TECHNICZNA
Samochód wykonany solidnie i z dobrych materiałów jak przystało na samochód koncernu VW. Wszystkie elementy dopracowane w najmniejszych szczegółach, zadbano o wygląd i funkcjonalność zarazem. Samochód ma ciekawy wygląd przyciągający wzrok, wnętrze jest wygodne i jak na małe wymiary samochodu oferuje sporo miejsca.
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
Przekładnie kierownicze nie należą do awaryjnych, jednak przy sporych przebiegach mogą pojawić się kłopoty z płynnością ruchów kierownicy. Wycieki również są częste, czasami elementy głośno pracują. Często wymienia się końcówki drążków kierowniczych.
Skrzynia biegów
Dosyć wytrzymały mechanicznie element, czasami problemem są wycieki w okolicy wybieraka zmiany biegów i z uszczelniaczy półosi /Fot. 2, Fot. 3/. Układ zmiany biegów może się zacierać powodując nieprzyjemne odgłosy podczas zmiany biegów /Fot. 4/.
Fot. 2 | Fot. 3 | Fot. 4 |
Sprzęgło
Nie zauważono powtarzających się usterek poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym.
Silnik
Silniki mechanicznie wytrzymałe i dosyć dynamiczne /Fot. 5/. Główne podzespoły nie budzą zastrzeżeń, jednak osprzęt może sprawiać niespodzianki zdążają się pęknięcia kolektora /Fot. 6/, awarie sondy lambda /Fot. 7/ czy elementów wykonawczych. Może dojść do pęknięcia obudowy termostatu /Fot. 8/, często ciężko wymienić filtr paliwa ze względu na jego zabrudzenie brudem z drogi /Fot. 9/.
Fot. 5 | Fot. 6 | Fot. 7 |
Fot. 8 | Fot. 9 |
Hamulce
Typowy układ mieszany, często dochodzi do zapiekania się elementów hamulca pomocniczego oraz prowadnic przednich zacisków. W samochodach z początku produkcji mogą korodować przewody hamulcowe.
Karoseria
Jeżeli samochód jest bezwypadkowy nie znajdziemy na nim śladów korozji /Fot. 10/. Nawet auta z początków produkcji są świetnie zachowane, wyjątek jak zwykle stanowią niedbałe naprawy powypadkowe, czasami lakier matowieje głownie chodzi o lakiery niemetaliczne.
Fot. 10 |
Instalacja elektryczna
Instalacja elektryczna jest dosyć dobrze zabezpieczona przed dostępem wilgoci, czasami pojawiają się problemy z centralnym zamkiem oraz przełącznikami pod kierownicą. Często pojawiają się problemy z ładowaniem.
Zawieszenie
Proste zawieszenie, głównie wymienia się sworznie /Fot. 11/ i tuleje metalowo - gumowe /Fot. 12/. Przy sporych przebiegach pojawiają się wycieki z amortyzatorów i zaciera się łożyskowanie kolumn Mc Persona. Tylne łożyska występują jako całość wraz z piastą i często się je wymienia ze względu na głośną pracę.
Fot. 11 | Fot. 12 |
Wnętrze
Wnętrze bardzo ładne i funkcjonalne. Materiały użyte do produkcji są trwałe i dobrej jakości, czasami /Fot. 13, 14, 15,/ wycierają się najczęściej używane elementy, rączki drzwi, bok siedzenia itp.
Fot. 13 | Fot. 14 |
Fot. 15 |
PODSUMOWANIE
Mały samochód bardzo dobrze spisujący się w jeździe miejskiej. Potrzebuje mało miejsca do zaparkowania, co obecnie jest dużym plusem, również zużycie paliwa jest małe jeśli chodzi o malutkie silniki benzynowe i diesle. Samochód bardzo dobrze się prowadzi, wszystkie elementy sterowania są pod ręką, a wskaźniki bardzo czytelne. /Fot. 16, Fot. 17/
Fot. 16 | Fot. 17 |
PLUSY
- Cena i dostępność części.
- Oszczędne i mało awaryjne silniki.
- Nietuzinkowy wygląd.
- Bogate wyposażenie seryjne.
MINUSY
- Pękające kolektory.
- Małe możliwości przewozowe.
- Awaryjny osprzęt.
Dostępność części zamiennych:
Oryginały - dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.
Ceny części zamiennych:
Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.
Awaryjność:
Średnia