Opis techniczny Renault Thalia
Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów, jest również do dyspozycji duży bagażnik. Samochód jest dosyć funkcjonalny, wnętrze jest prawie identyczne jak w innych modelach z tym, że thalia ma moim zdaniem mniej wygodne wnętrze ponieważ za kierownicą siedzi się wysoko, co nie jest mile widziane przez młodych użytkowników.
OCENA TECHNICZNA
Samochód wykonany dobrze, przednie błotniki wykonane z tworzywa sztucznego co czyni je odpornymi na korozje. Zawieszenie dosyć komfortowe. Wnętrze na przyzwoitym poziomie wykonane i wykończone, wszystkie elementy sterowania są w zasięgu wzroku i ręki kierującego (Fot. 1). Oferowane silniki zadowolą każdego kupującego. Denerwujący jest jednak jak na współczesne auto dosyć duży prześwit, co robi samochód wysokim co z jednej strony jest dobre jeśli bierzemy pod uwagę nasze krawężniki i dziurawe jezdnie.
Fot. 1 |
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
Często wymienia się końcówki drążków (Fot. 2). Zdążają się problemy z przekładniami kierowniczymi i łącznikami kolumny kierowniczej.
Fot. 2 |
Skrzynia biegów
Przy sporych przebiegach pojawiają się wycieki w okolicach wybieraka zmiany biegów i z uszczelniaczy półosi. Wybija się też mechanizm zmiany biegów.
Sprzęgło
Nie zaobserwowano poważnych usterek po za normalnym zużyciem eksploatacyjnym.
Silnik
Dosyć wytrzymale silniki jednak silnik 1500 ccm dci może sprawić sporo kłopotów, a zaniedbania eksploatacyjne poprzednich właścicieli mogą być dla nabywcy bardzo kosztowne, dlatego warto przyglądnąć się dobrze historii samochodu i dokładnie sprawdzić silnik. W silnikach benzynowych czasami posłuszeństwa odmawiają cewki zapłonowe (Fot. 3). Mogą również pojawić się wycieki z miski olejowej i uszczelniaczy. Gumowe zawieszenia układu wydechowego są również podatne na uszkodzenia.
Fot. 3 |
Hamulce
Sporym mankamentem w układzie hamulcowym są tylne hamulce, które w początkowej fazie przestają działać jak powinny, później pojawiają się wycieki z cylinderków i odpadniecie okładzin szczek. Zapiekają się elementy samoregulatora szczęk. Dosyć poważnie koroduje korektor siły hamowania (Fot. 4).
Fot. 4 |
Karoseria
Nadwozia dobrze zabezpieczone przed korozją, choć można spotkać egzemplarze mocno skorodowane, jak zwykle wszystko zależy od właściciela i wypadkowości auta. Koroduje przede wszystkim spód auta, ślady korozji widać na elementach podwozia, jak mocowanie zawieszenia wzmocnieniach itp.
Instalacja elektryczna
Pojawiają się sporadycznie problemy z alternatorem (Fot. 5) i rozrusznikiem. Często awarii ulegają cewki zapłonowe i automat kierunkowskazów, korodują zaciski akumulatora (Fot. 6).
Fot. 5 | Fot. 6 |
Zawieszenie
Dosyć komfortowe zawieszenia, jednak podatne na uszkodzenia są łączniki stabilizatora (Fot. 7,8), które korodują i często odpadają. Wybijają się tuleje metalowo gumowe (Fot. 9), przy dużych przebiegach tylne amortyzatory lubią wyciekać. Sworznie też nie należą do trwałych elementów (Fot. 10).
Fot. 7 | Fot. 8 |
Fot. 9 | Fot. 10 |
Wnętrze
Wnętrze funkcjonalne i dosyć wygodne, często dochodzi do pęknięcia elementów z tworzyw sztucznych jak klamki czy regulacja nawiewów (Fot. 11). Lubią się też przecierać obicia tapicerskie, po za tym tapicerka jest podatna na zabrudzenia.
Fot. 11 |
PODSUMOWANIE
Samochód bardzo wygodny i praktyczny, z dużym bagażnikiem mogącym pomieścić na prawdę spory ładunek. Całość psuje troszkę wygląd karoserii, która nie wygląda nowocześnie, a po za tym jest bardzo wysoko zawieszona co nie dodaje samochodowi nowoczesnego wyglądu jest jednak jak napisałem wcześniej bardzo praktyczne na nasze drogi, gdyż prześwit jest tak duży, że ani wysokie krawężniki czy głębokie koleiny nie robią na thali wrażenia.
PLUSY
- Wygodne i obszerne wnętrze
- Prosta budowa
- Dobre silniki
- Duży bagażnik
- Przyzwoite osiągi
- Komfortowe warunki podróżowania
MINUSY
- Podatne na przedarcia i zabrudzenia tapicerki
- Problemy z silnikami dci
- Niezbyt udane tylne hamulce
Dostępność części zamiennych:
Oryginały – dobra.
Zamienniki - bardzo dobra.
Ceny części zamiennych:
Oryginały – na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.
Awaryjność:
Średnia