Opis techniczny Mercedes W210
Początek modelu datuje się na rok 1995, gdy to mercedes pokazał następcę popularnych W 124. Zmieniona została cała zewnętrzna stylistyka, jeśli chodzi o wykończenie zmieniono miedzy innymi światła przednie i tylne, stąd też wzięła się potoczna nazwa modelu czyli okularnik.
OCENA TECHNICZNA
Samochód bardzo dobrze jak na mercedesa przystało wykończony i wykonany. Przestronne wnętrze, typowa stylistyka dla mercedesa. Elementy drewnopodobne tworzą swoisty klimat we wnętrzu, materiały użyte do produkcji doskonale wytrzymują kolejne lata eksploatacji nawet duże przebiegi nie robią na elementach wnętrza wrażenia. Nie spotkałem usterek typu przedarte siedzenie czy odłamane sterowanie nawiewem. Deska rozdzielcza jest bardzo przejrzysta i czytelna, wszystkie elementy sterowania są pod ręką, nic nie trzeszczy i nie skrzypi nawet przy dużych przebiegach. Samochód bardzo wygodny fotele perfekcyjnie dobrane i bardzo wygodne.
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
Nie zauważono poważnych usterek, jednak mogą się sporadycznie pojawić luzy w przekładni.
Skrzynia biegów
Manualne skrzynie biegów działają bez większych problemów, nie naprawia się ich zbyt często wyjątek stanowią uszkodzenia mechaniczne typu pęknięcia na skutek kolizji itp. Problem pojawił się w skrzyniach automatycznych, które dosyć często powodują różnorodne problemy, należy to wiedzieć przed ewentualnym zakupem automata dobrze przyglądając się kulturze pracy skrzyni i temu jak działa cała skrzynka.
Sprzęgło
Nie zaobserwowano usterek poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym.
Silnik
Bardzo dobre egzemplarze, przebieg 400 tysięcy km bez konieczności remontu silnika to normalka pod warunkiem właściwej dbałości o silnik. Osprzęt działa bez najmniejszych problemów, a naprawy polegają najczęściej na wymianie części typu świece zapłonowe, żarowe regulacje itp.
Hamulce
Nie zaobserwowano usterek, jednak układ ABS jest dosyć wrażliwy na jakość płynu hamulcowego, dlatego zaniedbania w tej kwestii mogą spowodować problemy z działaniem układu ABS. Korodują przewody hamulcowe.
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne jednak w niektórych modelach z początku produkcji da się zauważyć korozję drzwi i tylnych błotników.
Instalacja elektryczna
Dobrze dopracowana instalacja jednak całość psuje nagminnie zacinająca się stacyjka i częste problemy z oświetleniem.
Zawieszenie
Dosyć dobrze dopracowane jednak elementy przedniej osi są często wymieniane. Ogólnie jednak zawieszenie jest trwałe, a ewentualne naprawy i części nie są aż tak drogie.
Wnętrze
Perfekcyjne wręcz wykonanie. Duża dbałość o detale powoduje brak usterek we wnętrzu, wyjątek to opisywana już stacyjka, która lubi się zacinać.
PODSUMOWANIE
Model nie maił prostego zadania, musiał dobrze wypaść na tle poprzednika a nawet być od niego lepszy jednak moim zdaniem mercedesy W210 ustępują poprzednikowi pod względem awaryjności i trwałości. Mimo to samochód jest mało awaryjny, przestronny a przede wszystkim dodaje posiadaczowi prestiżu jaki zapewnia marka już niejednokrotnie słyszałem opinie użytkowników marki „nie ma jazdy bez gwiazdy" itp. Koszty eksploatacji są znacznie obniżone ze względu na powszechną dostępność zamienników, a ich zakupienie w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym nie sprawi kłopotu. Samochód duży przestronny i zapewne to sprawia ze cieszy się duża popularnością wśród taksówkarzy.
PLUSY
- Atrakcyjny wygląd
- Wygodne i funkcjonalne wnętrze
- Wytrzymałe silniki i skrzynie biegów
- Dobra dostępność zamienników i dość niska cena
- Mała awaryjność
MINUSY
- Awarie oświetlenia
- Nieszczelności w klimatyzacji
- Wrażliwy na jakość płynu układ ABS
- Zacinająca się stacyjka
- Podatność na korozje modeli z początku produkcji
Dostępność części zamiennych:
Oryginały – dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.
Ceny części zamiennych:
Oryginały – wysoka.
Zamienniki – na przyzwoitym poziomie.
Awaryjność:
Niska