Opis techniczny Honda Jazz
Honda Jaaz miała swoją premierę w 1984 roku, jednak opisywany model to druga generacja, która miała swoją premierę w roku 2000.
Samochód bardzo przestronny, można powiedzieć, że jest to mały samochód do którego bardzo dużo się zmieści. Po złożeniu tylnych foteli mamy do dyspozycji sporą powierzchnie ładunkowa, której nie powstydziłby się średniej wielkości Van.
OCENA TECHNICZNA
Samochód niezbyt popularny, nie mam ich na naszych drogach zbyt wiele nie oznacza to jednak, że nie ma ich wcale . Samochód jest bardzo funkcjonalny, wspomniana we wstępie powierzchnia bagażowa daje spore możliwości transportowe. Samochód bardzo wygodny przy swoich małych wymiarach, siedzenia są wygodne, jazda autem jest przyjemna. W roku 2004 Jazz przeszła lifting, w modelach z silnikiem 1400ccm dołożono układ ESP.
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
Typowa przekładnia kierownicza nie stwarza problemów, głownie w Jazz wymienia się końcówki drążków kierowniczych, czasami osłony przekładni. Spore przebiegi mogą ujawnić luzy wewnątrz przekładni.
Skrzynia biegów
Nie stwierdzono poważnych usterek, jednak często pojawiają się niegroźne wycieki w okolicach uszczelniaczy i na łączeniach elementów. Sporadycznie awarii ulega mechanizm zmiany biegów, jednak to zjawisko marginalne.
Sprzęgło
Nie stwierdzono usterek poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym.
Silnik
Dobrze dopracowane silniki pozwalają na przyzwoite osiągi przy niskim spalaniu, są dynamiczne poważne awarie są rzadkie. Mogą pojawić się problemy ze sterowaniem silnika czy zabrudzeniami układu paliwowego, jednak z reguły to awarie łatwe do usunięcia, nie niosące za sobą poważnych kosztów.
Układ elektryczny
Dobrze dopracowane elementy układu elektrycznego, jak wiązki i złącza elektryczne. Czasami może dojść do awarii układu ładowania i rozrusznika, jednak tylko przy sporych przebiegach. Może dojść do uszkodzenia przełącznika pod kierownicą, czasami zawodzi zamek centralny.
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy pod warunkiem należytej dbałości bezawaryjny. Z reguły wymienia się tylko zużywające się elementy, dosyć często pulsuje pedał hamulca na skutek zwichrowania tarcz hamulcowych. W układzie kół tylnych zapiekają się elementy hamulca pomocniczego.
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, jednak na modelach z pierwszych lat produkcji można znaleźć nieznaczne ślady korozji, na elementach w szczególności w okolicach łączeń blachy, w okolicach lamp.
Zawieszenie
Z elementów podatnych na uszkodzenia w zawieszeniu można zaliczyć elementy gumowe i metalowo – gumowe, sworznie wahacza oraz łączniki stabilizatora. Przy bardzo dużych przebiegach konieczna może być wymiana amortyzatorów.
Wnętrze
Funkcjonalne i wygodne wnętrze, wszystkie elementy są pod ręka i łatwo się ich używa. Sporo miejsca mają i kierowca i pasażerowie, tak z przodu jak i z tyłu. Siedzenia są wygodne, jednak czasami zdarzają się przedarcia tapicerki i kłopoty z regulowaniem pozycji za kierownicą.
PODSUMOWANIE
PLUSY
- Małe i zwrotne auto.
- Dobrze dopasowane jednostki napędowe.
- Komfort jazdy na przyzwoitym poziomie.
- Wygodne siedzenia.
MINUSY
- Podatne na uszkodzenie zawieszenie.
- Zapiekające się elementy hamulca pomocniczego.
Dostępność części zamiennych:
Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki – bardzo dobra.
Ceny części zamiennych:
Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.
Awaryjność:
Średnia