Opis techniczny Honda Civic VI
Kolejna odsłona bardzo popularnego modelu Hondy. Duże zainteresowanie poprzednimi wersjami wymogły na producencie ulepszenie i unowocześnienie, i tak już nowoczesnego civica. Samochody cieszą się sporą popularnością ze względu na małą awaryjność, dobre wykonanie i niezłe wyposażenie dodatkowe oferowane w standardzie.
OCENA TECHNICZNA
Samochód bardzo dobrze wykonany i dobrze wyposażony nawet w podstawowej wersji. Jak zwykle producent postawił na dobrze wykonane auto o dobrych walorach użytkowych. Mnogość wersji silnikowych i rodzajów nadwozia pozwala na dopasowanie odpowiedniego samochodu do upodobań właściciela.
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
Nie zaobserwowano poważnych usterek, czasami pojawiają się awarie układu wspomagania. Często wymienia się końcówki drążków kierowniczych (Fot. 1) po za tym normalne zużycie eksploatacyjne.
Fot. 1 |
Skrzynia biegów
Nie zaobserwowano typowych dla modelu usterek, mogą pojawić się wycieki w okolicach półosi, skrzynie bardzo precyzyjne i ciche.
Sprzęgło
Zastosowano hydrauliczne sterowanie i właśnie tu mogą zdążyć się awarie wysprzęglika, wycieki z układu (Fot. 2). Po za tym normalne zużycie. Właściwie eksploatowany samochód potrafi pokonać wiele tysięcy kilometrów bez wymiany sprzęgła.
Fot. 2 |
Silnik
Jednostki napędowe dopracowane wręcz perfekcyjne, jedynym mankamentem są pękające kolektory, które są zblokowane z katalizatorem ich pęknięcia w civicach są powszechne (Fot. 3). Bardzo często korozji ulega miska olejowa aż do jej całkowitej perforacji (Fot. 4). Dziwne zjawisko jest takie, że od tylu miska przeważnie boryka się z wyciekami (Fot. 5) natomiast korozja jest zaawansowana zapewne za sprawa bliskości katalizatora, co niesie za sobą wysoką temperaturę. Przy większym przebiegu koroduje silnie układ wydechowy (Fot. 6).
Fot. 3 | Fot. 4 |
Fot. 5 | Fot. 6 |
Hamulce
Często dochodzi do korozji elementów układu przewodów metalowych, bębnów na zewnątrz oraz tarcz na obwodzie. Zapiekają się linki hamulca ręcznego powodując szybsze zużywanie szczek i bębnów.
Karoseria
Dosyć dobrze dopracowana ochrona antykorozyjna nadwozia, jednak spora część aut sprowadzonych do kraju to samochody po tzw. przejściach dlatego trzeba zwracać uwagę na jakość i grubość powłoki lakierniczej. Niejednokrotnie nawet bardzo ładnie wyglądające i bezwypadkowe egzemplarze są silnie skorodowane od spodu (Fot. 7).
Fot. 7 |
Instalacja elektryczna
Czasami pojawiają się zaśniedziałe styki w złączach elektrycznych, może się również przytrafić awaria centralnego zamka czy elektrycznie opuszczanych szyb. Lusterka elektryczne również czasami odmawiają posłuszeństwa (Fot. 8).
Fot. 8 |
Zawieszenie
Bardzo skomplikowane zawieszenie wyposażone w sporą ilość elementów ulegających uszkodzeniom, sporo jest elementów metalowo- gumowych tak z przodu jak i z tyłu (Fot. 9). Naprawa zawieszenia może być dosyć kosztowna ze względu na dużą ilość elementów, jednak komfort jazdy na takim zawieszeniu może zrekompensować poniesione koszty.
Fot. 9 |
Wnętrze
Obszerne i wygodne wnętrze, wszystkie elementy sterowania są pod ręką (Fot. 10). Fotele są wygodne, a tapicerka trwała i estetyczna. Po pewnym czasie może się zdarzyć, że przepalą się żarówki podświetlające panel nadmuchów (Fot. 11).
Fot. 10 | Fot. 11 |
PODSUMOWANIE
Wytrzymały i bardzo ekonomiczny samochód, oferta silnikowa i nadwoziowa pozwala każdemu wybrać coś dla siebie. Silniki są ekonomiczne i mało awaryjne pod warunkiem właściwej eksploatacji.
PLUSY
- Bogate wyposażenie
- Komfortowe warunki podróżowania
- Ekonomiczne silniki
MINUSY
- Skomplikowana budowa zawieszenia
- Pękające kolektory wydechowe
- Korozja elementów podwozia
Dostępność części zamiennych:
Oryginały – dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.
Ceny części zamiennych:
Oryginały – drogie.
Zamienniki - tanie.
Awaryjność:
Średnia